×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 22 دی 1397 13:42

طرح توجیهی تولید سیگار

طرح توجیهی تولید سیگار به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری معرفی شده تا اطلاعات مناسبی در خصوص این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن در اختیار علاقه مندان به راه اندازی این کسب و کار قرار گیرد.

معرفی طرح توجیهی تولید سیگار

سیگار، برگِ بریده یا خردکرده توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده‌است و برای «کشیدن دود» آن به کار می‌رود. طرز استفاده آن این‌طور است که یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر دارد) دود را به درون ریه‌ها می‌کشند نیکوتین موجود در دود تنباکو سبب بروز حالت سرخوشی کوتاه‌مدت می‌شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند، و یا، در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگارت را خریداری می‌کنند.در ابتدا تنباکو توسط بومیان قاره آمریکا به روشهای مختلف و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. بومی ها دریافتند که می توانند برگ های این گیاه را بخورند، آن را در لوله ها دود و حتی تنقیه می کردند. تنباکو برای اهداف مذهبی، مراسم ها و حتی به عنوان دارو استفاده می شد. هنگامی که کریستف کلمب در قاره آمریکا پیاده شد، او و همراهانش شاهد سیگارکشیدن مردم سرخ پوستِ Taino و Arawak بودند. آنها حتی برگ های تنباکو را به کلمب دادند. خدمتکارانِ کلمب این تجربه را امتحان کردند، برایشان خوشایند بود و در نهایت تنباکو را به خانه بردند. اگر چه در ابتدا برخی افراد از دیدن خروج دود از دهان و سوراخ بینی مردم به شدت دستپاچه شدند اما سیگارکشیدن به سرعت محبوب شد و در طول سال های ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ شروع به گسترش در اروپا کرد. اروپایی ها در اواسط قرن ۱۵ میلادی کاشت تنباکو را در آمریکای مرکزی آغاز کرده بودند.

 

هرنخ سیگار از چهار جزء اصلی درست شده است که عبارتنـد از:

1. توتون

2. کاغذ، اسانس و مواد نگهدارنده

3. چسب

4. فیلتر

فیلترها به طور سنتی از الیاف استات سلولز ساخته میشوند که به عنوان قرقره شناخته می شوند. نوآوری های اخیر شامل کپسول عطر در فیلترها و فیلترهای لوله است.

5. اسانس ها یا روغن های فرار از جمله مواد موثر گیاهان هسـتند کـه شـامل مخلـوط پیچیـدهای از مـواد شیمیایی آلی مثل ترپینوئیدها، آلدئیدها، الکلها، استرها، ستنها و … میباشند. اسـانسهـا نـوعی ترکیبـات فرار بوده که از تقطیر مواد فرار موجود در اندامهای مختلف گیاهان تازه یا خشک همراه بـا بخـار آب بدسـت می آید و وزن مخصوص آنها غالبا از آب کمتر است.

به طور کلی ترکیبات بیرنگ هسـتند (بـه خصـوص اگـر تازه تهیه شده باشند) ولی بر اثر مرور زمان در اثر اکسید شدن رنگ آنها تیره میگردد. به طور کلی اسـانس ها در الکل کاملا حل میشوند، در حالی که با آب غیر قابل اختلاط هستند؛ اما بـه انـدازه کمـی در آب حـل شده و بوی خود را به آن انتقال میدهند (مانند عرقیات گیاهی و گلاب) که ماده اصلی موجود در آن بـر اثـر حرارت، گرما و هوا تغییر می یابد.

 

 

 

انواع اسانس های به کار رفته در تولید سیگار

همچنین طعم اسانس ها نیز بـا یکـدیگر متفـاوت اسـت. اسـانس هـا دارای خصوصیات مشترکی بوده و عمدتا ترپینوئیدهایی هستند که قابل تقطیر بوده، لکه ثابت روی کاغذ بجا نمی گذارند، بر خلاف روغنهای ثابت با قلیاییها صابونی نمیشوند. آنها دارای طعم های گـس، ملایـم، سـوزاننده، تلخ و شیرین میباشند و به سه دسته طبیعی، مشابه طبیعی (شبه طبیعی) و مصنوعی تقسیم میشوند.

6. اسانس های طبیعی و ترکیبات وابسته (اولئورزین، گام رزین، اولئوگام رزین)، فرآوردههایی هستند که از مواد خام گیاهی معطر با یکی از روشهای تقطیر (آب، بخار، آب و بخار و …)، فشردن (فشردن بخش برونبـر و لایه بیرونی پوست مرکبات) و استخراج با حلال بدست می آیند.

اسانسهای مشابه طبیعی فرآوردههایی هستند که حاصل از ترکیب مواد اولیه معطر بـوده و از نظـر بـو مشابه اسانسهای طبیعی میباشند.

اسانس های مصنوعی فرآورده هایی هستند که به طور تجاری از مواد شیمیایی آلی مشـابه اسـانسهـای طبیعی تهیه میگردند و بویی مشابه اسانسهای طبیعی را دارا میباشند.

در تولید سیگار اسانسدار از مانتول که نوعی اسانس نعنا میباشد، به طور گسترده اسـتفاده مـیشـود و اسانس های دیگر به ندرت و بسیار کمتر از مانتول در تولید سیگار مورد استفاده قرار میگیرند.

 

خط تولید مورد نیاز در طرح تولید سیگار

ماشین تولید سیگار شامل:

•         برش برگ

•         ماشین رول کردن  سیگار

•         برش فیلتر

•         دستگاه اتصال فیلتر

•         چاپگر علامت

•         ماشین بسته بندی از جمله:

•         بسته بندی کننده

•         ماشین مهر زنی

•         کاغذ پیچ

•         جعبه

•         پس از کاغذ پیچی

کد آیسیک طرح توجیهی تولید سیگار

کد ایسیک مربوط به سیگار :

توتون سیگارت1600412306و کد تعرفه 24031000

24039100

24039900

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید سیگار اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید سیگار را به ما بدهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 10753 دفعه