×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 46
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 27 ارديبهشت 1393 10:30

طرح توجیهی تولید سرکه,شیره و آب انگور

نوشته شده توسط

هدف از ارائه طرح توجیهی تولید سرکه,شیره و آب انگور معرفی آن به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری است که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

انگور جزء میوه های دانه ریز می باشد که به دلیل داشتن ارزش غذایی املاح و کالری فراوان از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار بوده و جایگاه ویژه ای در صادرات غیر نفتی کشور دارد.

هدف اصلی از این طرح احداث یک واحد مجتمع صنعتی با محوریت تبدیل انگور به محصولات دیگر می باشد .

 لذا در این طرح سه محصول اصلی به عنوان هدف تولید مد نظر قرار دارند:

شیره انگور آب انگور سرکه

انگور ميوه‌اي است بهشتي كه شامل ويتامين‌هاي آ، ب، و ث مي‌باشد هم چنين داراي مقداري منيزيم، كلسيم، آهن،‌ فسفر، پتاسيم و آلبومين است‌. امروزه در طب درمان‌هاي طبيعي (نتروپت), از رژيم‌هاي مختلف انگور استفاده مي‌كنند. همچنين اين ميوه را براي درمان بيماري‌هاي يبوست،‌ عوارض رماتيسم، كم‌خوني و حتي پيشگيري از سرطان  سودمند مي‌دانند‌.

 

کد آیسیک و شماره تعرفه گمرکی محصول

کد آیسیک این محصول مطابق طبقه بندي وزارت صنایع و معادن به شرح جدول زیر است.

نام محصول

کد آیسیک

شماره تعرفه گمرکی

شیره انگور

1513512489

13021900

آب انگور

151131756

220430

سرکه

154924515

22090000

 

بررسی استانداردهای مرتبط با محصول

در خصوص استاندارد هاي مربوط به محصول در جدول زیر آورده شد است.

شماره استاندارد

موضوع

سال چاپ

14725

شیره انگور- ویژگی ها و روشهای آزمون

1390

1634

آب انگور -ویژگی ها

1389

2615

آب انگور تغلیظ شده-ویژگیها

1389

355

سرکه-ویژگیها

1391

 

معرفی محصولات

شیره انگور

شیره انگور ماده ای است شربت مانند و غلیظ (با گرانروی بالا) که از آب انگور استحصال می شود. با انجام عملیات تبخیر و تغلیظ بر روی آب انگور شاهد عمل آوری شیره انگور هستیم.

موارد استفاده از شیره انگور

به عنوان روکش دقیقاً همانند مربا مارمالاد جهت صبحانه به عنوان روکش براي دسرها و بستنی به عنوان شیرین کردن همراه با شیره تازه انواع گوناگونی از خامه ها و روغن کنجد جهت تولید سرکه و الکل با کیفیت بالا جهت تولید نوشیدنیهاي سالم و بهداشتی به عنوان رنگ دهنده جهت غذا و دارو به عنوان ماده اي در صنعت نانوائی شکلات و شیرینی پزي آب انگور

نوشیدنی است که از چلاندن و فشار دادن میوه انگور به دست می آید. آب انگور، نوشیدنی خ وشمزه اي است که در سراسر دنیا آن را مصرف می کنند. بزرگترین صادر کننده آب انگور در جهان، کشور برزیل و بعد از آن ایالت فلوریداي آمریکا می باشد . معمولاً براي صادر کردن آب انگور، این نوشیدنی را به صورت پودر درآورده و پس از رسیدن به کشور مقصد، پودر انگور را ب ا آب مخلوط می کنند و سپس این آب انگور را عرضه می نمایند .

آب انگور تازه، طعم ترش دلچسبی دارد. حاوي مقادیر زیادي ویتامین ث واسید آسکوربیک می باشد و بنابراین، یکی از منابع خوب این نوع ویتامین محسوب می شود . برخی تولید کنندگان آب انگور به فراورده هاي خود، اسید سیتریک یا اسید آسکوربیک اضافه می کنند؛ در عین حال که دیگر مواد مغذي از جمله کلسیم و ویتامین د هم به منظور افزایش خواص آب انگور به آن می افزایند.

آب انگور کنسانتره منجمد، نوعی فراورده است که تولید کنندگان بزرگ این نوع نوشیدنی در مبادلات کلان، معمولاً از این شکل آب انگور استفاده می کنند . زمانی که به آب انگور کنسانتره که از حالت انجماد در آمده، آب اضافه کنند، دوباره به شکل آب انگور طبیعی بر می گردد. تقریباً بیشتر آب انگور هاي مصرفی در آمریکا از این نوع هستند. از آنجا که حجم آب انگور منجمد کنسانتره با حجم آب انگور معمولی تفاوت فاحشی دارد، بنابراین حمل و نقل این نوع آب انگور بسیار راحت تر صورت می گیرد و در نتیجه هزینه ها کاهش یافته و این آب انگور با قیمت باصرفه تري به مصرف کنندگان عرضه می گردد و معمولا در دسترس می باشد.

کارخانجات تولید کننده آب میوه، از میوه ها اسانس یا عصاره تهیه می نمایند و از مخلوط نمودن این اسانس با شکر و آب، انواع آب میوه تهیه می کنند .این نوع آب میوه ها به دلیل داشتن شکر، تنها انرژي زا بوده و معمولاً خواص زیادي ندارند. اما آب میوه هاي تازه سرشار از انواع ویتامین ه ا و املاح بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند .

اغلب افراد سعی می کنند که در وعده ي صبحانه، یک لیوان آب میوه تازه بنوشند تا ویتامین هاي مورد نیاز بدنشان در طول روز تامین شود .

 

کنسانتره

آب میوه می تواند به حالت کنسانتره موجود باشد. کنسانتره، شکلی از ماده است که اکثر اجزاي اصلی تشکیل دهنده یا حلال آن را حذف نموده اند . معمولاً با گرفتن آب موجود در یک محلول ی ا سوسپانسیون، مثلاً گرفتن آب موجود در آب میوه و تبدیل آن به پودر یا کنستانره تبدیل می شود.

فایده تولید کنسانتره این است که با حذف آب، وزن ماده غذایی کاهش یافته و بنابراین حمل و نقل آن راحت تر و با صرف هزینه ي کمتر صورت می گیرد، به علاوه کنسانتره را به راحتی در هنگام مصرف با اضافه نمودن حلال (معمولاً آب)، به حالت اولیه خود برگردانده و مصرف می کنند.

 

سرکه

جهت مصارف خانگی و کارخانجات تولید کننده صنایع غذایی از جمله کنسرو ها و ترشی سازي ها کاربرد دارد. براي طعم و مزه دادن به انواع غذاها از سرکه بعنوان نوعی چاشنی استفاده می کنند . در تهیه انواع ترشی هم این ماده بسیار کاربرد دارد.

سرکه ، نوعی ماده پاك کننده خنثی (منظور از خنثی داشتن ثابت اسیدي بازي 7 است)و ارزان قیمت است که به محیط زیست هم هیچ آسیبی نمی رساند (بر خلاف برخی مواد پاك کننده ). معمولاً از سرکه سفید براي پاك کردن استفاده می شود.

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید سرکه,شیره و آب انگور را اعلام می دارد

هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید سرکه,شیره و آب انگور دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 26338 دفعه

موارد مرتبط