×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
جمعه, 12 مرداد 1397 00:55

طرح توجیهی توليد پی وی سی از کک

در طرح توجیهی توليد پی وی سی از کک سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

معرفی محصول:

پلی وینیل کلراید به‌وسیله پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید شکل می‌گیرد. تولید تجارتی قسمت اعظم پی وی سی عمدتاً از طریق بسپارش تعلیقی انجام می‌شود و از بسپارش‌های توده‌ای و امولسیونی به میزان کمتر و از بسپارش محلولی به ندرت استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید از بلورینگی ناچیزی برخوردار بوده اما به علت زنجیرهای حجیم بسپار (نتیجه استخلاف بزرگ کلر) از استحکام و سختی برخوردار است. تی جی برای آن بالا و به میزان ۸۱ درجه سانتیگراد است ولی میزان این تی جی آنقدر بالا نیست که فرایند با روش‌های گوناگون را دچار مشکل کند. در مقابل حرارت و نور نسبتاً ناپایدار بوده و کلرید هیدروژن از آن خارج می‌شود. این ماده اثرات زیانبخشی روی خواص اشیا دم دست (اجزای الکتریکی) علاوه بر اثرات فیزیولوژیکی بر جای می‌گذارد. پی وی سی پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان‌کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود. بیشترین مورد استفاده آن فتالیت است.

پیش از قرن بیستم شیمیدان روسی ایوان استرا میسلنسکی و فریتز کلیت از کمپانی گریشم الکترون شیمی آلمان هر دو تلاش کردند تا پی وی سی را در محصولات تجاری به کار گیرند اما مشکلات در فرایند، سختی و گاهی شکنندگی پلیمر تلاش‌های آن‌ها را بی‌نتیجه می‌گذاشت. در سال ۱۹۲۶ والدو سیمون از بی اف گودریچ روشی برای نرم کردن پی وی سی به‌وسیله مخلوط کزدن آن با افزودنی‌های گوناگون گسترش داد. نتیجه ماده‌ای انعطاف‌پذیر بود که به سادگی در فرایندها شرکت می‌کرد وبزودی در استفاده‌های تجاری شایع شد.

 

تاریخچه

pvc به طور اتفاقی در دو زمان مختلف سال 1835 و سال 1872 به صورت یک جامد سفید داخل فلاسکهایی از وینیل کلراید که در مقابل نور خورشید رها شده بود، کشف شد.

در اوایل قرن 20 تولید تجاری pvc مورد توجه قرار گرفت ولی به دلیل فرایندپذیری مشکل این پلیمر به دلیل سخت و شکننده بودن آن، تلاشها بی نتیجه می ماند.

در سال 1926 از یک روش برای نرم کردن pvc توسط مخلوط کردن آن با چندین افزودنی ارائه شد که نتیجه آن یک پلیمر نرمتر و یک فرایند راحتتر بود که به سرعت وارد تولید تجاری شد.

مشخصات فنی محصول

نام ماده : پلي ونيل كلرايد (Polyvinyl chloride)

نام تجاری : پي وی سي (PVC) منومر خوراک برای تولید PVC ،منومر وینیل کلراید ( C2H3Cl ) است.

PVC  به صورت پودر به سه روش توده ای، سوسپانسيوني و امولسيوني توليد مي شود.

شرایط واردات و صادرات محصول:

محدودیتی برای واردات کالای مورد مطالعه در نظر گرفته نشده است .واردات قطعی این کالا تنها منوط به انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی میباشد .

ترخیص کالا ورودی از گمرک  مستلزم انجام تشریفات یکی از عناوین پنجگانه مذکور در ماده 19قانون امور گمرکی (ورود قطعی، ورود موقت، اعاده به خارج از کشور (مرجوعی)، ترانزیت داخلی و ترانزیت خارجی می باشد و برای خروج کالای وارده از گمرک تحت هر یک از عناوین پنج گانه فوق الذکر (به استثنای ترانزیت داخلی اداری) صاحب کالا یا نماینده او باید اظهار نامه مخصوص ان عنوان را که اداره گمرک در اختیار اظهار کنندگان میگذارد در دو نسخه تنظیم و با قید تاریخ و امضائ به ضمیمه اسناد خرید و صورت عدل بندی (صورت تنوع کالا) و گواهی مبدا و بارنامه حمل به گمرک تسلیم نماید.

شرایط صادرات و واردات این کالا براساس مصوبه هیئت وزیران 4/7/1372 می باشند. با رعایت شرایط و قوانین گمرکی، هیچ گونه منعی برای آن وجود ندارد.

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید محصولات در  داخل و همچنین قیمت جهانی محصول  :

قیمت این محصول در داخل کشور توسط دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی در به صورت دوره ای اعلام می شود. در زیر آخرین لیست قیمت اعلامی در بازار کشور را مشاهده می نمایید:

 

توضیح موارد مصرف و کاربرد محصول مورد نظر در داخل و بازارهای خارجی:

موارد مصرف عمده  PVC عبارتند از:

در ساختمان سازی در صنايع بسته بندی كالاهای مصرفي صنايع الکترونيک حمل و نقل مصارف پزشکي و غيره

پلی وینیل کلراید ازگسترده ترین پلیمرهای استفاده شده در گروه  پلیمرهای وینیلی است .

 PVC به دو صورت نرم (همراه نرم کننده) و سخت وجود دارد. PVC نرم را در سفره, پرده حمام، انواع کاغذ دیواری و نوع سخت آن را در اسباب بازی ها، درو پنجره، لوله ها، مجاری فاضلاب ها، ناودان ها و درزگیر ها
می بینیم.

مهم ترین کاربرد PVCسخت:

 در لوله ها و قاب های در و پنجره است. از این نوع PVC  اغلب اوقات به عنوان بدون نرم کننده (UPVC) نام برده میشود و به دلیل نداشتن افزودنی UPVC قابلیت اشتغال کمتری دارد.

مهم ترین کاربرد PVC نرم: (شامل نرم کننده)

چون عایق خوبی است در روکش سیم ها کاربرد دارد.

کاربردهای عمده دیگر آن شامل لباس ها ,عایق های حرارتی (فوم PVC), قسمتهای مختلف اتومبیل ,چسب ها و روکش هاست.

اهمیت استراتژیکی کالا در ایران و بازارهای خارجی

سالانه حدود 5 ميليون تن PVC توليد مي شود كه 75 درصد آن به روش سوسپانسيون است. همانطور که اشاره شد این ماده سومین پلیمر پر مصرف دنیاست. و روز به روز به مصرف آن افزوده می شود و کاربردهای جدیدی برای آن تعریف می گردد. لذا تولید و توسعه تکنولوژی های تولید مرتبط با آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همین راستا است که پتروشیمی آبادان، غدیر، بندر امام و اروند گریدهای، سوسپانسیون و امولسیون و گرید پزشکی را تولید می کنند.

برای مثال پتروشیمی بندرامام در حال حاضر گرید S60 و پتروشیمی اروند، S65 و S70 آبادان، S70 پتروشیمی غدیر تولید می کنند. همچنین پتروشیمی اروند  گریدی از امولسیون را نیز تولید می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی توليد پی وی سی از کک اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی توليد پی وی سی از کک دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 4506 دفعه

موارد مرتبط