×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
جمعه, 04 آبان 1397 08:52

طرح تولید قطعات کشتی و شناورهاي دریائی

در طرح توجیهی تولید قطعات کشتی و شناورهاي دریائی سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

معرفی طرح تولید قطعات کشتی و شناورهاي دریائی

در طرح حاضر هدف قطعه سازي براي انواع کشتی و شناورهاي دریائی می باشد ، لذا بهتر دیده شده است که تقسیم بندي این قطعات از نظر قابلیت هاي ساخت صورت گیرد تا بواسطه آن قطعات مورد مطالعه بطور شفاف بتواند معرفی شود .

قطعات فوق سنگین

 این قطعات در کشتی هاي بزرگ داراي کاربرد هستند و ساخت آنها مستلزم سرمایه گذاري بالا به همراه کسب دانش فنی لازم می باشد .شرکت آذرآب و مجتمع کشتی سازي فراساحلی ایران ( ایرالکو ) در این زمینه فعالیت دارند .

قطعات سنگین

این قطعات نیز حالت تخصصی و خاص داشته و در انواع کشتی ها داراي کاربرد است .

قطعات نیمه سنگین و سبک

این قطعات حالت عمومی دارند و در انواع کشتی ها و شناورهاي دریائی داراي کاربرد می باشند. حجم سرمایه گذاري و دانش فنی مورد نیاز تولید این قطعات در سطح متوسط قرار دارد.

قطعات جانبی و ملحقات شناورهاي صیادي و غیره

شناورهاي صیادي نیازمند تجهیزاتی مانند وینچ ها ، قطعات صید و صیادي ، سردخانه و موارد دیگر می باشند که این قطعات اکثرا توسط سازنده شناور روي آن نصب نشده بلکه صیاد پس از خرید شناور اقدام به نصب این تجهیزات روي شناور می نماید . لذا قطعات و ملحقات فوق را نیز می توان از دیگر قطعات جانبی شناورها محسوب کرد .

قطعات الکتریکی و الکترونیکی

این قطعات حالت استاندارد و آمادي را داشته و بصورت آماده از بازار تامین می گردند . لیکن آماده سازي آنها براي نصب و همچنین ساخت قطعات جانبی و کمکی براي نصب توسط قطعه ساز انجام می گیرد . در طرح حاضر هدف تولید قطعات کشتی و شناورها در گروه قطعـات نیمـه سـنگین و سـبک و همچنین الحاقات و متعلقات مورد نیاز در مورد قطعات و تجهیزات استاندارد و آمادي خواهـد بـود.

 توضیح : در کشتی هاي بزرگ قطعات حساس و تخصصی وجود دارد که فرایند ساخت آنها مستلزم توان فنی و مهندسی بالا و کسب دانش فنی تولید می باشد و لذا در طرح حاضر تولید قطعات فوق مد نظر نمی باشد .

کد ISIC محصول مطابق طبقه بندي وزارت صنایع و معادن اجزا و قطعات انواع شناورهاي دریایی مورد مطالعه داراي کد آیسیک 35111410 می باشد .

معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات قطعات کشتی

 همانطوریکه از عنوان محصولات مورد مطالعه نیز مشخص است، قطعات مورد مطالعه در ساخت یا تعمیرات ( بعنوان قطعه یدکی ) انواع شناور هاي صیادي و تفریحی و همچنین کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین برخی از این قطعات براي تجهیز شناورهاي صیادي و تبدیل آنها به شناور مخصوص صید مورد استفاده دارند .

بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول قطعات کشتی

ماهیت طرح حاضر، قطعه سازي است و در صنعت قطعه سازي نیز تولید براساس مستندات فنی، نقشه، روش تولید و دستورالعملهاي آن و یا مطابق نمونه قطعه دریافت شده از مشتري صورت میگیرد و لذا خارج از فرایند فوق، نمیتوان قطعهاي را تولید و عرضه کرد. از طرف دیگر هر قطعه در جایگاه خود داراي کاربرد است. به طوري که در عوض یک قطعه، هیچ نوع قطعه دیگري را نمیتوان استفاده کرد. از اینرو در مجموع میتوان گفت که براي محصولات تولیدي طرح، هیچگونه کالاي جایگزین وجود ندارد. البته واردات همین قطعات یا قطعات تولید شده توسط دیگر واحدهاي صنعتی وجود دارند که از موارد فوق نیز به عنوان محصولات رقیب می توان یاد کرد نه محصولات جایگزین.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیاي امروز

رزق و روزي بسیاري از مردمانی که در حاشیه بنادر و شهرها و روستاهاي ساحلی کشور زندگی می کنند، از طریق صید آبزیان و فروش آن در بازار تامین می گردد بطوریکه این کسب و کار براي هزاران نفر اشتغال ایجاد کرده است . از طرف دیگر گوشت و فرآورده هاي آن در کشورمان بعنوان کالاهاي اساسی مردم محسوب می شوند و در این میان گوشت سفید آبزیان به لحاظ ارزش غذائی از جایگاه ویژه اي در الگوي غذائی انسان ها برخوردار است ولی در کشور ما به این امر کمتر توجه شده و سرانه مصرف ابزیان در مقایسه با مصرف سایر گوشت ها از میزان پائین تري برخوردار است . بنابراین با جمع بندي مطالب ذکر شده ، می توان اهمیت اجراي طرح را در موارد زیر دسته بندي کرد .

-رونق بخشیدن به فعالیت هاي صید و صیادي و ارتقاء اشتغال پایدار و مولد در شهرهاي ساحلی کشور از طرق فوق

-افزایش کارائی صید و ارتقاء سطح درآمدهاي صیادان

-کاهش و یا حذف وابستگی صیادان به قطعات وارداتی و کاهش زمان دسترسی به قطعات یدکی

-تامین نیاز قطعات یدکی کشتی ها از داخل کشور و کاهش درجه وابستگی آن به خـارج درمقابله با تحریم هاي اقتصادي موجود

-کاهش قیمت فروش قطعات از طریق تولید داخل کردن آن ها

با توجه بر مطالب ذکر شده می توان نتیجه گیري کرد که تولید و عرضه قطعات شناورها و کشتی ها در اقتصاد مناطق ساحلی کشور از اهمیت بسیار بالائی برخوردار می باشد . از طرف دیگر در سند استراتژي برنامه چهارم توسعه صنعتی کشور ، صنایع حمل و نقل دریایی نیز مورد توجه قرار گرفته و در آن موارد زیر قید گردیده است که مطالب فوق نیز نشانی از اهمیت طرح می تواند قلمداد گردد.

کسب و کارهای خرد صنایع دریایی حمایت می شوند

به منظور حمایت از صنایع دریایی خرد تفاهم نامه ای بین صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید به امضاء رسید. بر اساس این تفاهم نامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط معرفی شده از سوی صندوق توسعه صنایع دریایی، به منظور تامین منابع مورد نیاز جهت راه اندازی کسب و کار جدید و حمایت از توسعه کسب و کارهای بازار محور فعلی در مناطق ساحلی ، نوسازی و بازسازی شناورها و همچنین اجرای طرح های کار آفرینی دانش بنیان در حوزه دریایی و خدمات مرتبط با آن وجود دارد. برای اطلاع از حوزه های معرفی شده روی لینک کلیک کنید.

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تتولید قطعات کشتی و شناورهاي دریائی اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید قطعات کشتی و شناورهاي دریائی دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 3914 دفعه

موارد مرتبط