ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - راهنمای سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی

محبوب ترین های سایت

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
دوشنبه, 19 مهر 1400 08:05

طرح توجیهی تولید ارده

نوشته شده توسط

ارده یکی از انواع خوراکی‌هاست. در زبان عربی، این خوراکی را با نام طحینه می‌شناسند. ارده از دانه‌های کنجد به دست می‌آید. دانه‌های کنجد بعد از تفت داده شدن، کوبیده می‌شوند. ارده را هم به صورت خوراکی و هم به عنوان چاشنی در برخی خوراکی‌ها استفاده می‌کنند. احتمالاً نام غذاهایی مانند حلوا ارده، بابا غنوج، حمص و ... را شنیده‌اید. در تمام این غذاها از ارده استفاده می‌شود. در طرح توجیهی تولید ارده، تلاش کرده‌ایم تا خواص و ماهیت این خوراکی را به شما معرفی نماییم. هم‌چنین در این مقاله شما با نکات راه‌اندازی یک کارگاه تولید ارده آشنا خواهید شد. اگر شما نیز به دانستن چنین اطلاعاتی علاقه‌مند هستید و یا قصد ورود به این حرفه را دارید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

کنجد و خواص آن بر طبق طرح توجیهی تولید ارده

ارده از کنجد حاصل می‌شود. کنجد یک گیاه است. میوه‌ی این گیاه به فرم کپسول بوده و داخل آن دانه‌های کنجد قرار گرفته است. و این دانه‌ها همان بخش قابل استفاده از این گیاه خواهند بود. دانه‌ی کنجد از موادی است که به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد، در صنایع مختلف زیادی استفاده می‌شود. 

کنجد سرشار از روغن است. به همین دلیل آن را جزو دانه‌های روغنی محسوب می‌کنند. چربی موجود در کنجد از نوع اشباع نشده است. به همین دلیل، این دانه، ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد. کنجد هم‌چنین پروتئین بالایی دارد. گفته می‌شود مصرف یک قاشق کنجد می‌تواند میزان کلسیم و اسید فولیک مورد نیاز بدن را تأمین کند.

ارده بر طبق طرح توجیهی تولید ارده

همان‌طور که بیان کردیم، ارده را از کنجد به دست می‌آورند. در حقیقت تولید ارده، بیش‌ترین مصرف کنجد را به خود اختصاص می‌دهد. ارده در بیش‌تر دنیا به عنوان یک دسر سرو می‌شود. اما ما ایرانی‌ها ترجیح می‌دهیم تا آن را در وعده‌ی صبحانه میل کنیم. طعم ارده کمی تلخ است. بنابراین اغلب مردم ترجیح می‌دهند تا کمی چاشنی شیرین مانند عسل و شیره به آن اضافه کنند. در ادامه‌ی مطلب با فواید ارده آشنا خواهید شد.

فواید ارده بر طبق طرح توجیهی تولید ارده

ارده، آنتی اکسیدان فراوانی دارد. آنتی اکسیدان ماده‌ای است که از بروز سرطان پیشگیری خواهد کرد. ارده، سلامت استخوان و دندان را ایجاد می‌کند. این ماده، غنی از کلسیم بوده و نقش مهمی در استحکام استخوان‌ها دارد. ارده، غنی از آهن بوده و می‌تواند خستگی را برطرف سازد. ارده، کلسترول ندارد و حاوی امگا ۳.۶.۹ و اسید اولئیک است. ارده ویتامین‌های گروه B را دارد. ارده سطح چربی خوب بدن را افزایش خواهد داد. ارده، تأثیر مهمی در سلامت قلب و عروق می‌گذارد.

فرآیند تولید ارده بر طبق طرح توجیهی تولید ارده

ارده از کنجد به دست می‌آید. در حقیقت ارده، کنجد فشرده شده و له شده است! اما چگونه این کار انجام می‌شود. در ادامه چگونگی این فرایند شرح داده شده است.

دانه‌های کنجد از پوست و ساقه جدا سازی می‌شوند. دانه‌های کنجد بوجاریِ در منبع تغذیه قرار می‌گیرند. دانه‌های کنجد، توسط نوار نقاله، به مخازن استیل هدایت می‌شوند. دانه‌های کنجد، مدت زمان معینی را در منبع آب خیس می‌مانند. بعد از گذشت زمان لازم، دانه‌های کنجد خیس شده روی نوار نقاله قرار گرفته و به سمت مخازن پوست کنی هدایت خواهند شد. در دستگاه پوست کنی، دانه‌های کنجد ضربه می‌خورند و ساییده می‌شوند. در اثر این ضربه، پوست دانه جدا خواهد شد. دانه‌ها و پوست‌های جدا شده‌ی آن به تانک آب نمک ریخته می‌شوند. در این‌جا پوسته‌ها رسوب کرده و دانه‌ها روی سطح آب نمک قرار می‌گیرند. بدین شکل جداسازی دانه از پوسته صورت می‌گیرد. دانه‌ها با آب تصفیه شده، شست و شو داده می‌شوند تا نمکی روی آن قرار نگرفته باشد. مغز کنجد حاصل شده را به دستگاه خشک کن می‌برند. در این مرحله، دانه باید رطوبت را از دست بدهد. خشک کردن کامل دانه‌ها با مخازن خشک کن تکمیل خواهد شد. در نهایت دانه‌های کنجد خشک شده را به فاز تبرید می‌برند. در این فاز، هدف خنک ساختن دمای دانه‌هاست. حال این ‌دانه‌ها وارد آسیاب می‌شوند. در آسیاب صنعتی، دانه‌ها با فشار له شده و خمیر شل مانندی حاصل می‌شود. این خمیر همان ارده نامیده می‌شود. ارده‌ی تولید شده برای بسته بندی و سپس انبار و توزیع آماده خواهد بود.
خواندن 12353 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید فیلم شیرینک چند لایه با چاپ

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید فیلم شیرینک چند لایه به همراه چاپ سال نگارش: 90 تعداد صفحه: 93 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود ...
2 تعداد فروش
ریال 2,400,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی احداث هتل 4 ستاره

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث هتل مجلل چهار ستاره سال نگارش: 95 تعداد صفحه: 53 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فر ...
1 تعداد فروش
ریال 2,300,000

طرح توجیهی تولید پتو

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید پتوی راشل سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 58 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: d ...
1 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی تولید ادوات کشاورزی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید ادوات کشاورزی سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 36 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
1 تعداد فروش
ریال 1,200,000
طرح توجیهی تولید فیلم شیرینک چند لایه با چاپ
طرح توجیهی احداث هتل 4 ستاره
طرح توجیهی تولید پتو
طرح توجیهی تولید ادوات کشاورزی

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام