×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 23 آبان 1397 13:17

طرح توجیهی تولید لواشک

در طرح توجیهی تولید لواشک سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

معرفی طرح توجیهی تولید لواشک

لواشک در واقع نوعي عصاره گرفته شده از ميوه هاست که متخصصان تغذيه به آن اکستراکت می گویند. تهيه لواشک از زماني شروع شد که مردم با استفاده از يک آسياب سنگي تو خالي، ميوه را له کرده و آنرا در مقابل آفتاب، خشک و براي زمستان نگهداري مي کردند. بعد ها به جاي سنگ پارچه هاي ضخيم به ويژه کرباس براي له کردن و آب گيري ميوه مورد استفاده قرار گرفت.سال ها بعد استفاده ازپالپ يا گوشت ميوه ها به جاي ميوه کامل رايج شد.

در اين روش گوشت ميوه را به صورت کاملا نرم درآورده، در برابر آفتاب پهن مي کردند تا رطوبت خود را ازدست داده و به شکل ورقه نازکي از ميوهخشک شده در آيد.با توجه به فراواني ميوه در کشور به ويژه در فصول خاص، توليد لواشک در ايران ازديرباز رواج داشته است. لواشک به مخلوطي از عصاره و پالپ يک يا چند ميوه گفته مي شود که پس از طي مراحل فرآيند تااندازه معيني خشک شده و عمدتاً به صورت ورقه و گاهي به اشکال ديگر بسته بندي و عرضه مي شوند. دوطرف محصول توسط پلاستيک(نايلکس) جهت جلوگيري از تماس با محيط و دست در هنگام مصرف پوشيده شده و اين مجموعه در درون پلاستيک هاي مخصوص بسته بندي مي شود.

برتري لواشک نسبت به بقيه تنقلات، بالا بودن ارزش غذايي لواشک در مقايسه با اين کالاها مي باشد، چراکه لواشک با اندکي تغيير در ترکيب ميوه توليد مي گردد. خيلي از خواص ميوه ها مانند فيبر و رنگدانه هاي آنتي اكسيداني در لواشك ميوه ها هم وجود دارد و املاح ميوه اي كه به صورت لواشك درمي آيد، نه تنها كم نمي شود، بلكه با جوشاندن، تغليظ و خشك كردن، افزايش هم مي يابد. ميوه ها ترکيبات شيميايي متعددي دارند که ساختمان و ميزان اين ترکيبات مي توانند متفاوت باشند .ترکيبات شيميايي ميوه ها مي توانند شامل آب، کربو هيدرات ها و چربي ها وپروتيين ها باشند و مواد ديگري که نسبتا به مقدار کم در ميوه ها وجود دارند عبارتند از مواد آلي و معدني مختلف هستند. فراوان ترين ترکيب تشکيل دهنده ميوه ها آب است. در تهيه ي لواشک از ميوه هايي استفاده مي گردد که داراي ارزش تغذيه اي و خواص درماني فوقالعاده مي باشند . بايد توجه داشت که در مراحل مختلف توليد و فراوري ارزش اين مواد پايين نيامده وبا افزودن عصاره ي تازه ، خواص ميوه ها را حفظ نمود.

فرایند تولید لواشک

در ابتدا ميوه درجه بندي مي شود. ميوه ها در مرحله اول جهت شستشو در حوضچه اي ريخته مي شوددر اين مرحله ميوه در آب غلطانده مي شود و خاک و آشغال ها از ميوه جدا مي شود.در شستشوي بعدي،ميوه ها در چند مرحله از زير دوش هاي آب عبور مي کنند تا سطح ميوه تميز شود.. در ضمن افرادي نيز در طول مسير جهت کنترل دقيق تر و جدا سازي آشغال هاي رد شده ازمرحله قبل، هستند تا فقط "ميوه" وارد دستگاه خرد کن شود بعد از آن ميوه خرد شده وارد دستگاهي مي شود تا حرارت ببيند و به اصطلاح ميوه را پيش پز کند.

حال ميوه به طور کامل له شده و جداسازي پوست آن به راحتي صورت گيرد.صافي هاي مخصوصي ميوه خالص را از پوست، دانه و ..... جدا مي کند. پوره ميوه به مخازني بزرگ جهت پخت نهایی هدايت مي شوند اين عمل در درجه حرارت پائين تحت خلاء انجام مي گردد مواد مغزي حفظ مي شوند. سپس مرحله ٢% نمک و ٤% اسيد سيتريک به عنوان افزودني مجاز اضافه مي شود تا علاوه بر ماندگاري ، طعم خوبي هم به لواشک بدهد.

 وقتی ميزان پخت و آب موجود در خمير به حد استاندارد رسيده باشد، خمير حاصل آماده تبديل شدن به لواشک است. در اين مرحله خمير بدون دخالت دست و توسط پمپ هاي استيل به قسمت خشک کن ها براي تبديل شدن به لواشک فرستاد ميشود، و يا مي توان آنرا در بشکه هايي به صورت استريليزه براي زمان نگهداري بيشتر ذخيره کرد که به اصطلاح به آن( ضد عفوني کردن) Aseptic گفته مي شود. قبل از ورود به خشک کن اين خمير بايد روي نايلکس به طور يکنواخت توسط دستگاه ديپازيتور پهن شود که اين عمل بدون دخالت دست انجام مي شود. سپس وارد خشک کن می شود. چندساعتي طول مي کشد تا خمير به لواشک تبديل شود و از طرف ديگرِ خشک کن، به صورت نواري بيرون آيد. پس از آن به اندازه هاي مشخص و يکنواخت برش خورده و پس ازپوشش روي هم چيده مي شوند.

کد آیسیک طرح تولید لواشک

کد ایسیک محصول لواشک بهداشتی 15131130 می باشد.

کد تعرفه گمرکی سایر میوه ها و غیره اماده شده یا محفوظ شده که در جای دیگری مذکور نباشند 20089900 در واحد گیلوگرم می باشد.

استانداردهای مربوط به ویژگی  های ازمون لواشک 3308و میوه ها و سبزی ها –لواشک میوه –آئین کار تولید 6936 می باشد.

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید لواشک اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید لواشک دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

 

خواندن 5256 دفعه

موارد مرتبط