ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - راهنمای سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
سه شنبه, 04 آذر 1399 14:08

طرح توجیهی بسته بندی زعفران

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

مقاله ی پیش روی شما ، "طرح توجیهی بسته بندی زعفران" است.در این جا می خواهیم توضیحاتی مفید ، مختصر و توجیهی در رابطه با بسته بندی زعفران و ورود به این حرفه بیان کنیم. در تدوین این طرح توجیهی برای بسته بندی زعفران ، سعی بر پوشش دادن تمام جوانب این حرفه بوده است.بنابراین طرح پیش رو با رعایت استاندارد بودن در تمام جوانب طرح توجیهی ، می تواند منبع خوبی برای مطالعه ی سرمایه داران و علاقه مندان به این پیشه باشد.

زعفران ، انتهای خامه و کلاله ی گیاه کوچکی است که عطر ، رنگ و طعم بی نظیری دارد.این طلای سرخ ، در موارد بسیار زیادی از جمله ، صنایع شیرینی سازی ، آشپزی ، داروسازی و ... کاربرد دارد.اما زعفرانی که شما در بازار می بینید بعد از طی چندین مرحله از گل زعفران ، بدین شکل درآمده است.

زعفران مصارف بسیار زیادی در صنایع غذایی ، شیرینی پزی ، دارویی و ... دارد.از این جهت اطمینان وجود دارد که بازار مصرف کنندگان این کالا بسیار وسیع است.بنابراین می توان گفت که بسته بندی زعفران یکی از مشاغل خوب با درامد کافی بدون نیاز به سرمایه ی اولیه ی بالا است اما متاسفانه در ایران ، به دلیل نبودن ساختار مناسب در این بخش ، زعفران به صورت خام و فله ای به فروش می رسد.فروش خام و فله ای زعفران سبب می شود تا به دلیل نبودن فضا و شرایط مناسب نگهداری ، هر سال کشاورزان و بازار صادراتی خساراتی را متحمل شوند.در صورت ایجاد صنایع بسته بندی زعفران ، علاوه بر کاهش خسارات چنینی ، می توان به اشتغال زایی و سودآوری بالاتری در این زمینه دست یافت.طبق آمارها ، در کشور ما بالغ بر 100 واحد بسته بندی وجود دارد که تعداد زیادی از آن ها با 50 درصد کم تر از ظرفیت خود کار می کنند.

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا ذکر چند نکته ی مهم را برای راه اندازی این کسب و کار را برایتان بازگو کنیم.

شرح فرآیند از برداشت تا بسته بندی زعفران بر طبق طرح توجیهی بسته بندی زعفران:

سورتینگ:اولین مرحله بعد از چیدن گل های زعفران از زمین ، سورتینگ است.سورت در زبان انگلیسی به معنای مرتب سازی است و در این مرحله گلبرگ ها و قسمت های دیگر گل زعفران از کلاله ها و خامه ها جدا می شوند.(همان قسمتی که قرار است به عنوان زعفران استفاده شود.)

توزین:توزین به معنای وزن کشی است.در این مرحله باید با استفاده از ترازوهای دقیق ، زعفران وزن کشی شود.

درب بندی:زعفران های وزن کشی شده به قسمت بسته بندی می روند.بسته به نوع بسته بندی انتخابی ، با استفاده از دستگاه یا نیروی انسانی ، بسته بندی می شوند.

کد زنی:بعد از بسته بندی اولیه ، توسط دستگاه جت پرینتر ، مشخصات زعفران ها بر روی بسته ها چاپ می شود.به عنوان مثال می نویسند که این محصول چقدر وزن دارد ، در چه تاریخی تولید شده است و ... .جوهر این دستکاه باید غیر سمی و پاک نشدنی باشد.هم چنین نوشته ها باید کاملا واضح و خوانا باشند.لازم به ذکر است برای محصولات صادراتی زعفران ، باید زبان کشور خریدار نیز روی بسته بندی درج گردد.

شرینگ پک:در این مرحله ، محصولات به صورت بسته هایی با تعداد مشخص ، پک و بسته بندی می شوند.

موارد مهم برای شروع به اشتغال در بسته بندی زعفران بر طبق طرح توجیهی:

بودجه: برای اشتغال به این حرفه ، شما باید ابتدا بودجه ی خود را مشخص نمایید.تعیین بودجه به شما کمک می کند تا حجم کار متناسب را بیابید.

بازار هدف یا خریداران: بازار هدف خود را مشخص کنید.به عنوان مثال باید دقیق تعیین کنید که زعفرانی که بسته بندی می کنید ، داخل کشور به فروش می رسد و یا صادراتی است.این قبیل سوالات به شما کمک می کند تا گزینه های بهتری را برای بسته بندی انتخاب کنید.

حجم کار: مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که حجم کارتان چقدر خواهد بود؟به عنوان مثال ، در ماه 10 کیلو زعفران بسته بندی می کنید.

اکنون با توجه به بودجه ی خود و بر اساس حجم کار و بازار هدفتان ، می توانید نوع بسته بندی (شیشه ای – طلقی و ...) را انتخاب کنید و بر اساس آن موارد لازم را خریداری کرده و در کارگاه خود مشغول به کار شوید.

روش های بسته بندی زعفران بر طبق طرح توجیهی بسته بندی زعفران:

زعفران به دو صورت اتوماتیک و دستی بسته بندی می شود.اگر قصد خرید دستگاه اتوماتیک دارید ، باید نوع بسته بندی خود را از قبل مشخص نمایید.به عنوان مثال شما ممکن است بخواهید زعفران ها را برای بازار عمده و غیر صادراتی بسته بندی کنید.در این صورت شما باید دستگاه هایی مثل دوخت حرارتی دستی را انتخاب کنید که علاوه بر ارزان تر بودن ، بسته بندی ارزان تری را نیز ارائه می دهد.

هزینه های راه اندازی بسته بندی زعفران بر طبق طرح توجیهی بسته بندی زعفران:

برجسته ترین موارد مورد نیاز در هنگام ورود به این حرفه ، فضای کارگاه (که از نظر بهداشتی باید کاملا به تایید اداره بهداشت برسد) ، دستگاه بسته بندی (که پیش تر توضیح دادیم) ، ابزارهایی مانند ترازو و میز کار و از همه مهم تر خود زعفران است.زعفران را می توانید به صورت فله ای و عمده از مزارع مخصوص زعفران خریداری کنید.

سخن پایانی:

در طرح توجیهی بیان شده ، برخی از برجسته ترین نکات برای راه اندازی بسته بندی زعفران را برایتان گفتیم.در چنین شرایطی  شما می توانید کارگاه کوچک خود را راه اندازی کنید و از فروش زعفران های بسته بندی شده ی خود به سود و درآمد برسید.

یادتان باشد که موفقیت در هر کسب و کاری ، صبر ، علاقه و تلاش می خواهد. مسلم است که شما با قدم گذاشتن در این راه و کسب تجربه ، می توانید در کار خود پیشرفت کنید.

خواندن 9536 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید دارو

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید دارو و مواد اولیه دارویی سال نگارش: 87 تعداد صفحه: 75 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود ...
10 تعداد فروش
ریال 2,300,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید بلوک لیکا

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید بلوک لیکا سال نگارش: 97 تعداد صفحه: 41 نحوه دریافت:بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل:doc ...
11 تعداد فروش
ریال 1,500,000

طرح توجیهی احداث واحد سنگ بری

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث واحد سنگ بری سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 41 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل ...
2 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی راه اندازی کشتارگاه تخصصی طیور

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل راه اندازی کشتارگاه تخصصی و چند منظوره برای انواع طیور  سال نگارش: 96 تعداد صفحه: 72 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، ف ...
0 تعداد فروش
ریال 2,100,000
طرح توجیهی تولید دارو
طرح توجیهی تولید بلوک لیکا
طرح توجیهی احداث واحد سنگ بری
طرح توجیهی راه اندازی کشتارگاه تخصصی طیور

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام