×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
شنبه, 14 ارديبهشت 1398 10:13

طرح توجیهی تولید حوله

در طرح توجیهی تولید حوله شما اطلاعات مناسبی در خصوص این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری به دست می آورید که این اطلاعات می تواند راهنمای خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد.

 

 معرفی طرح توجیهی تولید حوله

حوله بافی در ایران از دیرباز صنعتی قابل تامل و سودآور بوده است. آنچه از نظافت در فرهنگ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام وجود دارد؛ نشانگر این است که مردم این مرز و بوم، فارغ از تمامی سختی‌ها‌، جنگ‌ها، ویرانی‌ها و مشکلات نظافت را همواره سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.  صنعت حوله بافی ایران سال‌ها به صورت دستی (همانند سایر صنایع) انجام می‌گرفت تا اینکه ورود ماشین‌آلات اتوماتیک جلوه‌ای خاص به این صنعت بخشید.

سابقه دستبافی در ایران به هزاره های پیش از میلاد برمی گردد و نخستین نشانه ای که از وجود پارچه منسوج در ایران موجود است، متعلق به 4000 سال پیش از میلاد است، که طی حفری های انجام شده در شوش به دست آمده است.

در گذشته صنایع دستی؛ بدون آنکه کسی اطلاعات و آگاهی درباره آنها به جامعه بدهد، به عنوان بخشی از زندگی روزمره استفاده و از نسلی به نسل بعد منتقل می شد. در روند تکاملی صنایع دستی غالبا مشاهده می شود که این صنایع در تقابل با صنایع جدید، از مبانی و ریشه سنتی خود فاصله گرفته و دستخوش تغییرات دنیای مدرن شده اند. رشته حوله بافی نیز همچون رشته های دیگر صنایع دستی از این قاعده جدا نبوده و از نظر حجم تولید و مصرف بسیار محدود، کم تعداد و منحصر به فرد شده است

 صنعت نساجی، پس از صنعت نفت مهم­ترین و اشتغالزا­ترین صنعت کشور بوده و به واسطه وابستگی اندک آن به منابع خارجی توانسته است طی دهه های اخیر رشد خوبی داشته باشد.

حوله بافی یکی از شاخه های صنعت نساجی است که در ان تار و پودی به انضمام نخ پرز انجام می شود، امروزه انواع مختلف حوله بافته و مورد استفاده قرار میگیرد. از آن جمله میتوان به حوله های دستی،آشپزخانه ،حمام و پیش بند و زیر پایی و...اشاره کرد .در بافت حوله از نخهای پنبه ای که دارای خاصیت جاذب رطوبت هستند استفاده میشود.پرکاربردترین نخ در حوله بافی نخ پنبه ای نمره بیست است که در کل بافت پود ،تار و پرز استفاده میشود همچنین مطابق با نیاز بازار می توان حوله یک رو یا دو رو تولید نمود.

حوله ها به دو روش تولید می­شوند چنانچه در بافت حوله از نخ خام استفاده شود پس از بافت عملیات رنگرزی و پرداخت انجام میگیرد لکن اگر از ابتدا حوله با نخ رنگ شده بافته شود پس از بافت و دوخت ،آماده عرضه به بازار خواهد بود.

موارد مصرف حوله

استخرها ورزشگاه ها و اماکن ورزشی و حوله های مخصوص ورزشی

هتل ها و مکانهای توریستی و سیاحتی

رستورانها و غذاخوری ها

ادارات و مراکز فرهنگی و اموزشی

مساجد و اماکن مذهبی

منزل مسکونی ،دفاتر و شرکتهای اداری

بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی

مراکز و سالنهای زیبایی و بهداشتی

تجهیزات و ماشین الات طرح تولید حوله

ماشین بافندگی با ژاکارد

ماشین چله نشین

ماسوره پیچ

دستگاه برش

چرخ خیاطی

دیگ بخار

متداول ترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیتهای اقتصادی همان تقسیم بندی ایسیک است. که عبارتند از :طبقه بندی و دسته بندی استاندارد بین المللی فعالیتهای اقتصادی . سریال کد ایسیک حوله ساده 1721512326 پارچه حوله ای تاری پودی 1711612382 می باشد.

در داد و ستدهای بین المللی جهت کد بندی کالا در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقه بندی استفاده میشود که عبارتند از طبقه بندی و نامگذاری بر اساس بروکسل و طبقه بندی مرکز استاندارد و تجارت بین المللی . کد تعرفه گمرکی 58021100 , 58021900,5802200058022000 واحد می باشد.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران استاندارد شماره 2266را برای ویژگیهای نخ حوله و برای نساجی-حوله و پارچه حوله با بافت تار و پودی-ویژگیها وروشهای آزمون استاندارد شماره 727 را بیان کرده است.

برآورد ملی طرح توجیهی تولید حوله

عنوان فعاليت:     تولید حوله

 ظرفيت :          70تن در سال

 مجري طرح:      نام خودتان را بنویسید

 محل اجرا :       شهرک صنعتی ..

 اشتغال طرح :    31 نفر

 سرمايه ثابت طرح :        12117.23

 سرمايه گذاري کل طرح:         14277.33

 ميزان زمين طرح :         1500

 ميزان زمين بنا :     800 متر

 ميزان تسهيلات مورد نياز :      8782.41

 نوع تسهيلات :   وام

 نقطه سربه سر توليد :    61.00 

مدت برگشت سرمايه :    3.05

 نرخ بازدهي سرمايه :      66.84

*اطلاعات مالی طرح مربوط به سال 95 می باشد.

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید حوله را اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید حوله را به ما بدهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

 

 

خواندن 7618 دفعه

موارد مرتبط