ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
دوشنبه, 16 ارديبهشت 1392 11:01

سهم 64 درصدی بورس کالا در معاملات بازار سرمایه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با عملکردی که بورس کالای ایران در سال گذشته از خود به نمایش گذاشت، این بازار توانست 64 درصد ارزش کل معاملات بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص دهد؛ حال آنکه در سال 90این میزان 50 درصد از کل معاملات بوده است.

مدیرعامل شرکت بورس کالا در اولین کنفرانس خبری خود در سال 92 افزون بر تشریح محیط کسب و کار و ارایه اهم اقدامات و عملکرد این بازار در سال گذشته، راهبردها و برنامه های پیش روی بورس کالا را در سال 92 اعلام کرد.

حسین پناهیان طی روز جاری در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اهالی رسانه آماری پیرامون عملکرد سال گذشته بورس کالا ارایه کرد و افزود: درسال گذشته ارزش معاملات بورس کالا به بیش از 677 هزار میلیارد ریال رسید که این رقم در سال 90حدود 302 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با عملکردی که بورس کالای ایران در سال گذشته از خود به نمایش گذاشت، این بازار توانست 64 درصد ارزش کل معاملات بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص دهد؛ حال آنکه در سال 90این میزان 50 درصد از کل معاملات بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد کالای قابل معامله در سال گذشته به 185 کالاافزایش یافته، بیان داشت: طی سال مذکور این شرکت کالای 28 شرکت داخلی و 6 شرکت خارجی را پذیرش کرد وبدین ترتیب تا پایان سال 91 کالای 68 شرکت خارجی و 235 شرکت داخلی شامل 59 شرکت دولتی و 176 شرکت خصوصی پذیرش شده اند که پذیرش این تعداد شرکت از بخش خصوصی از حضور فعال آنها در بورس کالا حکایت می کند.

پناهیان در ادامه از افزایش 17 درصدی ارزش معاملات صادراتی بورس کالا سخن گفت و اظهار داشت: با راه اندازی رینگ صادراتی درکیش طی سال گذشته ارزش معاملات تالار صادراتی بورس کالا به مرز یک میلیارد و 907 میلیون دلار رسید.

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران در بیان اهم اقدامات انجام شده طی سال گذشته ابراز داشت: تصویب ضوابط اجرایی و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز در خصوص فراهم کردن زمینه های قانونی و مقرراتی بورس از جمله دستورالعمل بازار فرعی، دستورالعمل سلف موازی استاندارد، اصلاحیه دستورالعمل معاملات آتی، تصویب اقرار نامه و بیانیه ریسک معاملات آتی مهمترین اقداماتی بوده که طی سال مذکور اجرایی شده است.

وی افزود: تدوین استانداردهای ملی برای برخی از کالاهای مهم از جمله سنگ آهن، کنسانتره مولیبدن، میلگردهای ساختمانی و همچنین تدوین امیدنامه قرارداد آتی برای دارایی هایی همچون میلگرد، ذرت، کنجاله سویا و زیره سبز در تعامل با تولیدکنندگان، معامله گران و ذی نفعان،از دیگر اقدامات مهم این بورس در سال 91 بوده است.

پناهیان با اعلام اینکه حجم معاملات محصولات فولادی و مس در سال گذشته نسبت به سال 90، به ترتیب رشد 27 و 41 درصدی داشته است، اضافه کرد: ارزش معاملات محصولات فولادی طی سال گذشته نسبت به سال 90 رشد 105 درصدی را نشان می دهد. همچنین این عدد برای محصولات مس، عدد 60 درصد را نمایش می دهد.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام این خبر که حجم و ارزش معاملات مواد پلیمری در سال گذشته به ترتیب رشد 35 و 146 درصدی داشته است، افزود: حجم و ارزش مواد شیمیایی نیز به ترتیب رشد 30 و 148 درصدی داشته است.

وی در خصوص آمار معاملات محصولات کشاورزی با بیان اینکه ذرت در سال گذشته در بورس کالا به لحاظ حجم و ارزش رشد 54 و 55 درصدی داشته است، توضیح داد: دیگر محصولات کشاورزی بورس کالا رشدی را تجربه نکرده است؛ از جمله مهمترین دلایل این موضوع می توان بهاختصاص ارز مرجع به واردات برخی کالاهای کشاورزیاشاره کرد که باعث شد تا عرضه کنندگان این محصولات از آزادی عمل کمتری برخوردار شده و نتوانند کالاهای مزبور را در تالار بورس کالا عرضه کنند.

مدیرعامل بورس کالای ایران از تامین مالی سریع و کم هزینه تولیدکنندگان به ارزش180 هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: از تعداد 3 میلیون و 448 هزار قرارداد معاملاتی منعقده شده در سال 1391 تنها 4قرارداد به نکول منجر شده است.

وی به تلاش برای همکاری های بین المللی در حوزه انعقاد تفاهم نامه با بورس‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه با بورس کشورهایی همچون شانگهای و برزیل را به مرحله اجرا درآورده و برای امضای تفاهم نامه با بلاروس نیز اقداماتی به عمل آورده است.

پناهیان در خاتمه توسعه ابزارهای مالی جدید را از دیگر راهبردهای سند استراتژیک بورس کالای ایران معرفی کرد و اعلام کرد: راهاندازی و توسعهقراردادهای آتی بر روی دارایی های پایه جدید، راهاندازی و توسعه معاملات سلف موازی استاندارد برای کالاهای واجد شرایط از جمله میلگرد و افزایش سهم ابزارهای مالی جدید از معاملات بورس، از جمله اهداف در جهت توسعه ابزارهای مالی جدید است.

 

منبع : boursenews.ir

خواندن 13400 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید اینورتر برای نیروگاه خورشیدی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید اینورتر برای نیروگاه خورشیدی سال نگارش: 98 تعداد صفحه: 37 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد ...
19 تعداد فروش
ریال 1,900,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید سالاد فصل و ترشی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید سالاد فصل و ترشی سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 33 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ...
0 تعداد فروش
ریال 1,200,000

طرح توجیهی خرید شن و مصالح شکسته (شن شویی)

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل خرید شن و مصالح شکسته (شن شویی) سال نگارش: 95 تعداد صفحه: 29 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بو ...
0 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی تولید انواع پپتون

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید انواع پپتون  سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 90 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل ...
3 تعداد فروش
ریال 2,400,000
طرح توجیهی تولید اینورتر برای نیروگاه خورشیدی
طرح توجیهی تولید سالاد فصل و ترشی
طرح توجیهی خرید شن و مصالح شکسته (شن شویی)
طرح توجیهی تولید انواع پپتون

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام