ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - پول درآوردن و خرج کردن

آخرین راهنمای انتخاب

  • راهنمای جامع خرید تلویزیون
    خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و تکنولوژی‌های متفاوت امروزی، همیشه کاری دشوار بوده و…
  • راهنمای انتخاب دوربین دیجیتال
    در این جا کاملترین راهنمای موجود برای خرید یک دوربین دیجیتال را به شما معرفی می کنم. در صورتی که…
  • راهنمای خرید مبل
    در ادامه راهنمای خرید لوازم خانگی امروز به نکانی برای خرید مبل می پردازیم . خرید مبل کار بسیار ساده‌ای…
کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
یکشنبه, 01 ارديبهشت 1392 04:30

برگشت قیمت فلزات به مدار مثبت در نیمه دوم سال 2013

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با بروز مشکلات اقتصادی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون قبرس و یونان این اتحادیه برای رفع مشکلات مذکور با دو راهکار رو به رو است. اول اینکه کشورهایی که از شرایط اقتصادی این چنینی برخوردار بوده و به سختی روند رو به بهبود را طی می کنند، از لیست کشورهای اتحادیه اروپا خارج شوند. حال آنکه با توجه به عدم موافقت کشورهای اصلی عضو همچون آلمان و فرانسه با این راهکار، چنین امری تاکنون رخ نداده است.

وضعیت اقتصادی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون قبرس و یونان و در پی آن تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر از جمله مواردی به شمار می رود که موجب کاهش قیمت های جهانی فلزات گران بها همچون طلا و مس شده است.

 معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب عنوان کرد: با بروز مشکلات اقتصادی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون قبرس و یونان این اتحادیه برای رفع مشکلات مذکور با دو راهکار رو به رو است. اول اینکه کشورهایی که از شرایط اقتصادی این چنینی برخوردار بوده و به سختی روند رو به بهبود را طی می کنند، از لیست کشورهای اتحادیه اروپا خارج شوند. حال آنکه با توجه به عدم موافقت کشورهای اصلی عضو همچون آلمان و فرانسه با این راهکار، چنین امری تاکنون رخ نداده است.

محمدجواد شیخ ادامه داد: راه حل بعدی اتحادیه اروپا، کمک به این کشورها و برنامه ریزی برای رفع مشکلات مالی آنهاست. به گونه ای که آنها بعد از مدتی با پشت سرگذاشتن دوره های ریاضت اقتصادی و اجرای طرح های جدید، بار دیگر در زمره کشورهای با وضعیت مناسب در این اتحادیه حضور یابند.

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که علاوه بر مسائل مذکور، برخی اقدامات همچون عرضه طلا توسط کشور قبرس و از سوی دیگر رکود اقتصادی ژاپن بعد از زلزله ای ویرانگر در این کشور همه و همه دست به دست یکدیگر دادند تا ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر تقویت شود و به دلیل وابستگی شدید قیمت فلزات گران بها به دلار، قیمت های جهانی این اقلام با کاهش مواجه شده است.

وی با پیش بینی برگشت قیمت های جهانی فلزات در آینده نزدیک اظهار داشت: با همه این اوصاف نکته ای که امید به بازگشت قمیت ها را بیشتر می کند، این امر است که فدرال رزرو آمریکا با تقویت ارزش دلار چندان موافق نیست، چراکه با تقویت این ارز تراز صادراتی آمریکا کاهش خواهد یافت. بنابراین به نظر می رسد دیر یا زود با تنظیم نرخ بهره و ارایه راهکارهای دیگری ارزش دلار کاهش خواهد یافت؛ مضاف بر آنکه به طور طبیعی با کاهش بدهی های کشور قبرس می توان به مرور شاهد بهبود نسبی مشکلات اقتصادی این کشور در اتحادیه اروپا بود.

معاون مالی و اقتصادی "فملی" ادامه داد: با در نظر گرفتن همه این شرایط به نظر می رسد قیمت های جهانی فلزات در نیمه دوم سال جاری میلادی روند مناسب تری را در پیش گیرند. چراکه طی سال های گذشته نیز به دلیل افزایش تقاضای چین و همین طور بهبود شرایط اقتصاد بین المللی، به طور طبیعی در این نیمه شاهد رشد قیمت فلزات در بازارهای جهانی بوده ایم.

این مقام مسئول در خصوص اثرگذاری قیمت های فعلی محصولات بر سودآوری "فملی" نیز گفت: در حال حاضر نرخ فروش کاتد مس در بودجه سال 92، شرکت ملی صنایع مس ایران مبلغ هفت هزار و 500 دلار در نظر گرفته شده و براساس انتظارات و پیش بینی های صورت گرفته این نرخ برای سال 92 مناسب ارزیابی می شود. اما چنانچه وضعیت کنونی قیمت ها و روند کاهشی آن همچنان پایدار بماند، در صورت لزوم تعدیل سودآوری صورت می پذیرد.

شیخ اضافه کرد: البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که "فملی" در طول سال های اخیر پیش بینی های خود را به گونه ای انجام داده که هیچ گاه شاهد تعدیل منفی سودآوری نباشد.

وی در خاتمه از بهره برداری طرح های عمده این شرکت در سال 93 خبر داد و گفت: عمده طرح های "فملی" که می تواند اثرات سودآوری مناسبی داشته باشد، در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

منبع : boursenews.ir

خواندن 13002 دفعه

نظرات مشتریان

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


  • 0
  • 0

گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام