ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
یکشنبه, 20 مرداد 1392 18:20

بهترین و بدترین نکات در مورد کارآفرین بودن

نوشته شده توسط

تنهایی بدترین خصوصیت کارآفرینی است . با خود تصور کنید یک آدم فضایی در زمین فرود آمده است. پس از مدتی این موجود درمی‌یابد که برای بقای خود و تهیه نیازهای اولیه مانند غذا و یک پناهگاه امن به پول و یک درآمد خوب نیاز دارد. در این شرایط، دو گزینه پیش روی اوست: یا به یک کارآفرین خوب و موفق تبدیل شود یا شغل خوبی پیدا کند.

برای اتخاذ یک تصمیم بهتر و آگاهانه‌تر، در این مطلب به بررسی بهترین و بدترین نکات در مورد کارآفرین بودن می‌پردازیم.

طبق گفته کولین وال، بنیانگذار شرکت مشاوره‌ای InvestorForce، بدترین خصوصیت در مورد  کارآفرینی تنهایی است. به گفته او شما مسوول خودتان هستید و همه کارها به عهده شما است و کسی از شما پشتیبانی نخواهد کرد. زیرا برای آنها درک هیجان و شوق شما در مراحل اولیه کار و پذیرفتن آن طبق دیدگاه شما بسیار مشکل است.

در این مورد من هم با کولین موافق هستم. در بعضی موارد این کار می‌تواند بسیار منزوی کننده باشد. پس از یک دوره کار سخت و طولانی مدت در بعضی موارد ممکن است دسترسی به نتیجه مطلوب و مورد نظر پس از ماه‌ها و یا سال‌ها امکان‌پذیر یا حتی هیچ‌گاه امکان پذیر نباشد که می‌تواند موجب سرخوردگی و بی انگیزگی در افراد شود.

به گفته تاد بلنگر، مدیر عامل شرکت کندال تاد، بدترین ویژگی در مورد  کارآفرینی این است که برای جلوگیری از ۴۰ ساعت کار در هفته به عنوان یک کارمند، ۸۰ ساعت در هفته به عنوان یک  کارآفرین کار کنید.

به گزارش دنیای اقتصاد، کریستی شافر مدیر عامل شرکت داروسازی «اینسپایر» که با سوالی مشابه مواجه شده و تحت تاثیر قرارگرفته بود در این زمینه گفت: بدترین خصوصیت کارآفرینی مشغله فکری و استرس مداوم است و شما همیشه مشغولید و زمان کمتری برای خانواده خود دارید.

رندی میر، موسس شرکت «بست فرندز پت» که در زمینه نگهداری از حیوانات خانگی فعالیت می‌کند، می‌گوید: بدترین خصوصیت این کار تاثیر مستقیم آن برروی سلامتی و روابط خانوادگی شما است.

با وجود مشکلات مالی، لزوم اخراج نیروها، ۸۰ ساعت کار در هفته و احتمال این امر که شاید هیچ وقت دستمزد کار خود را دریافت نکنید و در نظر گرفتن شرایط انزوا و تنهایی کار چرا یک فرد باید به کارآفرینی علاقه‌مند شود؟ با در نظر گرفتن تمام این شرایط، حتی یک موجود فضایی هم که تازه به زمین آمده باشد مطمئنا ایمنی و اطمینان خاطر یک شغل و همکاری و فعالیت در یک شرکت را انتخاب می‌کند، اما آیا به راستی این‌گونه است؟

قبل از اینکه از موضوع مطمئن شویم، باید روی دیگر این سکه را نیز ببینیم. در کنار نکات منفی که راجع به آن صحبت کردیم نکات مثبت بی‌شماری نیز وجود دارند. در حالی که  کارآفرینی مناسب همه افراد نیست و همه افراد برای کارآفرینی ساخته نشده‌اند، قبل از تصمیم‌گیری نهایی خود جنبه مثبت این کار را بررسی می‌کنیم. در ابتدا باید گفت در صورت کارآفرین بودن، شما آزادی عمل کامل و این فرصت را دارید تا از تمام مهارت‌های خود به درستی بهره ببرید.

پاداش مالی قابل توجه به کسی تعلق می‌گیرد که در کارآفرینی خود موفق شود. شما برسرنوشت خود کنترل کامل خواهید داشت و هیچ‌گاه مجبور نیستید در مورد وضعیت امنیت مالی خود یا خانواده‌تان نگران باشید و همکاران و هم مرتبه‌هایتان به شما احترام خواهند گذاشت. این فرصت را دارید تا به عنوان یک فرد رویاگرا به رسمیت شناخته شوید. شما برای صدها هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اید که به شما احترام می‌گذارند و از شما سپاسگزاری می‌کنند. بهره‌وری و بازده و ارزش در بازار به وجود آورده‌اید و سطح استاندارد زندگی بسیاری را بهبود بخشیده‌اید.

در آخر، نگرانی در مورد اخراج شدن یا اینکه آیا قادرید پس از بازنشستگی از خودتان مراقبت کنید، ندارید. به گفته دیو ریزو، ریس شرکت MCNC، شما بر سرنوشت و روزها و برنامه‌هایتان کنترل دارید و طرح و‌ایده از خود شماست. کریستی شافر نیز اضافه می‌کند: شما به طور مداوم به چالش کشیده شده و از آن لذت می‌برید. کولین وال می‌گوید: کنترل بیشتری بر سرنوشت و کل زندگی خود خواهید داشت و رندی میرا اظهار می‌کند که بهترین قسمت پاداش‌ها اقتصادی و روانی هستند.

پس انتخاب شما چیست؟ در حقیقت در آخر این امر به شما بستگی دارد. البته به خاطر داشته باشید که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم. اگرطرح و‌ایده خوبی دارید، اعتماد به نفس برای به اجرا درآوردن این طرح و دانش اولیه کسب‌وکار، عواملی هستند که یک تیم خوب را شکل می‌دهند و احساس می‌کنید که در اوج زندگی خود و در مرحله درستی از آن هستید و باور داشته باشید که توانایی ریسک کردن را دارید. من به شدت پیگیری این کار را توصیه می‌کنم. اما این شما هستید که باید این کار را آغاز کنید.

طبق قانون اینرسی که من عموما به آن استنباط می‌کنم، بدن در حال حرکت تا با نیروی جدیدی برخورد نکند، درحرکت باقی می‌ماند. در حین حرکت انسان با افراد جدیدی آشنا می‌شود و دانش جدیدی به دست می‌آورد که اگر در حرکت نمی‌بود، نمی‌توانست به آن دست پیدا کند. وقتی تلاشی را آغاز می‌کنید، به سمت نکاتی که در ابتدا نمی‌دانستید و با آن آشنایی نداشتید هدایت می‌شوید و اتفاقات بسیاری به همراه دانش و اطلاعات جدید به وقوع می‌پیوندند.

زمانی که به هدف خود نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوید، قانون اینرسی وقتی تاثیرگذار است که دانش و امکانات جدید اثر گلوله برفی را داشته باشند. بنابراین نباید قبل از شروع حرکت تا زمان بر طرف شدن تمام موانع صبر کرد. در نهایت ممکن است مدتی طول بکشد تا منافع کارآفرینی به طور ملموس مشاهده شوند و ممکن است بیشتر سیر نزولی را در طول مسیر تجربه کنید. اما اگر امروز حرکت کنید و فردی سازگار، پیگیر، با اعتماد به نفس و خیال‌پرداز باشید و نیز پشتکار داشته باشید و بتوانید با تکنیک‌های مدیریتی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، از جنبه‌های مثبت کارآفرینی خود لذت خواهید برد.

جمله مشهور «امتحان کردن و باختن بهتر ازهرگز امتحان نکردن است» را هم در ذهن داشته باشید. پرریسک‌ترین عمل تلاش نکردن و شکست خوردن است. در این صورت،  شانس موفقیت صفر است. حتی اگر کارها آن طور که انتظار دارید پیش نروند باز هم تجربه بی‌نظیری به دست می‌آورید که حتی اگر مجبور شوید دوباره برای شخص دیگری کار کنید برای شما مفید واقع می‌شود.  بنابراین تصمیم نهایی چیست؟ دوست فضایی ما بین  کارآفرینی و کارمند بودن کدام را انتخاب می‌کند؟

منبع : اقتصاد آنلاین

خواندن 5394 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی سردخانه، سورت و بسته بندی میوه

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث سردخانه دومداره، سورت و بسته بندی میوه  سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 60 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل د ...
4 تعداد فروش
ریال 1,800,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید پتو

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید پتوی راشل سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 58 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: d ...
1 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی احداث سینما 5 بعدی (آموزشی)

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث سینما 5 بعدی (پروژه آموزشی دنیای ماقبل تاریخ) سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 30 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل ...
1 تعداد فروش
ریال 1,700,000

طرح توجیهی تولید کنسانتره زرشک

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید کنستانتره زرشک سال نگارش: 96 تعداد صفحه: 64 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فا ...
1 تعداد فروش
ریال 1,400,000
طرح توجیهی سردخانه، سورت و بسته بندی میوه
طرح توجیهی تولید پتو
طرح توجیهی احداث سینما 5 بعدی (آموزشی)
طرح توجیهی تولید کنسانتره زرشک

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام