×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 44
چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 01 آذر 1397 14:11

طرح توجیهی کشت درخت پالونیا

طرح توجیهی کشت درخت پالونیا به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری معرفی شده تا اطلاعات مناسبی در خصوص این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن در اختیار علاقه مندان به راه اندازی این کسب و کار قرار گیرد.

 

معرفی طرح توجیهی کشت پالونیا

پالونیا : Paulownia در میان تمامی درختانی که برای زراعت چوب، کشت می شوند، پالونیا سریع ترین رشد را دارد.این درخت به عنوان یکی از درختان سبک و مقاوم، مطلوبیت برای صنعت چوب داشته و از طرفی به علت سازگاری بالا، سریع الرشدی، مصرف مناسب آب و قیمت مناسب برای زارعین درخت محبوبی است.

گونه‌های مختلف آن بومی شمال آمریکا، چین، لائوس و ویتنام، و مناطق دیگر شرق آسیا، به ویژه ژاپن و کره هستند. پالونیاها درختان برگریزی هستند که برگ قلبی شکل و شکوفه‌هایی شبیه به گل انگشتانه دارند. درختی زیبا با برگ‌های بزرگ و گل‌های خوشه ای به رنگ سفید مایل به بنفش است که بومی مرکز و غرب چین است، این درخت در شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون سازگاری نشان داده و در دشتهای پست تا ارتفاعات ۲۰۰۰ متری کشور چین گسترده شده‌است.

از ویژگی‌های درخت پالونیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت به کم‌آبی

مقاومت به خاک های آهکی و گچی

مقاومت به خاک های با زهکش بد

مقاومت به دود و هوای مناطق صنعتی

 

پالونیا طرحی با سود سرشار

پالونیا از درختان خیلی مناسب برای جنگل کاری سریع، توسعه فضای سبز شهر و روستا و کشت تؤام با انواع گیاهان زراعی رایج است. پالونیا دارای پوست خاکستری، قهوه ایی یا سیاه است که بر روی پوست آن دردرخت های جوان عدسک هایی وجود دارد. شاخه‌های جوان از کرک های غده ایی پوشیده شده‌اند و رشد شاخه‌ها بصورت انشعابات دوشاخه ایی کاذب است. برگ‌ها در درختان جوان بزرگ و با دمبرگ های بلند می‌باشد. گل آذین خوشه مرکب و گلها به رنگ ارغوانی و صورتی هستند، میوه کپسول و بذرها ریز و بالدارند و بوسیله باد پراکنده می‌شوند که این بذرها عامل مهاجم بودن درخت محسوب می‌شوند و برای استفاده تجاری از این درخت باید بذرش عقیم سازی شود و اصلاح نژاد شود تا در برابر تنش‌های دمایی مقاوم تر شود و چوب دهی بهتری داشته باشد.

پالونیا درختی خزان پذیر بوده که گل‌های خوشبو زیبایی دارد. این درخت زمانی که در گل کامل است، تماشایی ست، خوشه‌های گل ایستاده به رنگ ارغوانی روشن با گل‌های بسیار خوشبو به رنگ سفید آبی که در اردیبهشت ماه ظاهر می‌شوند. چوب این درخت بسیار سبک و نرم می‌باشد. این درخت ارتفاعی بین ۸ تا ۲۵ متر دارد و حدود ۸ متر گستردگی دارد.

 

 

 ویژگی چوب پالونیا

یکی از مهم ترین صنایعی که در کشور ما وجود دارد، صنعت چوب است که برای ساختن انواع وسایل چوبی من جمله مبلمان، سرویس خواب، و… از چوب استفاده می شود. درخت پالونیا سریع الرشد بوده و عملکرد تولید چوب پالونیا که از یک هکتار زمین به دست می آید نسبت به درختان دیگر بیشتر است به همین دلیل فروش پالونیا در کشور بیشتر از سایر درختان است. در این راستا چوب پالونیا با توجه به ویژگی هایی که دارد در کشور ما سطح زیر کشت زیادی را به خود اختصاص داده است:

چوب پالونیا در عین حال که استحکام و مقاومت بالایی دارد ولی سبک بوده و در نتیجه کاربرد آن در وسایل چوبی به وفور دیده می شود.

چوب پالونیا تقریبا دور ریز نداشته و در نهایت آخرین بازمانده های چوب پالونیا به منظور تولید خمیر کاغذ استفاده می شوند.

درخت پالونیا خصوصیات زیادی دارد که آن را نسبت به سایر درختان متمایز می کند . اگر بخواهیم بعضی از ویژگی های آن را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

 

وزن سبک

چوب درختان پالونیا سبک ترین پوب شناخته شده است  . چوب این درخت بسیار سبک و فرم پذیر است و براحتی می توان آن را حالت داد , بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در صنایع مبلمان سازی است . چوب پالونیا به راحتی شکاف و یا ترک  بر نمیدارد چوب Paulownia یک سوم وزن بلوط و نصف وزن کاج است.

 استحکام

چوب درخت پالونیا بالاترین مقاومت را نسبت به سایر چوب ها دارد. با تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است گفته می شود که خانه هایی که با چوب درخت پالونیا ساخته شده اند در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم ترند , تقریبا برابر با 400 درجه سانتیگراد، تقریبا دو برابر بیشتر از چوب های سخت و نرم دیگری که در بازار وجود دارد , نقطه شعله وری چوبهای دیگر حدود 270 درجه سانتیگراد است در حالی که چوب پالونیا در دمای 425 درجه سانتیگراد آتش میگیرد، بهمین دلیل چوب پالونیا میتواند در مواردی که محصولات چوبی نیاز به تحمل دمای بالا دارند کاربرد داشته باشد.

مقاوم در برابر خوردگی و محیط های اسیدی و قلیایی , مقاومت در برابر خوردگی، اسید و قلیا از ویژگی های منحصر بفرد چوب پالونیا است.

مقاوم به سایش

پالونیا چوبی سبک دارد که در عین سبکی به سادگی دچارسایش نمی شود.

بافتی زیبا

چوب پالونیا با بافتی زیبا و ظریف با رنگی روشن و الگوهای طبیعی برای ساخت مبلمان، لوازم التحریرو تجهیزات ورزشی بسیار مناسب است.

توانایی اکوستیکی.

اکوستیکی ابزار آلات موسیقی ساخته شده از چوب پالونیا با تغییر آب و هوا حفظ میشود. این چوب برای ساخت سنتور،عود و دیگر آلات موسیقی بسیار مناسب است.

 تراش و رنگ آمیزی آسان

چوب پالونیا براحتی خرد نمیشود، اما بخاطر نرمی آن براحتی تراشیده شده و رنگ آمیزی میشود. از این رو چوب پالونیا برای ساخت صنایع دستی بسیار مناسب است.

استفاده از پالونیا در صنایع دستی

چوب پالونیا براحتی خرد نمی شود، اما بخاطر نرمی آن براحتی تراشیده شده و رنگ آمیزی می شود. از این رو چوب پالونیا برای ساخت صنایع دستی بسیار مناسب است.

 

 

نحوه کاشت درخت پائولوینا

برای تکثیر پالونیا 2 روش وجود دارد:

کاشت بذر: در پاییز یا بهار اقدام شود بهتر است .
بذر را در قاب سرد بکارید و اگر در آفتاب قرار دهید زودتر شکوفا خواهد شد.
قلمه ریشه

 

کاشت بذر
بهترین روشی که برای تکثیر پالونیا می توانید استفاده کنید , روش تکثیر بذر هست , البته باید بستری که می خواهید بذر در آن کاشته شود از قبل خوب  با قارچ کش کاپتان , ضد عفونی شود.
بهترین زمان کاشت اون پاییز و اردیبهشت هست و بعد از ریشه پر شدن باید سازگار و به فضای گلخانه یا هوای ازاد منتقل بشوند .

قلمه ریشه
درخت پالونیا را می شود از طریق قلمه ریشه هم تکثیر کرد . برای تکثیر از طریق قلمه زنی باید یک جوانه قوی را برای قلمه انتخاب کنید.

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی کشت درخت پالونیا اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی کشت درخت پالونیا را به ما  بدهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 11282 دفعه

موارد مرتبط