ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - دانلود نمونه طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی
طرح های توجیهی صنعتی
طرح های توجیهی کشاورزی و کشت و صنعت
طرح های توجیهی دامپروری و مزارع پرورش ماهی و طیور
طرح های توجیهی خدماتی و کسب و کار های کوچک
طرح های توجیهی گردشگری و توریسم - احداث هتل و پارک و ...
comfar طرح توجیهی کامفار
مشخصات طرح های توجیهی - استاندارد طرح های توجیهی

پکیج های طرح توجیهی

  • پکیج طرح های توجیهی صنایع ساختمانی
    قیمت 80000 تومان
    گسترش کار نگارش طرح توجیهی انجام…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع خودرو
    قیمت 90000 تومان
    یکی از مهمترین صنایع موجود در…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع فلزی
    قیمت 90000 تومان
    زمینه های بکر معادن در کشور ما…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع چوب و سلولوزی
    قیمت 50000 تومان
    طی این سال ها…
همه پکیج ها ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
یکشنبه, 21 شهریور 1400 13:39

طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

نوشته شده توسط

ظروف تفلون یکی از مهم ترین ابزارهایی است که برای رفع مشکل چسبیدن غذا به ظروف و نیز نظافت آسان تر آن ایجاد شد. مقالهٔ پیش رو طرح توجیهی تولید ظرف تفلون می باشد و تمام آن چه که باید برای ورود به این حرفه بدانید را بیان کرده است.

ظرف به محل یا ابزاری گفته می شود که در حقیقت جایگاهی برای اشیا یا چیزهای دیگر هستند. در آشپزخانه، ظرف و ظروف به وسایلی گفته می شود که کاربردهای مختلف اعم از پخت و پز، سرو و پذیرایی، نگهداری و بسیاری کاربردهای دیگر دارد. ظرف و ظروف، پیشینه ای تاریخی دارد. یعنی از دیرباز در طول تاریخ با متریال گوناگونی، جایی برای قراردهی و پخت و پز غذاها ساخته بودند و امروز به همان اشکال رنگارنگ و متنوعی که ما شاهد هستیم، رسیده اند.

اشکال مختلف ظروف بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

ظروف در اشکال مختلفی اعم از کاسه و بشقاب و لیوان و ... ساخته شده اند. هر یک از اشکال طراحی شده برای ظروف، کمک می کند تا سرو یا کاربرد مورد نظر در آن ظروف آسان تر انجام گیرد. به عنوان مثال در نظر بگیرید قرار باشد سوپ خود را در یک بشقاب مسطح سرو کنید! یا مثلاً بخواهید برای دم کردن برنج، از تابه ای با دیواره های کوتاه استفاده کنید! 

چیزی که در اشکال مختلف ظروف مطرح می شود، تنوع کاربرد آن ها و فرایند و قالب های مختلفی است که برای این منظور طراحی شده اند. به عبارت دیگر روند تولید برای ساخت و تولید هر یک از اشکال ظروف مختلف، با هم متفاوت خواهد بود.

جنس های مختلف در ظروف بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

یکی از مواردی که در خصوص ظروف وجود دارد تنوع در جنس آن است. امروزه شاهد انواع مختلف ظروف در جنس هایی با متریال مختلف اعم از ظروف فلزی، ملامین، پلاستیکی، سرامیکی، کاغذی، چوبی و ... هستیم. هر یک از متریال ذکر شده، ساختار، ویژگی ها و کاربرد مخصوصی دارند. به عنوان مثال، ظروف پیرکس، هرگز برای یک پیک نیک مناسب نخواهد بود. یا معمولاً در پذیرایی از ظروف سنگین و بزرگ استفاده می شود.

در ادامهٔ این مقاله، قصد داریم تا در رابطه با یکی از انواع ظروف که برای پخت و پز غذا از آن استفاده می شود، صحبت کنیم. این ظروف از جنس تفلون هستند و به همین نام نیز شناخته خواهند شد.

تفلون یا پلی تترافلوئورواتیلن بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

پلی تترافلوئورواتیلن، یک نوع فلوئوروپلیمر مصنوعی است که از تترافلوئورواتیلن به دست می آید. البته این ماده را با نام تجاری آن که همان «تفلون» است می شناسند. یک نوع خاص از این ماده که فاقد هرگونه مواد بازیافتی است وجود دارد که به نام تفلون بکر شناخته می شود و در صنایع غذایی و دارویی از آن استفاده های زیادی می شود.

کاربرد تفلون بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

۵۰ درصد از کاربرد تفلون در کابل های برق رایانه و مصارف مربوط به هوا و فضا می باشد. انواع کابل ها مانند کابل های کواکسیال و ... از این ماده ساخته خواهد شد. این کاربرد بیش تر به دلیل خاصیت دی الکتریک بودن تفلون به وجود آمده است.

هم چنین از تفلون برای ساخت مواردی که نیاز به لغزش با اصطکاک پایین دارند، استفاده خواهد شد. به عنوان مثال، تولید یاتاقان لغزشی، چرخ دنده، آب بند، گسکت و واشر، بوش و نخ دندان و ...به علت ماهیت ضریب اصطکاک پایین تفلون، از آن ساخته می شوند.

اما کاربرد تفلون که در این مقاله نیز محور صحبت ما قرار می گیرد، کاربرد آن برای تولید و ساخت ظروف پخت و پز است. این کاربرد به دلیل ماهیت نجسب بودن و عدم واکنش آن با مواد شیمیایی اسیدی و ابر اسید می باشد.

استفاده از تفلون در ظروف آشپزخانه بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

همان طور که در قسمت های پیشین اشاره شد، استفاده از ظروف به مدت ها قبل در تاریخ باز می گردد. کم کم و بعد از انقلاب صنعتی، نوآوری هایی در ساخت ظروف و طراحی آن ها ایجاد شد. این امر در حقیقت با ظهور تکنیک ها و فناوری های متعددی بود که به واسطهٔ این انقلاب صنعتی ساخته شد.

یکی از توسعه‌های کلیدی در روند تکاملی ظروف آشپزخانه، اختراع ظروف تفلون است. این اختراع ارزشمند که در میانه‌ های قرن بیستم و در اوج نوآوری ‌های پی‌ در‌پی ظروف آشپزی معرفی گردید، به یکی از بزرگ‌ ترین مشکلاتی که در خصوص تمیز نمودن ظروف از لکه های روغن و سوختگی، پس از پایان آشپزی بود، پایان داد. در حقیقت، یکی از مشکلاتی که در ظروف ساخته شده تا آن روز مشاهده می شد، چسبیدن غذا به ته ظرف و در نتیجه، دشواری در تمیز نمودن ظروف پخت و پز بود که با ورود ظروف تفلونی به بازار، به کلی پایان یافت.

روکش تفلون بر روی ظروف آلومینیوم بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

همسر یک مهندس فرانسوی، ایده استفاده از تفلون بر روی ظروف را پیشنهاد داد و مارک گرگوری «Marc Gregoire»، این توصیه همسرش را با یافتن راهی برای پیوند بین آلومینیوم و «PTFE» و ساخت اولین ظرف روکش شده توسط آن، برآورده ساخت. مارک و همسرش کولت «Colette»، فروش محصولات خود را در فرانسه آغاز کردند و با تأسیس شرکت «Tefal» در سال ۱۹۵۶ میلادی، طی مدت کوتاهی این ظروف با همین نام تجاری که ترکیبی از لغات «تفلون» و «آلومینیوم» بود، در سرتاسر اروپا عرضه گردید. در ادامه، سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA»، ظروف تفلون را در سال ۱۹۶۰ میلادی تأیید نمود و راه برای عرضه وسیع این محصولات در بازار آمریکا، هموار شد.

بازار تولید و مصرف ظروف تفلون بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

با توجه به این که ظروف تفلون در پخت و پز و آشپزی استفاده می شود، هیچ جای دنیا از چنین ظروفی بی نیاز نخواهد بود. بنابراین بازار مصرف کنندگان این کالا عمومی خواهد بود.عمده ترین تولید کنندگان ظروف آشپزخانه ای تفلون، کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و ترکیه می باشند. محصولات وارداتی در ایران نیز از همین کشورها می باشد. هم چنین انواع ظروف پخت و پز تفلون ساخته شده در ایران به کشورهایی مانند عراق، آذربایجان، ارمنستان و ... صادر می گردد.

فرایند تولید ظروف تفلون بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

تولید درب ظرف  تولید دسته فلزی تولید دسته باکالیت تولید بدنه رنگ آمیزی و پخت رنگ مونتاژ قطعات کنترل و بسته بندی

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید ظروف تفلون بر طبق طرح توجیهی تولید ظرف تفلون

قالب پرس پرس هیدرولیک کوره پخت تفلون کوره پخت رنگ قالب دستگاه فلز
خواندن 2883 دفعه

نگارش طرح توجیهی بروز

سلام دوست عزیز، با تشکر از بازدید شما از وب سایت ایران صنعت، حضور گرانقدر شما اعلام میداریم که کارشناسان ما آماده هستند تا این طرح های توجیهی را به صورت بروز مطابق استانداردهای بانکی و براساس اعداد و ارقام واقعی حال حاضر برایتان آماده نمایند. جهت هماهنگی در این خصوص با ما تماس بگیرید.

نگارش طرح توجیهی، انجام مطالعات امکان سنجی و بازار تخصص ماست.

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی احداث مجتمع خدماتی رفاهی و نیروگاه CHP

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث مجتمع خدماتی رفاهی و نیروگاه CHP سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 105 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود ...
1 تعداد فروش
ریال 2,100,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی احداث گاوداری گوشتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث گاوداری گوشتی سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 44 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
0 تعداد فروش
ریال 1,500,000

طرح توجیهی احداث آزمایشگاه طیور

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تاسیس مجموعه آزمایشگاهی تخصصی در زمینه پژوهش و پیشگیری از بیماری های طیور سال نگارش: 96 تعداد صفحه: 53 نحوه دریافت: بعد ...
4 تعداد فروش
ریال 1,700,000

طرح توجیهی پرورش قورباغه

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل پرورش غورباقه سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 38 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: doc ...
0 تعداد فروش
ریال 1,200,000
طرح توجیهی احداث مجتمع خدماتی رفاهی و نیروگاه CHP
طرح توجیهی احداث گاوداری گوشتی
طرح توجیهی احداث آزمایشگاه طیور
طرح توجیهی پرورش قورباغه

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام