ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
چهارشنبه, 02 مرداد 1392 17:49

درسهایی در مورد كارآفرینی

نوشته شده توسط

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، کارآفرینی مفهومی است که تاکنون از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. امروزه واژه‌ی کارآفرینی مفاهیم زیر را به ذهن متبادر می‌سازد:نوآوری، مخاطره‌پذیری، ایجاد یا تجدید ساختار یک واحد اقتصادی، اجتماعی

رضایت شخصی و استقلال‌طلبی. در این مطلب سعی داریم درس هایی در مورد کارآفرینی را بیان کنیم.

در ابتدا به نکاتی برای تفكر بیشتراشاره میکنیم:

درصورتیكه ایده درستی درباره كسب و كار نداشته باشید حتی كار سخت و پول فراوان نیز نمی‌توانند به نجات شما كمك كنند.

 

 ادامه دادن همین كسب و كار فعلی بسیار آسانتر از ایجاد یك شغل جدید است.

  علایق و عادات خود را فرصتهای مناسبی برای كسب و كار تان بدانید.

 سعی نكنید بر روابط موجود در مشاغل خانوادگی‌تان حكمرانی كنید.

 رضایت مشتری عامل بسیار مهمی برای ایجاد كسب و كارهای جدید است.

 كسب و كار مخصوص به خود را كشف كنید.

 حقیقت اینست كه می‌توانید روز و شب بنشینید، پایتان را به زمین بكوبید و بگویید: می‌خواهم! می‌خواهم! می‌خواهم! متاًسفانه در دنیای واقعی فقط بخاطر خواست شما تمام عوامل بسیج نمی‌شوند. اگر ایده كاری‌تان دچار مشكل باشد دیگر میزان زحمتی كه برای كار كشیدید یا پولی كه صرف آن كردید مهم نخواهد بود.

واقع‌گرا باشید.

 اگر بخواهید شرایط كاری فعلی‌تان را بهبود بخشید بسیار موفق‌تر خواهید بود تااینكه بخواهید بر روی یك ایده كسب و كاری جدید و نوظهور كار كنید. به عبارت دیگر، اگر با داشتن شغلی همانند محوطه سازی نفر دهم بودن در زادگاه خود را قبول داشته باشید بسیار خوش شانس‌تر از زمانی خواهید بود كه بخواهید مردم را متقاعد كنید برای تغییر شكل منازلشان درختان و بو‌ته‌های باغ را به رنگهای گوناگون درآورند.

 با انتخاب یك كسب و كار مشخص به راحتی زندگی خواهید كرد. به یاد داشته باشید كه وقت و پول بسیاری صرف آن كرده‌اید. به چه فعالیتهایی علاقمند هستید: اتومبیل، باغداری، موسیقی، هنر، آشپزی، تدریس، مطالعه، كارهای چوب، ساختمان‌سازی، تعمیرات، خیاطی، باغبانی، كامپیوتر، نگارش، هواپیما، مسافرت یا ورزش؟

آیا با كودكان و افراد مسن ارتباط خوبی دارید؟

آیا در كارهای دستی مهارت دارید؟

آیا مجموعه‌های مختلف جمع‌آوری می‌كنید؟

آیا بكار فروشندگی علاقمندید؟

می‌توانید نظرات دیگران را هم در مورد مهارتها و مشاغل مختلفی كه می‌توانید برعهده گیرید جویا شوید. همانطور كه پیش از این نیز گفته شد می توان از تست نگرش شغلی كه در مدارس و مراكز استخدامی انجام می‌شود برای انتخاب شغل مناسب خود استفاده كرد.

  هنگامیكه شغلی را انتخاب می‌كنید باید توجه داشته باشید كه با این انتخاب به موقعیتی بهتر، كم‌هزینه‌تر و آسوده تر می‌رسید كه نیازی را برآورده می‌كند.

در اینجا مثالی است كه 4 حقیقت فوق را در نظر می‌گیرد. فرض كنید كه می‌خواهید كاری را در رابطه با پوشش سقف شروع كنید. نیاز به این شغل همیشه وجود دارد و شما هم در این كار مهارت دارید. پس طبق مبانی عملكرد ، محصولی با كیفیت بالاتر ارائه دهید كه متمایز از كار رقبایتان باشد. كارگرانتان نیز می بایست افرادی خوش‌رو و كارآمد باشند.

 در پایان روز محل كار خود را نظافت كرده و مطمئن می‌شوید كه تكه‌های چوب یا میخ در سطح خیابان، پیاده‌رو یا حیاط نزدیك به محل كارتان پراكنده نشده باشند. در هنگام كار از آرم تبلیغاتی خود استفاده می‌كنید تا توجه همسایگان و عابران را جلب كرده و از دقت، مهارت و رفتار مناسب كارگرانتان باخبر شوند.

 كار را در زمان تعیین شده و طبق توافق طرفین انجام ‌دهید. در غیر اینصورت در كمال صداقت مشكل پیش آمده را توضیح داده و مشتری را از شرایط كار مطلع سازید تا از رضایت كامل وی اطمینان حاصل كنید. می‌توانید به مشتریانتان توضیح دهید كه تازه این كار را شروع كرده‌اید ونظرات مثبت آنها باعث تشویق و ترغیب شما به كار خواهد شد، پس در صورت دریافت یك رضایت‌نامه می‌توانید در تبلیغات خود از آن استفاده كنید. همچنین می‌توانید از دیگر خدماتی كه ارائه می‌دهید صحبت كنید. برای ایجاد انگیزه در افراد برای مراجعه مجدد به شما می‌توانید 10 درصد تخفیف برایشان در نظر بگیرید. همچنین برای معرفی شما به دیگران لازم است چند جایزه كوچك در نظر بگیرید. بنابراین با هر روشی كه امكان دارد به آنها نشان می‌دهید كه كارتان را دوست دارید و خواهان پیشرفت هستید. با جلب رضایت هر مشتری شانستان برای كسب موفقیت بیشتر خواهد شد. پس باید هدفتان را جلب رضایت تك‌تك مشتریان قرار داده و مطمئن شوید كه آنها در مورد كارتان نزد دیگران تبلیغ می‌كنند. فرصتی برای خجالتی بودن نیست. هنگامی كه سفارش می‌گیرید بگذارید صاحبخانه بداند كه به دنبال سفارشهای بیشتری هستید و از هر مورد كاری استقبال می‌كنید. هر 4 تا 6 ماه با آنها در تماس باشید یا بروشور و اطلاعیه جدیدی برایشان بفرستید. همچنین می‌توانید برای تعطیلات ،كارت پستالی را بدون تبلیغ كارتان برایشان پست كنید، اگر هم مطالب جالبی در مورد كارتان وجود دارد می‌توانید آنها را برای مشتریانتان ارسال كنید. می‌توانید در هنگام كار كردن بر روی یك سقف به خانه‌های اطراف هم توجه كرده و امكان تعمیر هر یك را بررسی كنید و یا یك بروشور 4 رنگ زیبا از رضایت‌نامه‌هایی كه دریافت كرده‌اید تهیه كرده و آدرس سایت خود را در آن ارائه دهید. مطالب مطرح شده در سایت، كیفیت مواد مورد استفاده، FAQ(پرسشهایی كه اغلب اوقات به ذهن خواننده می رسند) ، مطالب مربوط به بیمه و گارانتی، فهرست توصیه‌نامه‌ها و مقالاتی كه در مورد شركتشان در روزنامه‌های محلی ارائه شده است را شامل می‌شود.

 از دیگر راههای مهم ، نشان دادن تصویری از خودتان و كارمندانتان در حالی كه یونیفورم به تن دارند می باشد. در صورتی كه تصاویری از دفاتر و ماشین‌های شركت هم دارید می‌توانید آنها را هم ارائه دهید. حتی اگر منتظر اولین مشتری خود هستید باید تصویر قابل قبولی از كار خود ارائه دهید. اگر از دغدغه‌های مشریانتان خبر دارید می‌توانید در سایت شركت به آنها بپردازید. البته اگر مركز رسیدگی به امور مشتریان شركت مجهز به كامپیوتر است می‌توانید آگهی‌های خود را بصورت ایمیل هم ارسال كنید. باید كاری كنید كه همه افراد ، شركت شما را محیطی دوستانه، مرتب و دارای كارمندان متخصص بدانند.

خواندن 4192 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی نوسازی ماشین آلات صنعتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل جایگاه سوخت دو منظوره سال نگارش: 97 تعداد صفحه: 52 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ف ...
0 تعداد فروش
ریال 1,800,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید نان صنعتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید انواع نان صنعتی سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 55 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ف ...
3 تعداد فروش
ریال 1,400,000

طرح توجیهی احداث کارخانه آسفالت

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث کارخانه آسفالت گرم سال نگارش: 95 تعداد صفحه: 80 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرم ...
8 تعداد فروش
ریال 1,800,000

طرح توجیهی پرورش قورباغه

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل پرورش غورباقه سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 38 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: doc ...
0 تعداد فروش
ریال 1,200,000
طرح توجیهی نوسازی ماشین آلات صنعتی
طرح توجیهی تولید نان صنعتی
طرح توجیهی احداث کارخانه آسفالت
طرح توجیهی پرورش قورباغه

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام