ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - پول درآوردن و خرج کردن

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 44
یکشنبه, 21 دی 1399 13:02

طرح توجیهی برای ارائه به بنیاد برکت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بنیاد برکت، زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکی از بازوهای توامند کشور در راستای توامند سازی اقتصادی روستاها و مناطق محروم کشور می باشد. یکی از اصلی ترین اهداف تأسیس بنیاد برکت کمک و همیاری در جهت بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی اشخاص و واحدهای کسب وکار مستعد فعالیت، فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ی کشور است که با اتخاذ الگویی کارآمد در این راستا انجام میگیرد و گامی مهم در تحقق توسعه متوازن کشور می باشد. در این مقاله به بررسی وام ها و تسهیلات اعطایی بنیاد برکت میپردازیم و در مورد نحوه ی اخذ این تسهیلات صحبت خواهیم کرد. امیدواریم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یکی از اصلی ترین اهداف تأسیس بنیاد برکت کمک و همیاری در جهت بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی اشخاص و واحدهای کسب وکار مستعد فعالیت، فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ی کشور است که با اتخاذ الگویی کارآمد در این راستا انجام میگیرد و گامی مهم در تحقق توسعه متوازن کشور می باشد.

این الگو برای جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری این حوزه در مناطق کمتر توسعه یافته طراحی شده و به مشوقی موثر برای کارآفرینان در حوزه های مختلف تبدیل شده است که علاوه بر رونق و توسعه اقتصادی مناطق محروم منجر به اشتغالزایی نیز می شود.

بنیاد برکت در چهارچوب رویه های مصوب و ضوابط خود، اقدام به مشارکت حداکثر 49 درصدی با کارآفرینان در اجرای طرح های کوچک و متوسط با استفاده از مدل های مالیه خرد و طرح های توجیهی، نموده است. کارآفرینان بومی با ارائه طرح و ایده خود و دفاع از آن می توانند مشارکت بنیاد را از 33 درصد الی 49 درصد جلب کنند. علی رغم مشارکت، بنیاد با از تصدی گری پرهیز کرده و مسئولیت و مدیریت طرح به کارآفرین بومی ارائه دهنده طرح اعطاء خواهد شد. به علت مشارکت حداقل 33 درصدی بنیاد، بنیاد صرفا یک صندلی در هیئت مدیره خواهد داشت. طبیعتا اولویت های سرمایه گذاری هر استان، بر اساس ظرفیت های بومی منطقه لحاظ می شوند و درصد جلب مشارکت بنیاد را بالا می برند. حمایت های بنیاد از پروژه، پس از واگذاری کامل به کارآفرین نیز در چهارچوب آئیین نامه های مصوب ادامه خواهد داشت.

ملاک های بنیاد برای مشارکت

توجیه پذیری طرح پیشنهادی، معیار تعیین کننده اصلی در تصمیم گیری بنیاد برای مشارکت و کم و کیف آن می باشد. به این معنی که اگر پروژه ی شما ابتداً در زمان مشخص شده به سوددهی مناسب (به نسبت سرمایه اولیه) رسیده، اشتغالزایی پایداری را ایجاد کرده و نهایتا در راستای منفعت اقتصادی و گسترش منطقه باشد، بنیاد متمایل به سرمایه گذاری و مشارکت در این پروژه خواهد بود.

برای ارائه پروژه به بنیاد برکت و استفاده از این تسهیلات، شما نیاز به یک طرح توجیهی خواهید داشت که منطبق بر سرفصل های خواسته شده باشد.

در فلو چارت زیر، روال فرآیند درخواست، بررسی و تصویب مشارکت اقتصادی بنیاد برکت را مشاهده می کنید.

قالب استاندارد طرح توجیهی مورد نیاز بنیاد

ابتداً نیاز است تا با ارائه رزومه ی کامل کارآفرین به بنیاد، سوابق مدیریتی و اجرایی تیم هدایت کننده گروه مشخص شود. همچنین می بایست وضعیت ثبت شرکت و روند اخذ مجوز های لازم پروژه نیز به اطلاع بنیاد برسد.

طرح توجیهی مدنظر بنیاد برای بررسی طرح، بایستی شامل خروجی های استاندارد مالی بوده که پس از انجام روند محاسبات به دست می آیند. تحلیل این خروجی ها، پارامتر های اقتصادی پروژه مانند سرمایه کل، سرمایه در گردش، سودآوری طرح، دوره بازگشت سرمایه، شاخص IRR و ... را ارائه می دهد.

طرح توجیهی مورد نظر، در فصلی جدا باید به بازارسنجی پروژه بپردازد. با انجام مطالعات بازار و امکانسنجی، وضعیت فعلی بازار هدف برای محصول مورد نظر بررسی می شود تا بتوان پیش بینی بر عرضه و تقاضای آتی محصول داشت. اطلاعات دیگر مانند وضعیت واردات و صادرات محصول، میانگین قیمت داخلی و جهانی، واحد های فعال داخل کشور و میزان تولید فعلی و ... نیز بنا به نوع پروژه در همین فصل مورد ارزیابی قرار میگیرند.

 

وبسایت ایران صنعت (شرکت بهبود صنعت)، با سالها سابقه ی موثر نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات بازار و تسلط بر این حوزه، آمادگی خود را جهت نگارش طرح توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار منطبق بر معیار های مورد تائید بنیاد برکت جهت جلب مشارکت و استفاده از تسهیلات مالی بنیاد، اعلام میدارد. طرح های توجیهی و مطالعات امکانسنجی آماده شده، علاوه بر دارا بودن شرایط و فاکتور های مورد نیاز بنیاد برکت، بر اساس داده ها و اطلاعات پروژه شما تکمیل می شود و به همراه ضمانت محاسباتی طرح، تا اخذ نهایی تسهیلات مورد نظر، همراه شما خواهیم بود. 

 

خواندن 10740 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « آشنایی با مراحل ثبت شرکت

نظرات مشتریان

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


  • 0
  • 0

گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام