×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 07 فروردين 1399 01:27

اختصاص 5 هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان فعال در پیشگیری از کرونا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات حمایت های صندوق نوآور ی و شکوفایی از شرکت‌های فعال در جبهه مقابله با کرونا تشریح کرد.

 

دکتر علی وحدت درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای تولید اقلام مبارزه با کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید-19 در کشور در انتهای سال گذشته و لزوم اقدام مؤثر از سوی تمامی نهادهای اثرگذار در این حوزه، صندوق نوآوری و شکوفایی با کسب رهنمود از اعضای محترم هیأت امنا نسبت به طراحی برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری اقدام کرد و در اسرع وقت به مرحله اجرا گذاشت؛ به طوریکه ظرف دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح ها، نسبت به تامین مالی آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه با اعلام فراخوان عمومی از طرح‌های فناورانه بر روی وب‌گاه صندوق، بیش از 400 طرح از شرکت‌های دانش بنیان و فناور دریافت شد، افزود: همزمان با فراخوان، مکاتبه با تمامی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری مبنی بر اعلام طرح‌های مرتبط صورت گرفت و جلسات فوق‌العاده‌ای نیز با مسئولان وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و ستادهای توسعه فناوری مرتبط و تعیین مرجع صلاحیت‌دار برای تایید و اعطای مجوز بسته به موضوع طرح‌های دریافتی برگزار شد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: غربال تقاضاهای دریافتی از متقاضیان و همچنین طرح های معرفی شده از سوی نهادها با توجه به مجوزهای مرتبط و در نهایت عقد قرارداد با صندوق‌های پژوهش و فناوری و تزریق منابع مالی از دیگر اقدامات صندوق نوآوری در روزهای پایانی سال 1398 برای حمایت از شرکت‌های فعال این حوزه بود.
وی با اشاره به اختصاص خط اعتباری ویژه به میزان 5 هزار میلیارد ریال به 11 صندوق پژوهش و فناوری گفت: با توجه به درخواست‌های نهایی شده متقاضیان، تاکنون مبلغ هزار و 250 میلیارد ریال به شرکت‌های متقاضی از این طریق تسهیلات پرداخت شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا انتهای فروردین ماه شاهد رشد تولید اقلام و محصولات مرتبط مقابله با کرونا باشیم.
دکتر وحدت درباره جزئیات حمایت های صورت گرفته گفت: 32 شرکت فعال در تولید مواد ضد عفونی کننده، 13 شرکت در تولید ماسک، 3 شرکت در تولید کیت های تشخیص، 5 شرکت دستگاه های ضد عفونی کننده، 16 شرکت دستگاه های پزشکی مانند ماشین بیهوشی اتاق عمل، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تنفس مصنوعی و 5 شرکت طراح سامانه های نرم افزاری مرتبط با پایش، کنترل و اطلاع رسانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین مالی شده اند.
 وی با بیان اینکه با حمایت های صندوق نوآوری قرار است بیش از دو میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط 32 شرکت تولید شود، خاطرنشان کرد: همچنین برآوردها نشان می دهد که 16 شرکت فعال در حوزه تولید دستگاه های پزشکی قرار است 90 میلیون دستکش، 100 هزار دست لباس بیمارستانی، هزار دستگاه اکسیژن ساز، 100 دستگاه تنفس مصنوعی و 100 دستگاه ماشین بیهوشی اتاق عمل در ماه تولید کنند.
به گفته وی 3 شرکت فعال در زمینه تولید کیت های تشخیص ویروس کرونا هم تا پایان اردیبهشت قرار است 360 هزار کیت تولید و وارد بازار کنند. همچنین 13 شرکت تولید کننده ماسک، یک میلیون و 250 هزار ماسک در ماه تولید کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات «سرمایه در گردش فوری» به شرکت‌های آسیب‌دیده به واسطه شیوع کرونا را یکی دیگر از اقدامات صندوق نام برد و گفت: به همین منظور به 8 شرکت آسیب دیده که بیشتر در حوزه ارائه خدمات اینترنتی فعال بودند، بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

بهبود صنعت آماده مشاوره و نگارش طرح های توجیهی مربوط به مقابله با ویروس کرونا می باشد.

خواندن 16943 دفعه

آخرین‌ها از

موارد مرتبط