ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
یکشنبه, 25 مهر 1400 08:19

طرح توجیهی تولید رزین آلکید

نوشته شده توسط

رزین‌های آلکید، دسته‌ای از خانواده‌ی رزین پلی استر هستند. در رزین‌های پلی استر، مواد باید پخته شوند. اما آلکیدها به صورت هوا خشک و یا نیمه هوا خشک خواهند بود. از رزین‌های آلکید، در صنایع رنگ استفاده می‌شود. در طرح توجیهی تولید رزین آلکید، تلاش کرده‌ایم تا چگونگی تولید این ماده‌ی پرکاربرد را شرح دهیم. هم‌چنین اطلاعات لازم در خصوص انواع رزین‌های آلکید و خواص آن آورده شده است. اگر شما نیز به دانستن چنین اطلاعاتی علاقه‌مند هستید و یا قصد ورود به این حرفه را دارید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

رزین آلکید بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

یکی از پرکاربردترین انواع رزین‌ها، رزین‌های آلکید هستند. آلکیدها از واکنش روغن و الکل چند عاملی و یک انیدرید حاصل می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت که رزین‌های آلکید یک پلی استر با اسید چرب یک ظرفیتی می‌باشند.

رزین‌های آلکید به سادگی تولید می‌شوند. همین امر سبب شده است تا بتوان تولید رزین‌های آلکید را با دید اقتصادی بررسی کرد. از طرف دیگر رزین‌های آلکید، قیمت ارزانی دارند. ارزانی قیمت آن و هم‌چنین سازگاری این نوع رزین با سایر رزین‌ها، بازار مصرف خوبی برای این ماده ایجاد کرده است که تولید آن را توجیه می‌کند.

انواع رزین‌های آلکید بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

رزین‌های آلکید را بر اساس طول زنجیره‌ی روغنشان به سه گروه تقسیم می‌کنند. این سه گروه عبارتند از لانگ اویل، مدیوم اویل و شورت اویل. میزان و نوع روغن، بر روی سرعت خشک شدن رزین تأثیرگذار خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب، مختصری توضیح درباره‌ی انواع رزین‌های آلکید آورده شده است.

رزین‌های آلکید لانگ اویل بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

با توجه به طول روغن بلند در این خانواده، این رزین‌ها دیر خشک می‌شوند. این نوع رزین، در رنگ‌های ساختمانی و محافظتی به کار برده می‌شود. اگر تا به حال برای رنگ‌آمیزی دیوارهای منزل خود از رنگ روغن استفاده کرده باشید، تفاوت سرعت خشک شدن این مدل رنگ را درک خواهید کرد. رزین‌های آلکید لانگ اویل، در مجاورت نور آفتاب، مقاومت متوسطی دارند. هم‌چنین این نوع از رزین‌های آلکید، نسبت به رطوبت تا حدی مقاوم است.

رزین‌های آلکید مدیوم اویل بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

در این نوع از رزین‌های آلکید، طول روغن متوسط است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که رفتارها و خواص رزین‌های لانگ اویل و شورت اویل را توأمان با هم داشته باشد. از رزین‌های مدیوم اویل برای رنگ‌های روغنی اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.

رزین‌های آلکید شورت اویل بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

رزین‌های آلکید شورت اویل، طول روغن کوتاهی خواهند داشت. به همین دلیل، این انواع رزین‌ها در حلال‌های روغنی قابل حل نخواهند بود. از رزین‌های آلکید شورت اویل برای رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌شود.

انواع روغن‌های مورد استفاده در رزین‌های آلکید بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

برای تولید رزین‌های آلکید به یک پایه روغن نیاز است. اگر قصد تولید رزین‌های آلکید را داشته باشید، باید بدانید که چه روغن‌هایی را می‌توانید برای ساخت این ماده استفاده کنید.

روغن کرچک روغن نارگیل روغن سویا روغن پنبه دانه روغن تال روغن بزرگ روغن تانگ

ناگفته نماند که می‌توان به جای روغن از اسیدهای چرب استفاده کرد. البته استفاده از روغن، صرفه‌ی اقتصادی بیش‌تری دارد. رزین‌های آلکید به دست آمده از اسیدهای چرب، درجه‌ی خلوص بالاتری دارند. این رزین‌ها مقاومت شیمیایی بیش‌تری داشته و رنگ روشن‌تری دارند.

انواع پلی ال مورد استفاده در رزین‌های آلکید بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

در قسمت‌های قبلی گفتیم که رزین‌های آلکید از الکل‌های چند عاملی ساخته می‌شوند. به الکل‌هایی که بیش‌تر از دو عامل داشته باشند، پلی ال گفته می‌شود. برای تولید رزین‌های آلکید، از پلی ال‌های لیست زیر می‌توان استفاده نمود.

گلیسیرین پنتا اریتریتول تری متیلول پروپان گلیکول سوربیتول

انواع انیدرید قابل استفاده در رزین‌های آلکید بر طبق طرح توجیهی تولید رزین آلکید

ماده‌ی دیگری که بر طبق تعریف، در رزین‌های آلکید استفاده می‌شود، انیدرید خواهد بود. انیدریدهای مونومر خطی‌تر، سبب می‌شوند تا رزین منعطف‌تری تولید شود. در ادامه‌ی مطلب، انواع انیدریدهای قابل کاربرد در رزین‌های آلکید آورده شده است.

انیدرید فتالیک انیدرید مالئیک بنزوئیک اسید انیدرید تری ملیتیک

 

 

خواندن 12352 دفعه

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام