×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 06 مرداد 1397 12:39

طرح تولید بتن آماده و انواع مصنوعات بتنی

در طرح توجیهی تولید بتن آماده و انواع مصنوعات بتنی سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

ایستگاه تولید بتن

کارگاه­هایی هستند که بتن را با مقیاس صنعتی و یا تحت شرایط ویژه تهیه کرده و به مصرف کننده عرضه میکنند. در پروژه­هاي بزرگ عمرانی مانند راهسازي، سد سازي و برج سازي پیمانکاران نیاز به یک ایستگاه تولید بتن با مقیاسی متناسب با نیاز پروژه در منطقه عملیاتی خود دارند.. در مدیریت ایستگاه تولید بتن علاوه بر مباحث تئوري و آزمایشگاهی پیرامون بتن و تکنولوژي و طرح اختلاط آن مباحث دیگري مانند تولید بهینه، مدیریت زمان، مهندسی سیستم، حسابداري و بازاریابی نیز مطرح اهمیت دارد.

بتن در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمانهاي هیدرولیکی و آب می باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان ونیز پوزولان ها، سرباره کوره ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمر ها،الیاف و غیره تهیه شود. همجنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهاي هیدرولیکی و متراکم کننده هاي مختلف استفاده شود.

مواد تشکیل دهنده بتن

کیفیت آب در بتن از آن جهت حائز اهمیت است که ناخالصی هاي موجود در آن ممکن است در گیرش سیمان اثر گذاشته و اختلالاتی به وجود اورند. همچنین آب نامناسب ممکن است روي مقاومت بتن اثر نامطلوب گذاشته و سبب بروز لکه هایی در سطح بتن و حتی زنگ زدن آرماتور بشود. در اکثر اختلاط ها آب مناسب براي بتن آبی است که براي نوشیدن مناسب باشد مواد جامد چنین آبی به ندرت بیش از 2000 قسمت در میلیون ppm خواهد بود.

به طور معمول کمتر از 10 ppm می باشد. این مقدار به ازاي نسبت آب به سیمان 0.5 معادل 0.05 وزن سیمان می باشد. معیار قابل آشامیدن بودن آب براي اختلاط مطلق نیست و ممکن است یک آب اشامیدنی به جهت داشتن درصد بالایی از یونهاي سدیم و پتاسیم که خطر واکنش قلیایی دانه هاي سنگی (درجه اسیدیته) آن  ph را به همراه دارد، براي بتن سازي مناسب نباشد. به عنوان یک قاعده کلی هر آبی که بین 6 الی 8 بوده و طعم شوري نداشته باشد می تواند براي بتن مصرف شود. رنگ تیره و بو لزوما وجود مواد مضر در آب را به اثبات نمی رساند.

سنگدانه ها

سنگدانه ها در بتن تقریبا سه چهارم حجم آنرا تشکیل می دهند از اینرو کیفیت آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. در حقیقت خواص فیزیکی، حرارتی و پاره اي از اوقات شیمیایی آنها در عملکرد بتن تاثیر می گذارد. دانه هاي سنگی طبیعی معمولا بوسیله هوازدگی و فرسایش و یا به طور مصنوعی باخرد کردن سنگ هاي مادر  تشکیل می شوند.

اندازه دانه هاي سنگی

بتن عموما از سنگدانه هایی به اندازه هاي مختلف که حداکثر قطرآن بین 10 میلیمتر و 50 میلیمتر می باشد ساخته می شود. به طور متوسط از سنگدانه هایی با قطر 20 میلیمتر استفاده می شود . توزیع اندازه ذرات به نام مرسوم است.به طور کلی دانه هاي با قطر بیشتر از چهار یا پنج میلیمتر به نام شن و « دانه بندي سنگدانه کوچکتر از آن به نام ماسه نامگذاري شده اند که این حد فاصل توسط الک 5 میلیمتري یا نمره چهار مشخص می گردد. حد پایین ماسه عموما 0.07 میلیمتر یا کمی کمتر می باشد. مواد با قطر بین 0.06 میلیمتر و 0.02 میلیمتر به نام لاي(سیلت) و مواد ریزتر رس نامگذاري شده اند. گل ماده نرمی است که شامل مقادیر نسبتا مساوي ماسه و لاي و رس می باشد.

محصولات تولیدي

محصولات تولیدي در ایستگاههاي تولید بتن، به طور کلی در یکی از این رده­ها طبقه بندي میشوند:

بتن آماده یا بتن معمولی (براي پروژههاي متداول و معمول عمرانی)

بتن روسازي (براي روسازي خیابان، بزرگ راه، فرودگاه و جداره کانال­ها)

بتن حجیم (براي سازههایی که نیازمند بتن ریزي در مقیاس بزرگ هستند مانند سدسازي)

فراورده­هاي بتنی (مانند لوله، بلوك و بلوكهاي کفسازي)

محصولات کارخانه

تنوع محصولات می تواند به صورت زیر باشد:

1- تیر ، ستون و فونداسیون پیش ساخته:

بطور کلی هر نوع قطعه سازه اي بتنی که موارد پیش ساختگی در آن لحاظ گردد ، قابل تولید توسط این شرکت می­باشد که از مزایاي این گونه تولیدات نسبت به بتن ریزي درجا میتوان : کنترل دقیق از نحوه بتن ریزي ، عمل آوري مناسب ، انجام آزمایشات لازم و بموقع ، کنترل و برنامه­ریزي مدون در ساخت و نصب ، عدم نیاز به تجهیز کارگاه گسترده ، سرعت در عملیات ساخت و نصب ، بالا بودن کیفیت تولیدات به علت شرایط مناسب تولید و انجام بازرسی فنی پس از تولید، را نام برد .

2- باکس، کانال ­هاي u شکل به همراه روکش بتنی وقطعات پوشش تونل پیش ساخته:

نظر به اینکه این نوع قطعات عمدتا جهت استفاده هاي تاسیساتی ویا جمع آوري آبهاي سطحی می باشد ، لذا بکار گیري این نوع قطعات در پروژه ها علاوه بردارا بودن مزایاي ذکر شده در بند شماره یک داراي فواید دیگري چون بکار گیري ورق ، نبشی و سایر اتصالات فلزي به صورت انتظار در قطعه جهت نصب تاسیسات و همچون استفاده دو یا چند منظوره از این دو نوع قطعات را ذکر نمود.

3- دیوارهاي محوطه و دیوارهاي جانبی سوله:

جهت کاهش عملیات اجرائی در محل و همچنین ایجاد طرحهاي متنوع در نماي دیوارها و همچنین قابلیت تعویض و جابجائی آسان این نوع قطعات سبب شده که تقاضا و استفاده از این نوع قطعات در سالهاي اخیر بطور قابل ملاحظهاي افزایش یافته است ؛ که بدین منظور طرحهاي متنوع در این زمینه توسط این شرکت ارائه شده است.این نوع دیوارها با استفاده از اتصالات پیچ و مهره به سازه سوله متصل میشود.و عمده مزیت این نوع قطعات علاوه بر موارد ذکر شده سهولت در نصب میباشد .

4- دیوارهاي جداکننده داخلی:

این نوع دیوارهاي عمدتاً جهت ساختمانها و سالنهاي صنعتی که کنترل گرمایش و سرمایشوهمچنین کاهش آلودگی صوتی از اهمیت خاصی برخوردار میباشد ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به علت دو جداره بودن علاوه بر سبکی و کاهش وزن مرده به کاهش انتقال صوتی کمک مینماید.

 مکانیزم عمل اینچنین دیوارهایی بر اساس مستهلک نمودن انتشار امواج صوتی و حرارتی با استفاده از یک ماده مناسب می­باشد ، بدین منظور عمدتاً از دو ماده فوم و یا لی اورتان استفاده میشود که در مورد مواد پلی اورتان باید خاطر نشان نمود که تزریق این ماده بین دوجداره دیوارپیش ساخته باعث تولید یک دیوار جداکننده عایق در مقابل امواج صوتی و حرارتی خواهد شد ، که قابل نصب در محلهاي مورد نیاز میباشد . درصورتیکه در دیوارهاي جدا کننده از فوم استفاده گردد، ورق­هاي فوم در هنگام بتن ریزي در آکس ضخامت دیوارجاسازي شده و پس از بتن ریزي و عمل آوري قابل نصب میباشد .

5- سقف پیش تنیده:

این تولیدات در سایزهاي مختلف و حداکثر تا دهانه 10 مترو 3 ضخامت 15،20،25 سانتی متري قابل تولید می­باشد . این گونه سقف­ها عمدتاً جهت پوشش سقف ساختمانهاي مسکونی، اداري ، صنعتی ( سولهها) مورد استفاده قرار میگیرد . به علت عدم نیاز به ایجاد داربست و همچنین شمع گذاري و سهولت و سرعت نصب بالا اینگونه سقف­ها نسبت به روش سنتی توجیه اقتصادي بیشتري خواهد داشت ، لذا با توجه به موارد ذکر شده فوق تقاضا جهت بکارگیري این گونه سقف­ها در ساختمانها روز به روز افزایش خواهد یافت.

ظرفیت پیشنهادي:

انواع سنگ فرش 262,800 متر مربع
انواع جدول 3,796,000 عدد
بتن آماده 4,500 متر مکعب

مواد اولیه مصرفی: عمده سیمان - ماسه

اشتغالزایی (نفر) 7 نفر

زمین مورد نیاز (متر مربع) 5000

زیر بنا سالن : 1100
اداري و کارگري : 400
میزان مصرف سالانه یوتیلیتی
آب : 8000 متر مکعب
برق : 584.000 کیلو وات
گاز : 292.000 متر مکعب و گازوئیل : 23.360

سرمایه گذاري ثابت طرح (هزار ریال): 10.838.073 ریال

 

 شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید بتن آماده و انواع مصنوعات بتنی اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید بتن آماده و انواع مصنوعات بتنی دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

 

خواندن 6473 دفعه

موارد مرتبط