×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 46
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 06 ارديبهشت 1393 17:00

طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی در قفس

نوشته شده توسط

هدف از ارائه طرح توجیهی تولید و پرورش مرغ گوشتی در قفس بررسی امکان سنجی ایجاد و احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در قفس می باشد .

پرورش طیور یکی از سریع ترین و اقتصادی ترین منابع تامین پروتئین انسانی به حساب می آید. طی چند دهه گذشته پیشرفت های وسیعی در بهبود ظرفیت تولیدی جوجه های گوشتی از طریق بهبود ژنتیکی، تغذیه، جایگاه پرورش، مدیریت و کنترل بیماری ها انجام شده است. این پیشرفت ها و پیشرفت هایی نظیر آن، به کاهش هزینه های پرورش جوجه گوشتی کمک می کنند.در گذشته مطالعات مختلفی برای پرورش متمرکز جوجه های گوشتی بر روی بستر و در قفس به انجام رسیده است.

محققان با پرورش جوجه ها در دوره آغازین در یک سیستم و انتقال جوجه ها در دوره های رشد به سیستم پرورش دیگر سعی در بهبود کارایی سیستم پرورش جوجه های گوشتی داشته اند.

پيشرفت هاي چشمگير در صنعت پرورش طيور باعث مي شود هر روزه امكانات و روش هاي جديدي در زمينه هاي مختلف پرورش پرندگان ابداع شده و به پرورش دهندگان معرفي شود كه ضمن برخورداري از مزاياي بيشتر، از نظر اقتصادي نيز حائز اهميت مي باشد. يكي از روش هاي نسبتا جديد و مناسب در پرورش مرغ مادر،‌ پرورش در سيستم قفس است كه در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

با توجه به پرورش مرغ ها و خروس ها در قفس سالن به بخش هاي كوچكي با تعدادي كمتر از 30 قطعه مرغ و خروس تقسيم شده كه خود امكان نظارت بر آنها وهمچنين اختلاط بهتر مرغ ها و خروس ها را منجر خواهد شد كه در صورت مشاهده هرگونه مشكلي در مرغ ها و يا خروس هاي مربوطه امكان حذف و يا جايگزيني آنها به راحتي مقدور مي باشد و همچنين آمار گيري از نظر نطفه داري و درصد توليد در هر سلول نيز امكان بررسي را براي بهبود مديريت فارم مقدور مي سازد .

در سيستم پرورش در قفس ، كودهاي حاصله توسط نوار نقاله به صورت مستمر از سالن خارج شده كه منجر به بهبود هواي داخل سالن ها شده و ميزان تهويه مورد نياز به ازاي هر مرغ نسبت به حالت پرورش در بستر كاهش پيدا مي نمايد كه خود منجر به صرفه جوئي در مصرف سوخت و شرايط مطلوبتر جهت پرورش مرغ هاي مادر مي گردد . همچنين در سيستم پيشنهادي توسط شركتهاي ديگر سازنده قفس مادر دان مربوطه توسط واگن به صورت اتوماتيك توزيع مي گردد كه مشكلات كمتري را نسبت به سيستم زنجيري ايجاد مي نمايد و جهت سيستم آبخوري از آبخوري هاي نيپل استفاده شده كه علاوه بر حفظ بهداشت بهتر مانع از آبريزي در سالن مي شود .

سيستم پرورش در قفس با توجه به اتوماسيون انجام گرفته در آن نياز به تردد در سالن ها را به حداقل ممكن كاهش داده و امكان استفاده از دوربين هاي مداربسته را جهت كنترل وضعيت سالن و زير نظر داشتن مرغ ها را ممكن مي سازد .

 

مزایای پرورش مرغ گوشتی در قفس

افزایش ظرفیت سالن وجلوگیری ازهزینه ساخت سالن اضافه وتاسیسات مربوط به آن. کاهش مصرف سوخت - برق و هزینه های کارگری. ضریب تبدیل بهتر. رسیدن به وزن مطلوب درزمان کوتاهتر. کمترشدن تلفات وبیماری ها (اعم از گوارشی وتنفسی) به علت عدم تماس با کود وخروج سریع آن از سالن. یکنواختی وزن گله به علت دسترسی بهتر به دانخوری وآبخوری. ابعاد سلول165×248وکفی آن از جنس پلاستیک مخصوص وقابل انعطاف بوده که به پا،سینه وپوست مرغ صدمه نمی زند. دانخوری ها بشقابی بوده وطوری تنظیم شده که ازروزاول قابل استفاده است . سیستم آبخوری نیپل بوده وطوری تنظیم شده که امکان انتقال آب به همه جوجه ها درهرسنی را دارد. امکان انتقال مرغ با سیستم نواری به بیرون سالن.

 

قفس پرورش مرغ گوشتی

قفس بصورت تا 4 طبقه و بیشتر از آن با تعبیه یک طبقه راهرو بین خطوط قابل طراحی و احداث می باشد .

چهار چوب فلزی به همراه توری پلاستیکی کف با قابلیت انعطاف کافی ضمن استحکام مورد نیاز امکان رشد مطلوب پاهای پرنده را فراهم نموده و امکان هر گونه آسیب به بدن و سینه را بر طرف می نماید . ابعاد قفس بر حسب حد اکثر بهره وری و رفاه پرنده طراحی گردیده تا ضمن استفاده مناسب از فضا از عمق بیش از حد سلول نیز جلوگیری شود .

 

ویژگی های قفس

دانخوری: با تعبیه دو دانخوری بشقابی در هر سلول ضمن تامین دان مورد نیاز جوجه از روز اول تا پایان دوره ضایعات و پرت دان به حداقل می رسد. دانخوری ها طوری تعبیه گردیده اند تا از نشستن مرغان سنگین در لبه دانخوری جلوگیری شده و همچنین انجام جوجه ریزی در ابتدای دوره، بارگیری و واکسیناسیون به آن ها انجام شود.

آبخوری: اهمیت تاثیر آب کافی و سالم برای جوجه بر هیچکس پوشیده نیست با تعبیه دو خط مجزا آبخوری و شش عدد نیپل با قابلیت تنظیم ارتفاع، امکان تامین آب کافی و سالم جوجه ها را در تمامی طول دوره فراهم می شود.

با به کارگیری بهترین نوع نیپل و تنظیم کننده فشار در ابتدای هر خط از نشست و اتلاف آب نیز جلوگیری شده است.

کفی: سطحی که جوجه گوشتی بر روی آن قرار می گیرد باید ضمن دارا بودن استحکام کافی از انعطاف پذیری کافی نیز برخوردار باشد تا از جراحات سینه و ضایع شدن گوشت جلوگیری شود. کشویی بودن کفی امکان بارگیری جوجه ها را در پایان دوره به طور اتوماتیک از انتهای هر لاین فراهم نموده است.

روشنایی: یکنواختی روشنایی و شدت آن از عوامل بسیار مهم در پرورش صحیح و مطلوب می باشد به نحوی که جوجه امکان یافتن دان و آب را در اسرع وقت داشته باشد و نیز از اتلاف انرژی پرهیز گردد.

 

بارگیری در پایان دوره

کفی کشویی قفس امکان بارگیری جوجه های گوشتی را در پایان دوره به طور اتوماتیک و نیمه اتوماتیک فراهم نموده است. تا ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه ها از صدمه به پرنده نیز کاسته شود.

تهویه: از بهترین انواع سیستم تهویه ، سیستم تونلی می باشد . که ضمن تامین هوای مورد نیاز گله سرعت مطلوب هوا در سالن نیز فراهم میگردد. که این امر ضمن تامین رفاه گله سبب بهبود عملکرد و افزایش بهره وری نیز میگردد. بدیهی است که در پرورش مرغ گوشتی در قفس امکان استفاده بهتر از این نوع سیستم تهویه در سالن فراهم میگردد .

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی در قفسرا اعلام می دارد

هم اکنون سفارش طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی در قفس دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 28673 دفعه

موارد مرتبط