×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 08 دی 1397 20:20

طرح توجیهی راه اندازی خانه بازی کودک

در طرح توجیهی راه اندازی خانه بازی کودک شما اطلاعات مناسبی در خصوص این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری به دست می آورید که این اطلاعات می تواند راهنمای خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد.

 

معرفی طرح توجیهی راه اندازی خانه بازی کودک

 خانه بازی کودک یا (خانه کودک مشارکتی) به مرکزی می گویند که اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را از طریق آموزش، پژوهش، مشاوره و تفریح برای گروه سنی کودکان ۶ ماه تا ۶ سال تمام ارائه می دهد. مجوز خانه کودک را شهرداری صادر میکند و سرمایه از سمت مدیر مسئول است.

شهرنشینی، آپارتمان نشینی و فضای کم بازی برای کودکان و همچنین نیاز کودکان به بازی و فعالیت به مرور باعث تاسیس و راه اندازی خانه های بازی سرپوشیده شد. البته در برخی از شهرهای جنوبی کشور به علت دما بالای هوا وجود مراکز بازی سرپوشیده تحت عناوینی چون مینی پارک، شهربازی سرپوشیده بیشتر است زیر عملا در بیشتر مواقع سال امکان بازی و فعالیت بچه ها در هوای آزاد وجود ندارد.

خانه بازی به صورت ساعتی از کودکان نگهداری می کند و برخی از آن ها نیز در صورتی که ثبت نام ماهانه و منظم داشته باشند کلاس های آموزشی نیز برای کودکان تدارک دیده می شود اما روند کاری خانه بازی با مهد کودک کاملا متفاوت است و در اصل برای سرگرمی و نگهداری موقت کودک راه اندازی شده است خانه بازی مفهومی متفاوت از مهدکودک دارد و این دو را نباید اصلاً یکسان دید. این مراکز که با نام خانه کودک شناخته می شوند برای نگهداری از کودکان شما به صورت ساعتی و موقت هستند. مهدکودک از کودکان نگه داری دائمی می کنند درحالی که خانه کودک نگه داری موقت و ساعتی را در دستور کار خود قرار می دهد. خانه بازی برای خانواده هایی که کودکان خود را ثبت نام ماهانه و منظم می کنند، کلاس های آموزشی مهیا می کند و ترتیب می دهد.

 

نکات مهم در طرح توجیهی خانه بازی کودک

 یکی از مهمترین نکات در خانه بازی نماسازی و وسایل بازی موجود است که کودکان را به خود جذب می کند. البته کنار وسایل بازی و فضا باید برنامه های متفاوت داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید در خانه بازی دکوراسیون از هر چیزی مهم تر است و خانواده ها و کودکانشان بیشتر از هرچیزی به دکوراسیون، نما، ویژگی های ظاهری و نظافت اهمیت می دهند. خانه های بازی که امروز بوجود آمده اند، فضای کاملاً متفاوت و سبک جدیدی دارند و ملکی که در اختیار دارند فضا را متفاوت کرده است و سبب اختلاف درآمد بیشتر و بهتر در مقایسه با سایر رقیبانشان شده است.برنامه های متفاوت در خانه بازی همانقدر که وسایل بازی، مکان و فضا مهم هستند، اهمیت دارند و ایده های نو و خلاقیت را در اولویت های خود باید قرار دهید.

خانه بازی کودک باید در ملکی قرار گیرد که سر پوشیده باشد. ملک باید شرایط فیزیکی مشخص و استاندارد هایی را داشته باشد در نتیجه اگر قصد خرید فضایی را دارید قبل از اقدام به خرید از این مطمئن شوید که این فضا استانداردهای مورد نظر سازمان صادر کننده مجوز را دارا می باشد. فضای خانه بازی کودک باید حداقل ۱۵۰ متر مربع باشد و فضایی خوب برای ثبت نام و امور اداری داشته باشند، همچنین پله های موجود در خانه بازی کودک باید دارای حفاظ مناسب باشند و روشنایی کافی را داشته باشند و لغزنده نباشند! بخش های تیز و خطرناک باید با ضربه گیرهای مناسب پوشانده شوند.کلاس آموزش خانه کودک باید دارای تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی ایمن و مناسب باشند.

سرگرمی های خانه بازی کودک

– استخر شن

– استخر توپ

– استخر اسفنج

– ترامبولین

– بازی های گروهی

– همراه با مربیان آموزش دیده

-جدیدترین اسباب بازی های روز دنیا و برندهای معتبر

-کارگاه سفالگری

-کارگاه آب بازی

-کارگاه آشپزی

 

سمت ها در خانه بازی کودک 

1- مدیر کل 2- مدیر امور داخلی 3-کارمند مخصوص ثبت نام 4 – خدمتکارانی با کارت بهداشت 5- مربیانی با 2 سال سابقه وکارت مربیگری از ملزومات است.

مدیر کل خانه بازی کودک: باید کاملاً ایرانی و تابع کشور خودمان باشد. این فرد باید به لحاظ سنی حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۵ سال سن داشته باشد، سوء پیشینه کیفری نداشته باشد و همچنین اعتیاد به هیچ نوع مواد مخدر نداشته باشد. مدیر کل حداقل ۵ سال سابقه کار فرهنگی و هنری را در پرونده کاری خود باید داشته باشد و در مصاحبه مرکز مشارکت های فرهنگی هنری پذیرفته شود.

مربی آموزشی: برای مربیان از نظر سنی نیز محدودیت وجود دارد چرا که این مربیان برای آموزش کودکان باید حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشد. مربیان باید در دوره هایی که از سمت مرکز مشارکت های فرهنگی ابلاغ می شود،شرکت کنند.

 

اثرات روحی و روانی مراکز تفریحی و گردشی بر کودکان

درباره فواید بازی و نقش آن در پرورش جسم و روح آنها، پژوهش های زیادی انجام شده است و کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجه روشن رسیده اند که بازی ،نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آنها به بازیهای سالم و سازنده بیشتر باشد فکر و ذهن و جسم انها  بهتر پرورش می یابد و خصوصیت های اجتماعی انها بهبود می یابد.

هیچ زمانی جز سال های اولیه زندگی بازی تاثیر خود را نشان نمی دهد پس توجه به سالهای کودکی و تاثیر بازی ضرورت بسیاری دارد . کودک هنگام بازی میتواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی هایی دارد ،دنیا چیست و چگونه خود را با محیط هماهنگ کند .بازی میتواند به کودک اعتماد به نفس دهد ،بازی کردن بچه ها راهی است به سوی شکل گیری شخصیتی سالم و مفید .در نتیجه برای این که کودک در اینده زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد ففرایند بازی بسیار ضروریست.

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی راه اندازی خانه بازی کودک اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی راه اندازی خانه بازی کودک را به ما بدهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

 

خواندن 8888 دفعه