ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - راهنمای سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی

تازه های آشنایی با خطوط

کلیه خطوط تولید ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

مقالات کارآفرینی

کلیه مقالات ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
سه شنبه, 23 دی 1399 14:06

طرح توجیهی چیست؟

مسلم است هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم ، دوست داریم در آن موفق شویم. موفقیت در هر کاری، احتیاج به شناخت آن کار از ابعاد گوناگون دارد. هرچه شناخت بیش تری داشته باشیم، راحت تر می‌توانیم در کار موفق شویم. چرا که مسیر بهتر و انتهای روشن تری برایمان ترسیم می‌شود. مهمترین کاری که طرح توجیهی انجام می دهد، کمک به دستیابی به شناخت هرچه بهتر این ابعاد گوناگون یک پروژه است. 

برای یک فعالیت اقتصادی در قدم اول باید آن فعالیت را شناخت. در صورتی که بدون شناخت و کسب اطلاعات لازم، شروع به فعالیت کنیم، احتمال به موفقیت رسیدنمان کم می‌شود. معمولا در فعالیت های اقتصادی ، موفقیت به مسائل مالی اطلاق می‌شود. بنابراین می‌توان گفت عدم موفقیت منجر به هدررفت سرمایه و گاهی خسارات بسیار سنگین می‌شود. به همین دلیل است که پیش از شروع یک فعالیت تجاری یا اقتصادی، بیزینس پلن و طرح تجاری تهیه می‌کنند. این پلن ها نمایانگر برنامه ی کلی یک فعالیت تجاری می‌باشند. اگر شما پلن تجاری نداشته باشید ، بسیار سردرگم و شکست‌پذیر خواهید شد.

طرح توجیهی یا طرح امکان‌سنجی

ما در این جا با یک اصطلاح رو به رو هستیم: طرح توجیهی یا طرح امکان سنجی.

اگر با مثال بخواهیم شرح دهیم، این طور می‌گوییم که فرضاً شما یک ایده برای راه اندازی کسب و کار اقتصادی دارید. به عنوان مثال می‌خواهید کارگاهی برای تولید ساندویچ سرد راه اندازی کنید. شما باید ایده ی خام خود را بررسی کنید. یعنی ببینید که این ایده ، شدنی هست یا نه؟ شدنی بودن یا نبودن یک ایده ی خاص ، این امکان را به شما می‌دهد که ببینید آیا ایده تان اصلا ارزش وقت گذاشتن دارد یا نه؟ برای لین منظور شما باید بروید و «طرح توجیهی» ایده ی خود را تهیه کنید. طرح توجیهی را می‌توانید خودتان تهیه کنید که البته باید دقت و زمان کافی داشته باشید. همچنین می‌توانید با مراجعه به شرکت های مشاور، از آن ها بخواهید طرح توجیهی شما را آماده کنند. اما معمولا نگارش طرح توجیهی را به عهده ی شخص ثالثی به غیر از سرمایه گذاران اصلی در نظر می‌گیرند تا به دور از هیجان و تعصب ، بتواند بازار را بررسی و مطالعات لازم را انجام دهد. حال وقت آن است که ببینیم در طرح توجیهی دقیقا چه چیز یا چیزهایی بیان می‌شوند؟

طرح توجیهی تمام چیزی که پیش از شروع پروژه نیاز دارید، به شما نشان می‌دهد. در طرح توجیهی دقیق، شما باید تمام ریسک هایی که در فعالیت اقتصادی ممکن است به آن برسید را ببینید.

یک طرح توجیهی خوب باید فعالیت اقتصادی را از سه بعد بازار، مالی و فنی بررسی کند. زمانی که شما یک طرح توجیهی تهیه می‌کنید ، باید هیچ سوالی از ابعاد گفته شده از فعالیت اقتصادی شما، باقی نماند.

نگارش طرح توجیهی یا امکان‌سنجی

نگارش طرح توجیهی کار تخصصی است و معمولا هزینه ی بالایی برای آن صرف می‌شود. بسیاری از شرکت ها اطلاعات فنی طرح های توجیهی خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اطلاعات فنی، فقط طرح را از جنبه ی فنی و نحوه ی انجام بررسی می‌کند. اما برای دریافت اطلاعات مالی و بازار، به دلیل انجام تحقیقات سنگین و مطالعات روی بازار، احتمال نیازمند پرداخت هزینه خواهید بود.

نکته ی مهم در تهیه ی طرح توجیهی این است که باید توجه داشته باشید، طرح باید متعلق به نزدیک ترین دوره ی زمانی باشد. زیرا اطلاعات آماری و بازار ممکن است در یک بازه ی زمانی به خصوص بسیار تغییر کرده و نتایج حاصل از آن اصلا مشابه روند قبلی نباشد.

خواندن 6588 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید موتور سیکلت

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل موتور سیکلت  سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 38 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx ...
9 تعداد فروش
ریال 1,700,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی کشت زعفران

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل کشت زعفران سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 49 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx(ق ...
0 تعداد فروش
ریال 1,600,000

طرح توجیهی کاشت آلوئه ورا

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل کاشت و پرورش آلوئه ورا سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 52 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ...
0 تعداد فروش
ریال 1,600,000

طرح توجیهی احداث مجتمع خدمات بین راهی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث مجتمع خدمات بین راهی سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 48 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. ف ...
2 تعداد فروش
ریال 1,800,000
طرح توجیهی تولید موتور سیکلت
طرح توجیهی کشت زعفران
طرح توجیهی کاشت آلوئه ورا
طرح توجیهی احداث مجتمع خدمات بین راهی

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام