ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - پول درآوردن و خرج کردن

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
چهارشنبه, 19 خرداد 1400 14:09

مطالعات بازار و بررسی آن

نوشته شده توسط

در این مطلب به بررسی مفهوم مطالعات بازار که یکی از خدمات ارائه شده توسط وبسایت ایران صنعت می باشد می پردازیم. در ساده ترین تعریف، انجام تحقیقات بازار و بازارسنجی مجموعه ای از مطالعات پیرامون پتانسیل های بازار و مشتری در برابر عرضه کالای مورد نظر است. شناسایی وضعیت بازار، قبل از عرضه ی کالای مورد نظر در موفقیت فروش آن تاثیر بسزایی دارد. مهم است تا علاوه بر شناخت جامعه هدف، ذائقه و نیاز مشتری بررسی شده تا تولید کننده بتواند محصول را با مدنظر قرار دادن تمامی این موارد عرضه کرده و فروش خود را تضمین کند.

مطالعات بازار مجموعه ای از داده هاست که درباره رقبا، مصرف کنندگان، و تاثیر برنامه های بازاریابی و تبلیغات گرد آوری و تحلیل شده است. میزان عرضه موجود و تقاضای موجود نیز در این مطالعات بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

اطلاعات و داده های به دست آمده در بخش مطالعات بازار منجر به ایجاد فرصت‌های بهتری در ارائه خدمات و عرضه کالا مورد نظر می شود و یا موانع و مشکلات پیش روی بازاریابی کالا یا خدمات را معین کرده و با توجه به تحلیل رفتاری مخاطب و بازار، به ارائه راهکار می پردازد. مطالعات بازار برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ و بنگاه های اقتصادی مختلف، یک ضرورت مهم تلقی شده و می تواند عاملی سرنوشت ساز در تعیین استراتژی های بازاریابی مجموعه باشد. فرصت های تجاری تازه و ورود به بازار های جدید از جمله نتایج این مطالعات می باشد. همچنین پی بردن به نقاط ضعف موجود در بازار، رضایتمندی مشتری را افزایش داده و اقدامات بازاریابی را بر این اساس اصلاح می‌کند. با نیازسنجی های انجام شده، نیاز های بازار هدف آنالیز شده و سیاست های مجموعه در راستای رفع این نیاز ها هماهنگ می شود. تمامی واحد های فعال در همین زمینه نیز که رقیب محسوب می شوند بایستی بررسی شده تا با اشراف کامل تری بتوان تصمیمات بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی را اتخاذ کرد.

مراحل اجرایی در مطالعات بازارسنجی معمولا شامل 6 مرحله اصلی است که عبارتند از: تحقیق خام اولیه، آماده سازی طرح تحقیق، جمع‌آوری داده ها و اطلاعات خام، آنالیز و تحلیل داده ها، تدوین اطلاعات به دست آمده و نتیجه گیری.

بخشی از سوالت اساسی که در این نوع تحقیقات، مطرح می شوند معمولا موارد زیر هستند:

- بازار هدف و مخاطبین تبلیغات (مشتریان احتمالی) شما چه کسانی هستند؟

- سن، میزان تحصیلات، شغل، میزان درآمد و علایق آنها چگونه است؟

- آنها در حال حاضر مشتری چه کالاهایی هستند؟

- چرا این کالا ها را خریداری می کنند؟

- عمده ترین نیاز رفع شده توسط این کالا چیست؟ (نیازسنجی)

- بارز ترین خصوصیت کالا یا خدمت مورد نظر که مشتری را جلب میکند چیست؟

- دیگر تولید کنندگان این محصول (رقبا) چه کسانی هستند؟ با چه حجمی تولید میکنند و پراکندگی جغرافیایی آنها به چه شکل است؟

 

مزایای تحقیقات بازار

شاید مهمترین مزیت تحقیقات بازار را بتوان شناسایی فرصت و ایجاد امکان بهره برداری موثر از آن دانست. تحقیقات بازار به شناسایی موثر مخاطبان کمک کرده و باعث می شود تا راه موثر تبدیل آنها به مشتریان ثابت بررسی شود. همچنین با بررسی ارتباطات، مطالعات بازار به شما برای پیدا کردن بهترین روش برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان کمک می‌کند.

تقلیل دادن ریسک، یکی دیگر از مزایای عمده تحقیقات بازار این است که کمک می‌کند تا ریسک‌های مجموعه به حداقل رسیده و با اشراف اطلاعاتی بیشتری، تمامی فاکتور های تعیین کننده بازار در تصمیم گیری لحاظ شوند. با توجه به تغییر مداوم شرایط بازار، تنها مطالعات کامل بازار می‌تواند به ایجاد روند موثر و سپس اصلاح و فرموله کردن برنامه با توجه به نیازسنجی مشتریان کمک کند. علاوه بر کشف موانع احتمالی، از آنجا که تحقیقات بازار واکنش، انتخاب‌ها و اولویت‌های مشتریان را نشان می‌دهد، قبل از نهایی شدن تولید محصول مورد نظر می توان روند را با رفتار مشتریان تطبیق داد و از آزمون و خطا جلوگیری کرد.

مطالعات بازار در کنار طرح توجیهی و محاسبات مالی پروژه، دید کاملی نسبت به امکانپذیر بودن تولید محصول مدنظر قبل از هرگونه سرمایه گذاری و هزینه کرد عمده ای به سرمایه گذار می دهد و در پروژه های با حجم بالا یک ضرورت می باشد. وبسایت ایران صنعت، با سالها تجربه در انجام مطالعات امکانسنجی و تحقیقات بازار و دسترسی به آمار و داده های مستند و رسمی موجود، قادر است تا بازارسنجی محصول شما را در بازار هدف (داخلی و بین المللی) به انجام رسانیده و شما را در عرضه ی هوشمندانه محصولتان به بازار و تعیین استراتژی موفق جهت فروش یاری نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش پروژه مطالعات بازار، با ما تماس بگیرید.

 

خواندن 9824 دفعه

نظرات مشتریان

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


  • 0
  • 0

گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام