ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - راهنمای سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی

تازه های آشنایی با خطوط

  • فرایند تولید روغن هسته انگور
    در این مطلب خط و فرایند تولید روغن هسته انگور معرفی شده و اطلاعاتی در زمینه تولید روغن هسته انگور…
  • فرآیند تولید و فرآوری عسل
    برداشت درب‌های مومی اولین مرحله از فرآیند تولید عسل طبیعی است كه شامل برداشتن لایه نازك موم است كه سلولهای…
  • آشنایی با فرآیند تولید بذر
    با توجه به اینکه بخش عمده ای از اشتغال کشور در زمینه کشاورزی است ، بد نیست اطلاعاتی در زمینه…
  • خط تولید پستانک
    در مطلب سعی داریم تا اطلاعاتی در خصوص خط تولید پستانک و روش تولید پستانک کودک در اختیارتان قرار دهیم…
کلیه خطوط تولید ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

مقالات کارآفرینی

کلیه مقالات ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
سه شنبه, 14 آبان 1392 09:50

یک هفته‌ای پروانه بهره‌برداری بگیرید

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

تسهیل امور اداری بخش تولید و کاهش بوروکراسی در این زمینه یکی از ۵۰ مانع این بخش بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست خبری خود از رفع آن خبر داد.

بر اساس اظهارات مطرح شده، پیش از این روند صدور جواز تاسیس و همچنین پروانه بهره‌برداری در برخی مواقع تا شش ماه به طول می‌انجامید که با اقدام‌های جدید این وزارتخانه، این زمان به یک هفته کاهش یافته است. مهندس محمدرضا نعمت‌زاده راهکار حل این مشکل را استفاده از تجربه‌های قدیمی خود دانست و در تازه‌ترین اظهارات خود با اشاره به تجربه دوران وزارت خود در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در آن زمان، مدت لازم برای صدور پروانه بهره‌برداری یک هفته بود که در دوره جدید نیز در نظر داریم این موضوع را عملیاتی کنیم.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس برای تحقق این امر، تمام بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و زمان صدور پروانه را به یک هفته می‌رساند را مبنای کار قرار داده و دوباره آن را اجرایی خواهیم کرد.

در همین حال، مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش صنعت، با اشاره به دستورالعمل ۱۰۰ ماده‌ای سرمایه‌گذاری و کلیات مطرح شده در آن دستورالعمل که در دولت گذشته به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: برداشت‌های مختلفی از این دستورالعمل در زمینه صدور جواز و پروانه بهره‌برداری صورت می‌گرفت که به نظر می‌رسید، روند صدور جوازها و پروانه‌ها را طولانی‌تر می‌کند که این امر در نهایت به بازبینی و تدوین دستورالعمل ۲۳ ماده‌ای در این خصوص انجامید.

مسیح حبیبی گفت: براساس این دستورالعمل، استان‌ها ملزم به انجام وظایفی برای صدور جواز و پروانه بهره‌برداری هستند؛ ضمن آن‌که بر اساس دستورالعمل ۲۳ ماده‌ای وزارتخانه همچنان باید نسبت به اقدام‌های پیشین خود در این زمینه اقدام کند و موردی حذف نشده است.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر در صورت تکمیل فرم‌ها به صورت کامل از سوی متقاضی، زمان صدور جواز و همچنین پروانه بهره‌برداری حداکثر به یک هفته خواهد رسید، تصریح کرد: همچنین براساس دستور‌العمل جدید ۲۳ ماده‌ای، افراد حقیقی و حقوقی قادر به دریافت جواز هستند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پروانه بهره‌برداری و توسعه مناطقی که محدودیت ایجاد دارند و از قبل شکل‌گرفته و کل ضوابط را رعایت کردند نیز بلامانع است که این امر به طرح‌های فعال کمک می‌کند.

حبیبی با تاکید بر این‌که همچنان هرگونه درخواست برای صدور جواز و همچنین پروانه بهره‌برداری براساس سامانه بهین‌یاب است، افزود: در دستورالعمل ۲۳ ماده‌ای اولویت «الف» و «ب» برای سرمایه‌گذاری حذف شده و هرسرمایه‌گذاری که خواستار سرمایه‌گذاری در هر رشته‌ای باشد، قادر به دریافت مجوز سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: بنابراین مانعی برای صدور جواز سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اما تضمینی نیست که به هریک از درخواست‌ها تسهیلات داده شود، زیرا بانک‌های عامل که از طرف صندوق توسعه ملی مسئول پرداخت تسهیلات هستند، نسبت به بررسی توجیه‌پذیر بودن طرح اقدام کرده و صلاحیت دریافت تسهیلات برای طرح را مشخص خواهند کرد. مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اطلاعات اولیه طرح، ظرفیت تولید، میزان سرمایه‌گذاری، میزان آب مورد نیاز، ارزش ماشین‌آلات و مواردی از این دست باید پیش از هر اقدام دیگری در سامانه «بهین‌یاب» ثبت شود و به اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت برسد که در صورت توجیه‌پذیری طرح، بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به آن اقدام خواهد کرد.

در همین حال، مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش صنعت با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته این وزارتخانه با هدف کاهش بوروکراسی دریافت مجوز و پروانه بهره‌برداری، اظهار کرد: در دستور‌العمل جدید که ۲۳ ماده دارد، اقدام‌هایی که پیش از این از سوی وزارتخانه انجام می‌شد، حذف نشده، بلکه برخی از موارد در یکدیگر تجمیع شده است.

سیدمهدی نیازی افزود: این اقدام‌ها باعث شده که روند صدور جواز حداکثر به یک هفته کاهش یابد، البته پیش از این نیز در صورت ارائه کامل اطلاعات از سوی متقاضی زمان طولانی برای صدور جواز نیاز نبود.

بر این اساس به نظر می‌رسد با دستورالعمل جدید ۲۳ ماده‌ای نه تنها شاهد کاهش بوروکراسی در زمان و همچنین روند صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری باشیم، بلکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز رونق خواهد گرفت.

منبع : گسترش آنلاین

خواندن 25083 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی فرآوری میگو و ماهی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل فرآوری میگو و ماهی  سال نگارش: 88 تعداد صفحه: 77 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
5 تعداد فروش
ریال 1,900,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید ورق گالوانیزه

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید ورق گالوانیزه  سال نگارش: 87 تعداد صفحه: 40 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فا ...
0 تعداد فروش
ریال 1,400,000

طرح توجیهی تولید گیربکس اتومات

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید گیربکس اتومات سال نگارش: 87 تعداد صفحه: 50 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
3 تعداد فروش
ریال 1,500,000

طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید روغن موتور و گریس  سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 51 نحوه دریافت:بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ...
4 تعداد فروش
ریال 1,600,000
طرح توجیهی فرآوری میگو و ماهی
طرح توجیهی تولید ورق گالوانیزه
طرح توجیهی تولید گیربکس اتومات
طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام