ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
پنج شنبه, 15 مهر 1400 13:50

طرح توجیهی تولید شلوار جین

نوشته شده توسط

جین یا لی یک نوعی از لباس است. جین از پارچه‌های دنیم دوخته می‌شود. دنیم پارچه‌ای کتانی با بافت راه راه و ضخیم است. لی، نام یک برند است. این برند لباس‌های جین فوق‌العاده محبوبی تولید می‌کرد. به دلیل همین محبوبیت زیاد لباس‌های جین برند لی، نام لی بر روی این نوع لباس باقی ماند. برای همین است که گاهی به جای لفظ جین از لفظ لی استفاده می‌شود. در حال حاضر، لباس‌های زیادی با این پارچه تولید و دوخته می‌شود. اما عمده‌ی کاربرد جین در تولید شلوار است. در طرح توجیهی تولید شلوار جین، قصد داریم تا درباره‌ی راه‌اندازی خط تولید برای دوخت شلوار جین صحبت کنیم. اگر شما نیز به دانستن چنین اطلاعاتی علاقه‌مند هستید و یا قصد ورود به این حرفه را دارید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

پارچه‌ی جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

نخستین بار پارچه‌ی جین در کشور فرانسه و ایتالیا ساخته شد. اولین بار از پارچه‌ی جین برای لباس ملوانان استفاده می‌شد. کم‌کم این پارچه در لباس نوجوانان نیز به کار برده شد. امروزه پارچه‌های جین در میان همه‌ی مردم فراگیر است.

پارچه‌های جین نسبتاً ضخیم هستند. اگر از نزدیک به این پارچه‌ها نگاه کنید، الگوی بافتی ریز آن را متوجه خواهید شد. گرچه در حال حاضر، رنگ‌های متعددی از جین ساخته می‌شود، اما هنوز هم پارچه‌ی جین با رنگ آبی محبوب‌ترین انواع جین است. برای رنگ کردن این پارچه از رنگ نیل استفاده می‌شود. 

 

شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

چیزی که عامه‌ی مردم از پارچه‌های جین دیده‌اند، شلوارهای دوخته شده از آن است. طراح شلوارهای جین، شخصی به نام لوی استراوس بوده است. طرحی که لوی استراوس طراحی کرد، خیلی زود در میان مردم محبوب شد. این شلوارها، به شلوار لیوایز مشهور شدند. کم‌کم کمپانی‌های زیادی به تولید و دوخت شلوارهای جین روی آوردند. تا این‌که در سال ۱۹۸۹ دیوید، کمپانی لی را تأسیس کرد. همان‌طور که در مقدمه‌ی این نوشتار نیز اشاره کردیم، برند لی Lee، به حد زیادی در میان مردم محبوب شد. آن‌قدر که بسیاری از مردم به جای واژه‌ی جین، از واژه‌ی لی استفاده می‌کردند.

کاربرد شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

شلوارهای جین، استایلی غیررسمی دارند. البته بسیاری از افرادی که در زمینه‌ی فشن اشتغال دارند، معتقدند که شلوارهای جین در صورتی که با بلوزهای رسمی ست شوند، می‌توانند کاربردهای نیمه رسمی هم داشته باشند. اما بالاخره در موقعیت‌های تماماً رسمی، انتخاب یک شلوار جین، گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

از آن‌جایی که بیش‌تر موقعیت‌هایی که در روزمره با آن روبه‌رو هستیم، غیررسمی است، پوشیدن این شلوار می‌تواند در بیش‌تر مواقع استایلی مناسب باشد. اگر می‌خواهید به بازارگردی بروید، اگر می‌خواهید تفریح کنید، اگر می‌خواهید یک دورهمی دوستانه بروید و ... پوشیدن یک شلوار جین می‌تواند جذاب و مناسب باشد.

انواع شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

با توجه به پیشرفت صنعت مد، انواع مختلفی از شلوارهای جین، دوخته و تولید می‌شوند. عمده‌ی این مدل‌ها در برش‌ها با هم متفاوت هستند. البته برخی از انواع، دارای تزیینات متفاوتی خواهند بود. در ادامه لیستی از محبوب‌ترین مدل‌های شلوارهای جین را ذکر کرده‌ایم.

شلوارهای جین مدل راسته شلوارهای جین مدل جذب شلوارهای جین مدل سیگاری شلوارهای جین مدل دمپا شلوارهای جین مدل بوت گات شلوارهای جین مدل زاپ‌دار شلوارهای جین مدل ملوانی شلوارهای جین مدل گشاد شلوارهای جین مدل پاچه پاکتی شلوارهای جین مدل لوله تفنگی شلوارهای جین مدل مام استایل شلوارهای جین مدل بوی فرند شلوارهای جین مدل گرل فرند

البته با توجه به این‌که محور بحث و موضوع ما در این مقاله، چیز دیگری است؛ از شرح انواع و ویژگی‌های هر مدل خودداری کرده‌ایم.

توجیه‌پذیری طرح تولید شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

با توجه به متداول بودن استفاده از شلوار جین، می‌توان گفت که ایده‌ی راه‌اندازی کارگاهی برای تولید شلوار جین کاملاً معقول خواهد بود. یعنی اگر این را فرض کنیم که در کشوری با ۷۰ میلیون نفر جمعیت هستیم که ۶۰ درصد آن را جوانان مشکیل می‌دهند، می‌توان گفت که ۶۵٪ از آنان، شلوار جین را به عنوان شلوار اصلی خود قرار داده‌اند. این رقم نشان می‌دهد که هر شخص به طور متوسط در سال یک شلوار جین می‌خرد. بنابراین انتظار یک بازار پرمصرف و پر مخاطب را در این زمینه داریم.

گفته می‌شود که در صورتی که بازار هدف مناسبی برای شلوارهای دوخته شده‌ی کارگاه شلوار جین، وجود داشته باشد؛ سرمایه‌ی صرف شده برای راه اندازی این کارگاه، ظرف مدت ۵ سال بازگشت خواهد داشت.

مواد اولیه‌ی لازم برای راه‌اندازی کارگاه تولید شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

از آن‌جایی که برای تولید شلوار جین، در حقیقت به یک کارگاه خیاطی نیاز داریم، مواد لازم همان موادی است که در خیاطی شلوار استفاده می‌شود. نخ و سوزن و پارچه‌ی جین از جمله مواد مصرفی این کارگاه به شمار می‌آیند.

البته پارچه‌های جین انواع و رنگ‌بندی متنوعی دارند. این امر می‌تواند در کیفیت و میزان تقاضا برای شلوار جین در بازار، متفاوت باشد. توصیه می‌شود که از انواع مواد اولیه‌ی مرغوب استفاده کنید.

مراحل تولید شلوار جین بر طبق طرح توجیهی تولید شلوار جین

بعد از آماده کردن مواد اولیه، شما باید فرآیند و مراحل متعددی را طی کنید تا محصول مورد نظر یعنی همان شلوارهای جین را بدوزید. در ادامه‌ی بحث این فرآیند را شرح داده‌ایم.

۱- برش پارچه‌ی جین بر طبق الگوی مدل

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردم، شلوارهای جین در انواع و اقسام مدل‌ها طراحی و دوخته می‌شوند. در این مرحله بر حسب مدلی که مد نظر است، پارچه باید برش بخورد. برای این منظور پارچه‌ی جین را روی میز کار مخصوص پهن می‌کنند. سپس الگوی مدل شلوار را روی پارچه گذاشته و علامت‌گذاری می‌کنند. لازم به ذکر است که الگوها مانند شابلون هستند و برای سایز بندی‌های مختلف قابل تهیه خواهند بود. معمولاً جنس استفاده شده در الگوها، مقوا یا پلاستیک خواهد بود.

۲- دوخت الگوهای برش خورده

اکنون مرحله‌ی اتصال تکه‌های برش خورده به هم است. اغلب این مرحله به صورت سری دوزی به کارگران داده می‌شود. به عنوان مثال یکی از کارگران تنها وظیفه‌ی دوخت پاچه‌های شلوار را دارد. و کارگر دیگر عملیات دوخت کمر شلوار را انجام خواهد داد. این کار کمک می‌کند تا سریع‌تر و با نقص کم‌تری کار پیش برود. این کار تا تکمیل دوخت تمام بخش‌های شلوار اعم از زیپ و دکمه و ... انجام می‌گیرد. باید توجه داشت برای قسمت‌های مختلف و دوخت‌های گوناگونی که در شلوار جین به کار می‌رود، نیاز به انواع مختلفی از چرخ‌ها و ماشین‌های دوخت خواهد بود.

۳- عملیات تکمیلی

در این مرحله، کارهای متعددی مانند شست و شوی پارچه، کنترل نهایی و بسته‌بندی انجام می‌شود. باز کردن جای دکمه‌ها، برش و جداسازی نخ‌های اضافی و حتی سنگشور کردن و ضد چروک کردن شلوار و ... همه در این فاز انجام خواهد شد.

خواندن 14469 دفعه

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام