ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - نگارش طرح توجیهی صنعتی
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
سه شنبه, 02 مهر 1392 10:16

ماموریت ویژه، تامین مالی تولید

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

این روزها تامین مالی در کنار تنوع در استفاده از ابزارهای معاملاتی جدید به ماموریت اول بازار سرمایه ایران تبدیل شده، به این ترتیب از بازار سهام و فرابورس گرفته تا تالار نقره‌ای فرابورس تلاش برای جذب تازه‌واردها و تعریف ابزارهای جدید برای تامین مالی تولید شدت گرفته است.

بورس کالا هم در ادامه همین روند می‌خواهد سهم این بازار را از فرآیند تامین مالی تولید افزایش دهد، به همین منظور هم جلسه‌های هم‌اندیشی با ذینفعان خود برگزار کرده تا مقدمات تفاهمات و تعاملات بیشتر بورس کالا با ذی‌نفعان فراهم شود. در نخستین قدم‌ها، تولیدکنندگان فولادی در تبادل‌نظر با متولیان بورس کالا راه‌های تعامل بیشتر را شناسایی کردند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره این هم‌اندیشی و مذاکره، گفت: بررسی و همکاری برای راه‌اندازی معاملات سلف موازی استاندارد و قراردادهای آتی میلگرد، دو محور اصلی این نشست بود، به‌طوری که مدیران بورس با ارائه گزارشی کامل، علاوه بر آشنایی حاضران با این دو ابزار جدید مالی، مزایا و ضرورت راه‌اندازی معاملات سلف موازی استاندارد و قراردادهای آتی میلگرد را نیز برای مدیران و اعضای انجمن فولاد تشریح کردند. رسول خلیفه‌سلطان با اشاره به این‌که طرح‌های بورس کالا مورد استقبال مدیران فولادی قرار گرفت، تصریح کرد: معاملات سلف موازی استاندارد و قراردادهای آتی میلگرد می‌توانند از نظر تامین نقدینگی و تامین مالی کمک زیادی به تولیدکنندگان فولاد کشور کنند، از سوی دیگر، دو ابزار پیشنهادی بورس کالا بر شفاف‌سازی معاملات فولاد کشور می‌افزاید که قرار شد بحث‌های تکمیلی در این خصوص در جلسه‌های بعدی پیگیری شود.

به گفته وی، در حال حاضر ماموریتی که تولیدکنندگان فولاد برای بورس کالا قائل هستند، افزایش نقش تامین مالی این بورس برای آنهاست، به طوری‌که با راه‌اندازی دو ابزار جدید مالی مدنظر بورس کالا، تامین مالی برای فولادسازان تقویت می‌شود. به عبارت بهتر، معاملات سلف موازی به‌طور مستقیم و معاملات آتی میلگرد به‌طور غیر‌مستقیم برای تولیدکنندگان تامین مالی می‌کند. خلیفه‌سلطان معتقد است: با توجه به جذاب بودن معاملات سلف موازی و آتی میلگرد، حتی می‌توان پول‌های سرگردان جامعه را به سمت تولید سوق داد و افراد علاقه‌مند را برای سرمایه‌گذاری در معاملات فولاد ترغیب کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به مطرح شدن برخی مباحث دیگر در جلسه هم‌اندیشی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از بحث‌های مطرح، برخی محدودیت‌های کنونی در معاملات فولاد بورس کالا بود که از سال گذشته به دلیل تحریم و شرایط دشوار اقتصادی، اتخاذ شد. وی ضمن ابراز امیدواری برای بهبود شرایط و حذف این محدودیت‌ها، گفت: به این ترتیب می‌توان شاهد روند منطقی‌تر در بازار فولاد و قیمت‌ها بود.

خلیفه‌سلطان افزود: در طول سال‌های اخیر هرگاه بازار فولاد در شرایط رکود قرار می‌گیرد، روند معاملات بورس کالا به طور طبیعی و آزادانه دنبال می‌شود، اما به محض رونق در خرید و فروش و افزایش دادوستدها، دولت به بورس کالا به عنوان یک ابزار کنترلی برای تنظیم بازار نگاه می‌کند و با اعمال برخی محدودیت‌ها سعی در کنترل غیرمنطقی قیمت‌ها می‌کند، اقدامی که شاید در یک برهه چندهفته‌ای مانع رشد قیمت‌ها شود، اما تبعات آن برای چند ماه گریبان بازار فولاد و قیمت‌ها را می‌گیرد.

وی با بیان این‌که بورس‌کالا، محلی برای کشف قیمت واقعی و عادلانه است، تاکید کرد: شاید کنترل‌های دولت در معاملات بورس کالا برای تثیبت قیمت‌ها در یک برهه زمانی کوتاه جواب دهد، اما شک نکنید که بازار فولاد چهار تا شش ماه بعد، با کمبود کالا و شوک افزایش قیمتی روبه‌رو می‌شود و به این ترتیب تبعات منفی کنترل معاملات به مراتب از افزایش منطقی قیمت‌ها بیشتر است. وی ادامه داد: در دورانی که نوسان شدید قیمت‌ها باعث اعمال محدودیت‌ها در معاملات بورس کالا می‌شود، تولیدکنندگان باید بر میزان تولیداتشان بیفزایند و مدام محصولاتشان را در بورس عرضه کنند تا پاسخگوی تقاضای بازار باشند. خلیفه‌سلطان با اشاره به این‌که اگر شرایط حضور تولیدکنندگان کوچک فولاد در کنار تولیدکنندگان بزرگ در بورس‌کالا تسهیل شود، روند معاملات بهتر خواهد شد، گفت: برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی، کاری ۱۰۰درصد مثبت از سوی بورس کالاست، به‌طوری‌که که تبادل‌نظر و تجمیع فکر و اندیشه دست‌اندرکاران بازار فولاد و بورس، به سود تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و فعالان این بازار خواهد بود و به توسعه معاملات بورس کالا نیز کمک شایانی می‌کند. به هر حال، به نظر می‌رسد بورس کالا عزم خود را جزم کرده تا به بازاری پرتردد و پرمشتری تبدیل شود و بتواند تولید‌کننده‌های بیشتری را ترغیب کند تا برای تامین مالی به این تالار بیایند. مدیرکالایی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی هم معتقد است که بورس کالا می‌تواند سهم بیشتری از بازار تامین مالی به دست آورد. محمود حسینی‌پور به خبرنگار گسترش‌صنعت گفت: حضور پررنگ‌تر فولادی‌ها به عنوان یکی از سنگین‌ترین فعالان بورس کالا می‌تواند رونق این بازار را افزایش دهد، اما به نظر می‌رسد باید در دیگر محصولات هم به همین اندازه فعال ظاهر شد. وی محصولات کشاورزی را یکی از همین گزینه‌ها برای بورس کالا دانست و افزود: در بحث صادرات هم در کنار محصولات فلزی و فولادی‌ها می‌توان از مزیت‌های پتروشیمی‌ها بهره برد. حسینی‌پور مزیت‌های صادراتی پتروشیمی را دلیلی بر قوت گرفتن حضور این محصولات در بورس کالا عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه فولاد اگر چه این مزیت‌ها چندان چشمگیر نیست، اما مانند بسیاری از کشورها، فولاد ایران باید در روزهایی که با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود، راهی بازار جهانی شود و در روزهای افت قیمت، واردات شدت بگیرد. وی تاکید کرد: با معرفی ابزارهای جدید معاملاتی به تولیدکنندگان بزرگ و کوچک ازجمله فولادی‌ها می‌توان امیدوار بود که تولید به بورس کالا به عنوان گزینه جدی برای تامین مالی نگاه کند.

صنایع پیشرو در تامین مالی

تامین مالی در بازار سهام هم مانند بورس کالا و شاید پیش‌تر از آن در اولویت قرار گرفته است. به گفته معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، از ابتدای سال‌۸۷ تا پایان مرداد امسال، ۴۶۸‌هزار و ۲۷۷‌میلیارد ریال در بازار اولیه تامین مالی شده است. سیدعلی حسینی گفت: این حجم از تامین مالی در راستای استراتژی‌های کلان سازمان در تامین مالی از طریق بازار اولیه و از محل افزایش سرمایه، تاسیس شرکت سهامی عام و انتشار اوراق بدهی صورت گرفته است. وی با اشاره به این‌که در پنج ماه نخست امسال، مبلغ ۶۴هزار و ۵۰۸‌میلیارد ریال در بازار اولیه تامین مالی صورت گرفته، ابراز کرد: از این میزان، ۶۰‌هزار و ۴۰‌میلیارد ریال در قالب افزایش سرمایه و چهار‌هزار و ۴۶۷‌میلیارد ریال به صورت انتشار اوراق بدهی تامین مالی شده است. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به حجم تامین مالی صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: از سال‌۸۷ تا پایان مرداد‌۹۲ در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۱۴۰‌هزار و ۷۶۰‌میلیارد ریال تامین مالی صورت گرفته است. وی با بیان این‌که فلزات اساسی، پس از بانک‌ها بیشترین حجم تامین مالی را داشته اند، افزود: ۱۷‌درصد از تامین مالی انجام شده به این صنعت اختصاص دارد، این گروه طی مدت یاد شده، ۷۸‌هزار و ۲۶۳‌میلیارد ریال تامین مالی انجام داده است. بعد از این گروه هم، محصولات شیمیایی با ۴۹‌هزار و ۵۲۵میلیارد ریال تامین مالی طی این سال‌ها در رده سوم قرار دارد. این حجم از تامین مالی‌ها، ۱۱‌درصد کل تامین مالی انجام شده در بازار اولیه است. وی با اشاره به صنایع برتر در زمینه تامین مالی از محل افزایش سرمایه، گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری گروهی است که بیشترین میزان تامین مالی را از محل افزایش سرمایه داشته است، به‌طوری‌که این گروه ۳۱‌درصد از کل تامین مالی انجام شده از این محل را به خود اختصاص داده‌اند. این گروه ۱۳۰هزار و ۲۶۰‌میلیارد ریال از تامین مالی خود را از طریق افزایش سرمایه انجام داده‌ است. حسینی تصریح کرد: فلزات اساسی ۱۷‌درصد، محصولات شیمیایی ۱۲‌درصد، استخراج کانه‌های فلزی هفت‌درصد و شرکت‌های چند رشته‌ای شش‌درصد از تامین مالی انجام شده از طریق افزایش سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به صنایع برتر در زمینه تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی، افزود: استخراج کانه‌های فلزی با ۱۰‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۹‌هزار و ۲۱۰میلیارد ریال، فلزات اساسی با پنج‌هزار میلیارد ریال، خدمات فنی و مهندسی با دوهزار میلیارد ریال و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با یک‌هزار و ۹۸۸‌میلیارد ریال به ترتیب پنج صنعت برتر در زمینه تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی هستند. حسینی با اشاره به این‌که در پنج ماه نخست امسال، صنعت فلزات اساسی، بیشترین تامین مالی را میان سایر صنایع بورسی داشت، تصریح کرد: فلزات اساسی در این مدت ۳۲‌هزار و ۱۰۳میلیارد ریال تامین مالی داشته‌اند و در رده نخست جدول تامین مالی قرار گرفته‌اند.

منبع : گسترش آنلاین نوشته فرهاد صدیقی توانا

خواندن 16141 دفعه

طرح های توجیهی صنایع غذایی

طرح های صنایع غذایی و دارویی

طرح های توجیهی صنایع سلولزی

  • طرح توجیهی تولید شلوار جین
    جین یا لی یک نوعی از لباس است. جین از پارچه‌های دنیم دوخته می‌شود. دنیم پارچه‌ای کتانی با بافت راه…
  • طرح توجیهی تولید دستمال رول
    فرض کنید قرار باشد کارگاهی برای تولید دستمال رول راه اندازی کنید. در ابتدای امر شما می‌بایست راه‌اندازی این کارگاه…
  • طرح توجیهی تولید روفرشی
    مقاله‌ی پیش رو، طرح توجیهی تولید روفرشی است. روفرشی یکی از عناصری است که کاربردهای چند منظوره داشته و در…
  • طرح توجیهی تولید کالسکه بچه
    کالسکه بچه از جمله وسایلی هستند که بسیار محبوب و پرکاربرد برای حمل و جابجایی نوزاد هستند. در طرح توجیهی…
  • طرح توجیهی پرده راشل
    پرده، حجاب و زینت یک خانه است. در دنیای امروز، انواع مختلفی از پرده‌ها برای بخش‌های مختلف منازل، ادارات و…
طرح های صنایع سلولزی و چرم

طرح های توجیهی صنایع فلزی

  • طرح توجیهی تولید ظرف مسی
    ظروف مسی یکی از پرطرفدارترین انواع ظروف است. از این جنس، در ساخت و تولید ظروف پخت و پز و…
  • طرح توجیهی تولید سینک ظرف‌شویی
    مقاله‌ی پیش رو، طرح توجیهی تولید سینک ظرف‌شویی می‌باشد. سینک ظرف‌شویی، محلی است که در آشپزخانه برای کارهای شست‌وشو استفاده…
  • طرح توجیهی تولید فلاسک
    فلاسک که به نام دمابان نیز شناخته می‌شود، یک ظرفی است که برای حفظ طولانی مدت دمای نوشیدنی‌ها طراحی شده…
  • طرح توجیهی تولید تسمه کولر
    تسمه‌های کولر، قطعه‌ای کشسانی و نوار لاستیکی بسته‌ای هستند که در کیفیت کار کولر، اثر می‌گذارند. در طرح توجیهی تولید…
  • طرح توجیهی تولید چوب پرده
    در طرح توجیهی تولید چوب پرده به بررسی و شناخت چوب پرده و انواع آن پرداخته شده است. هم‌چنین در…
طرح های صنایع فلزی

طرح های توجیهی صنایع شیمیایی

طرح های صنایع شیمیایی

طرح های توجیهی صنایع خودرو

طرح های صنایع خودرو

طرح های توجیهی صنایع معدنی

طرح های صنایع معدنی

طرح های توجیهی صنایع ساختمانی

طرح های صنایع ساختمانی

طرح های توجیهی صنایع الکتریکی

  • طرح توجیهی تولید کولر گازی
    کولر گازی یک وسیله‌ی سرمایشی است. عملکرد این وسیله بسیار مطلوب است. هیچ چیز بیش‌تر یک هوای خنک و عالی…
  • طرح توجیهی تولید تلفن
    بدون شک همه‌ی شما در منزل و محل کار خود، از حداقل یک دستگاه تلفن رومیزی استفاده می‌کنید. در طرح…
  • طرح توجیهی تولید سمعک
    سمعک، از جمله وسایلی است که برای کمک به زندگی انسان‌ها طراحی شده است. با کمک این وسیله، افراد کم…
  • طرح توجیهی تولید مودم وایرلس
    مودم‌ها یکی از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که در هر فضایی برای تأمین امکاناتی مانند اینترنت، به کار برده می‌شوند. در…
  • طرح توجیهی تولید اتو
    احتمالاً اتو را دارید! و حتی بارها از آن استفاده کرده‌اید. دستگاهی که در انواع و اقسام شکل‌ها ساخته می‌شود…
طرح های صنایع الکتریکی و الکترونیکی

نظرات مشتریان

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


  • 0
  • 0

گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام