×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 مرداد 1397 22:46

طرح توجیهی توليد سیلیکون متال

در طرح توجیهی توليد سیلیکون متال سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

معرفی محصول :

فرو آلیاژها به موادي گفته می شود که در صنایع فولاد سازي، چدن سازي و ذوب آهن کاربرد دارند. این محصولات به مذاب فولاد، چدن و آهن اضافه می گردند. نقش این عناصر شامل اکسیژن زدایی و یا ایجاد ساختار مورد نظر و دستیابی به خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب براي کاربردهاي معین انواع چدن و فولاد می باشد.سیلیکون متال ) سیلیسیوم فلزي ( از سنگ سیلیسیوم با خلوص98/5% بدست می آید و در ساخت سلولهاي  خورشیدي و دیواره ترانزیستورها کاربرد دارد.

سیلیکون

سیلیکون ها گروه پرکاربردي از مواد هستند که در مقابل شرایط جوي مانند رطوبت و نور مقاومت خوبی دارند. قدرت پخش و توزیع خوب و بی اثري شیمیایی و زیست شناختی از دیگر ویژگیهاي سیلیکونهاست. امروزه استفاده از سیلیکون ها در صنعت روز به روز در حال گسترش است. سیلیکونها در صنایع رنگ سازي ،محصولات

الکترونیکی و فتوولتاییک ، محصولات پزشکی و صنایع مرتبط به آلومینویم و فولادسازي استفاده میشود.

سیلیکونمتال

سیلیکون و ترکیبات آن یکی از مهمترین و فراوان ترین عنصر در پوسته زمین است که در صنایع مختلف کاربردهاي زیادي دارد که از مهم ترین آنها می توان از کاربرد در صنایع الکترونیک ، صنایع شیمیایی، صنایع پزشکی و صنایع پلیمري نام برد. سلیکون متال محصول خروجی فاز یک می باشد. که سالیانه مقدار تولید آن ده هزار تن برآورد گردیده و کوره اي که در فرآیند تولید این محصول بکار می رود از نوع سابمرج است که توان مصرفی آن حدود 20 مگا وات است.

 

 

براي تولید پلی سیلیکون روشهاي زیادي مورد استفاده قرار گرفته، ثبت شده و برخی از آنها چندین سال مورد استفاده قرار گرفته اند. پر کاربرد ترین روش تولید پلی سیلیکون، بر اساس تجزیه گرمایی تري کلروسیلان TCS در دماي 1100 درجه سانتیگراد و رسوب آن بر روي یک میله از جنس سیلیکون در داخل محفظه  تجزیه است. این روش که در 50 سال اخیر توسعه یاقته است، با اقتباس از نام شرکتی که اولین تحقیقات را با این روش انجام داد، به نام زیمنس شناخته می شود.

امروزه پرکاربرد ترین روش تولید پلی سیلیکون، روش زیمنس اصلاح شده می باشد بطوریکه توسط بیش ازتولید کنندگان این محصول در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش داراي 3 مرحله مختلف به شرحزیر است:

TCS) -1) تولید تري کلرو سیلان از سیلیکون متال این مرحله در رآکتور هاي TCS انجام شده و محصول نهایی فرآیند، تري کلروسیلان می باشد.

2 تخلیص تري کلرو سیلان، که طی آن TCS تولیدي تحت فرآیند تخلیص و تقطیر، به TCS خالص تبدیل می گردد.

3 احیاء TCS به وسیله هیدروژن در رآکتورهاي CVD تجزیه و رسوب پلی سیلیکون با خلوص بالا در این مرحله و در داخل رآکتور هاي CVD انجام می گردد.

سلولخورشیدي

انرژي خورشیدي نسبت به دیگر انرژي ها با سرعت بیشتري در حال رشد می باشد. قیمت نفت خام و مشکلات زیست محیطی موجب توجه و گرایش بیشتري به منابع انرژي تمیز و برگشت پذیر شده است و انرژي خورشیدي را تبدیل به یکی از مهمترین انرژي ها در جهان نموده است.

مقدار انرژي خورشیدي که در 15 ساعت به زمین می رسد برابر با انرژي حاصل از کل نفت خام موجود در زمین می باشد و علی رغم اینکه بازار فتولتائیک از اواخر سال 1990 سالیانه بیش از 40 در صد رشد داشته است ولی تا کنون کمتراز 1 درصد از انرژي دنیا را فراهم کرده است.

پنلخورشیدي

پنل هاي خورشیدي مونتاژ یک پارچه اي از سلول هاي خورشیدي متصل به هم می باشند که مقدار معینی ولتاژ و جریان کاري در ترمینال هاي خروجی می دهند و براي شرکت در سیستم انرژي خورشیدي مناسب هستند. پنل هاي خورشیدي علاوه بر سلول ، اجزاي دیگري نیز دارند.

نظیر:

•یک سطح شفاف بالایی که معمولاً شیشه می باشد.

•یک ماده محافظ- معمولاً ورق هاي نازك استات وینیل اتیل که سطح بالا، سلول خورشیدي و سطح پایین را با یکدیگر نگه می دارد.

•یک لایه پشتی – یک ورق پلیمر نازك، نوعاً تدلر که مانع نفوذ آب و گازها می شود.

•یک قاب اطراف لبه خارجی که نوعاً آلومینیوم می باشد.

پنل هاي خورشیدي معمولاً در بالاي سقف به عنوان بخشی از سیستم انرژي خورشیدي سقفی نصب می شوند.

یک پنل خورشیدي کوچکترین قسمت مجزا در تولید انرژي آرایه هاي خورشیدي می باشد.

پنل هاي خورشیدي می توانند بصورت تکی یا بهم پیوسته در آرایه هاي خورشیدي براي بسیاري از کاربردها ازشارژ باتري ها و حرکت موتور ها تا تولید انرژي براي کل جامعه استفاده شوند.

پنل هاي خورشیدي براساس اینکه از چه نوع سلولی ساخته شده باشند در دو نوع پنل خورشیدي تک کریستال و پنل خورشیدي چند کریستالی موجود می باشند.

پیش بینی میزان نیاز به محصول در پنج سال آینده

جهت پیش بینی میزان تقاضای کل در سال های آینده با توجه به روند مصرف در پنج سال گذشته میزان تقاضای داخلی برآورد شده است. ، همچنین با توجه به تولید داخل چنین با توجه به تولید داخلی محصول واردات صفر و با توجه به اولویت صادرات در سال 1397 مقدار 30 ، 1398 و 1399 مقدار 35 ، سال 1400 مقدار 40 و سال 1401 مقدار 45 درصد از تولید داخل به صادرات اختصاص یابد.

جهت بررسی میزان نیاز به محصول بایستی به خلاء موجود در میان پیش بینی عرضه و تقاضا بپردازیم که در جدول ذیل براي این نوع محصول به آن پرداخته شده است.

(واردات + عرضه داخلی) - (صادرات + تقاضاي داخلی) = میزان نیاز به محصول

بررسی شرایط اقتصادی طرح

عنوان پروژه : توليد سیلیکون متال

ظرفیت پروژه : 10,000 تن

:کل سرمايه گذاري

2میلیون ریال, 663,525

میزان اشتغال  :68   نفر

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی توليد سیلیکون متال اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی توليد سیلیکون متال دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

 

 

خواندن 6211 دفعه

موارد مرتبط