ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - پول درآوردن و خرج کردن

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
چهارشنبه, 12 آبان 1400 08:24

طرح توجیهی تولید سپر خودرو

نوشته شده توسط

سپر خودرو، یکی از قطعات بدنه‌ی خودرو می‌باشد. این قطعه در بخش جلویی و پشتی خودرو نصب می‌شود. سپر را برای ایمنی بیش‌تر بدنه‌ی خودرو، طراحی کرده‌اند. در حقیقت این قطعه از بروز مشکل در بدنه‌ی خودرو در صورت تصادف تا یک سرعت خاص،‌جلوگیری به عمل می‌آورد. در بسیاری از نقاط دنیا،‌خودروها حتماً باید دارای سپر باشند تا بتوانند تردد کنند. در طرح توجیهی تولید سپر خودرو، قصد داریم تا درباره‌ی این محصول و روند تولیدی آن، بیش‌تر مطالعه کنیم. اگر شما نیز قصد ورود به حرفه‌ی تولید این قطعه را دارید، مطالعه‌ی این متن می‌تواند سودمند باشد.

 

سپر خودرو بر طبق طرح توجیهی تولید سپر خودرو

احتمالا شما نیز انواع سپرها را در خودروهای مختلف، دیده‌اید. برخی از ماشین‌های بزرگ‌تر، سپرهایی لوله‌ای شکل و نقره‌ای رنگ دارند. بیش‌تر ماشین‌های سواری نیز سپرهایی مشکی و یا هم‌رنگ با بدنه‌ی خودرو دارند. هم‌چنین انواع سپرهای توری شکل و شبکه شبکه را در بین خودروهای مختلف می‌توان دید. سپر خودرو، در بخش پشت و جلویی خودرو نصب می‌شود. اولین سپر خودرو توسط شرکت خودروسازی چکسلواکی ساخته شد. طراحی سپر به گونه‌ای است که کمی جلوتر از بدنه‌ی اتومبیل قرار می‌گیرد. در نتیجه در صورت برخورد با یک شیء خارجی، سپر مانع از بروز صدمه در بخش‌های اصلی خودرو خواهد شد. تأمین امنیت خودرو و موتور، مأموریت اصلی سپر می‌باشد. نکته‌ی دیگری که در خصوص سپرها وجود دارد، زیبایی آن در خودرو است. با توجه به تنوع در طراحی این قطعه، می‌توان زیبایی بیش‌تری به بخش بدنه‌ی خودرو بخشید.

انواع جنس‌ها در تولید سپر خودرو بر طبق طرح توجیهی تولید سپر خودرو

سپر خودروها را از جنس‌های مختلفی می‌سازند. اولین سپرها جنس فلزی داشتند. به کار بردن فلز در این قطعه، سبب می‌شد تا استحکام این وسیله افزایش پیدا کند. اما به دلیل وزن بالایی که داشتند و نیز عدم توانایی آن در برابر مهار ضربه، به تدریج کنار گذاشته شدند. ضمن این‌که سپرهای فلزی در صورت بروز تصادفات و ضربه، به سختی تعمیر می‌شدند. کم کم مواد پلاستیکی و کامپوزیت‌های مختلفی شناخته شده و برای ساخت این قطعه به کار برده شدند. در حال حاضر از مواد پلاستیکی، فلزی و فیبر کربن به صورت ترکیبی برای ساخت این قطعه استفاده می‌شود.

ساختمان سپر بر طبق طرح توجیهی تولید سپر

سپرهایی که امروزه تولید می‌شوند، سه قسمت اصلی دارند. این سه بخش عبارتند از:

پوسته یا پیشانی سپر

پوسته، همان بخشی است که ما می‌بینیم. مسلما در این بخش، مهار ضربه‌ی زیادی اتفاق نمی‌افتد. پوسته‌ی سپر زیباست و می‌توان مانور بیش‌تری را بر روی طراحی آن ایجاد کرد.

دیاق یا تیر عرضی سپر

این بخش مسئولیت اصلی سپر را به عهده دارد. در حقیقت ضربه‌های بزرگ و سنگینی که به خودرو و سپر آن وارد می‌شوند، به این قسمت منتقل خواهد شد. بنابراین دیاق سپر باید بتواند انرژی جنبشی وارد شده را خنثی و جذب نماید.

جاذب یا ضربه گیر سپر

این بخش انرژی جنبشی وارد شده به سپر را از بین می‌برد.

مراحل تولید سپر خودرو بر طبق طرح توجیهی تولید سپر خودرو

برای ساخت یک سپر خودرو، مراحل زیر بایستی طی شوند.

برشکاری ورق (به وسیله‌ی لیزر یا دستگاه برش) کروماتی کردن ورق‌های برش خورده (برای جلوگیری از زنگ زدن ورق‌ها) نفوذ و تزریق پلاستیک مذاب سرد سازی پلاستیک خمکاری نهایی به وسیله‌ی فیکسچر پلیسه گری

تعمیرات سپر بر طبق طرح توجیهی تولید سپر خودرو

همان‌طور که گفته شد، سپر خودرو از بروز صدمه در بخش‌های اصلی اتومیبل، جلوگیری به عمل می‌آورد. بنابراین خودش صدمات زیادی را متحمل می‌شود. مشاغل و حرفه‌های زیادی در راستای خدمات تعمیرات سپرهای آسیب دیده ایجاد شده‌اند. برخی از تعمیرات قابل انجام بر روی سپر خودرو عبارت است از:

لکه گیری سپرها نقاشی سپرها صافکاری سپرها
خواندن 15926 دفعه

نظرات مشتریان

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


  • 0
  • 0

گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام