ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
دوشنبه, 30 فروردين 1400 12:41

طرح توجیهی تولید شکلات

نوشته شده توسط

مقاله ی پیش رو معرفی طرح توجیهی تولید شکلات، به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب، می باشد. در این مقاله سعی شده است تا تمام نکات و مواردی که برای ورود به این کسب و کار لازم است بدانیم، بیان شود.

شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

اولین کارخانه ی شکلات سازی در ایران را حدود 60 سال پیش، دو برادر مهاجر روسی در تبریز راه اندازی کردند. تا مدت ها این کارخانه فقط آبنبات و تافی برای بچه ها می ساخت و کم کم محصولات خود را گسترش داد.

امروزه شاهد تنوع بسیار زیادی در محصولات شکلاتی هستیم. انواع آبنبات ها، تافی ها، شکلات های تخته ای، لقمه ای، کرم کاکائو، شکلات های فانتزی، شکلات های مغزدار و مرکب و ... بخشی از تنوع شکلات ها هستند.

فواید شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

در نگاه اول وقتی حرفی از شکلات می زنیم، زیان بار بودن این محصول به ذهنمان می رسد. درست است که زیاده روی در خوردن و مصرف این خوراکی خوشمزه، اثرات سوء مانند چاقی، مشکلات فشار خون، مشکلات دندان و ... را به دنبال خواهد داشت اما با استفاده ی مناسب و به اندازه از شکلات می توان حتی به تقویت عضلات قلب و باز شدن عروق نیز کمک کرد. به خصوص انواع شکلات تلخ، می تواند برای سلامتی قلب و حافظه مؤثر باشد.

یک مبحث مهم دیگر در خصوص شکلات ها، انرژی زا بودن آن هاست. به دلیل وجود سه ماده کافئین، تئو برومین، و فیتل استیل آمین محرک است و موجب حس آرامش بخشی و شادی می شود.

انواع شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

بازار شکلات از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. ذکر تمام انواع شکلات ها در حوصله ی این مطلب نمی گنجد. اما در حالت کلی، شکلات ها به چهار گروه تقسیم می شوند:

شکلات تیره (بدون شیر) شکلات شیری شکلات کم شیرین شکلات سفید ( به دست آمده از چربی دانه کاکائو)

برای تنوع در محصولات از اسانس ها و مغزهای مختلف به هر یک از این گروه های شکلات می توانند استفاده کنند که سلایق مختلف را پوشش دهی می کند.

فرایند تولید شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

برای تولید شکلات باید مراحل زیر طی شود:

دانه کاکائو تهیه شده و تمیز شود. کلیه ی ناخالصی ها جدا شده و سپس دانه ها را خیس کرد تا پوسته مرطوب باشد. دانه های خیس شده را تخمیر می کنند تا پوسته به راحتی از مغز جدا شود. این مرحله در طعم نهایی مؤثر خواهد بود. بودادن کاکائو مرحله ی بعدی است که باید انجام گیرد. بو دادن بسته به نوع شکلات نهایی در دماهای متفاوتی صورت می گیرد.. بعد از بو دادن باید جهت جلوگیری از نشت کره کاکائو، دما را کاهش می دهند. سپس دانه ها را از بین غلطک دندانه دار عبور می دهند تا خرد شود. (آسیاب شدن دانه ها) پودر کاکائو را از کره کاکائو جدا می کنند و هر کدام از این دو محصول، برای تولیدات محصول خود به کار برده می شوند.

حالا پودر کاکائوی به دست آمده و هم چنین کره کاکائو را برای شکلات سازی استفاده می کنند. در این جا:

مواد اولیه شکلات را بر طبق فرمول تعیین شده مخلوط می کنند. خمیر به دست آمده را آسیاب می کنند. این کار با غلطک تصفیه کننده انجام می گیرد. مرحله کنچینگ مواد فرار اضافی را از خمیر شکلات جدا می کنند. مرحله تمپرینگ برای نگهداری و پایداری شکلات انجام می شود. مرحله قالب زدن شکلات در صورتی که هدف تهیه محصول شکلاتی باشد. در غیر این صورت ممکن است آن رت برای تهیه کرم شکلاتی و یا روکش های شکلاتی وارد این مرحله نکنند. کنترل کیفی ارگانولپتیک کنترل شیمیایی پدیده bhoom

مواد اولیه تولید شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

شکر لستین شیرخشک گلوکز مایع روغن مایع کلرید سدیم پودر کاکائو مغز خشکبار بسته بندی

تجهیزات تولید شکلات بر طبق طرح توجیهی تولید شکلات

مخزن های نگهداری شکلات میکسر کنچ شکلات بال میل شکلات مخزن ذوب روغن تمپرینگ آسیاب پمپ شکلات لوله های دوجداره

 

خواندن 7654 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی احداث فروشگاه فرش

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث فروشگاه فرش سال نگارش: 88 تعداد صفحه: 87 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: ...
7 تعداد فروش
ریال 2,000,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی پرورش زالو

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل پرورش زالو سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 51 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx(ق ...
1 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی تولید ژلاتین و کنسرو مرغ

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل کشتارگاه و فرآوری مرغ (تولید ژلاتین و کنسرو) سال نگارش: 89  تعداد صفحه: 197 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل ...
1 تعداد فروش
ریال 3,300,000

طرح توجیهی احداث پردیس سینمایی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث پردیس سینمایی سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 46 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
11 تعداد فروش
ریال 1,200,000
طرح توجیهی احداث فروشگاه فرش
طرح توجیهی پرورش زالو
طرح توجیهی تولید ژلاتین و کنسرو مرغ
طرح توجیهی احداث پردیس سینمایی

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام