×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 19 خرداد 1393 11:30

تولید اولین خودرو ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی در شهریور ماه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

شهریور ماه سال آتی شاهد ظهور اولین خودروی پرینت شده با استفاده از یک پرینتر سه‌بعدی خواهیم بود. Local Motors کمپانی است که مسابقاتی را برای انتخاب بهترین خودروی طراحی شده در جهت پرینت با استفاده از پرینتر سه‌بعدی برگزار کرد و در نهایت دو نمونه از میان تمامی شرکت‌کنندگان انتخاب شدند.

کمپانی Local Motors با فراخوانی مبنی بر طراحی بهترین خودرو برای چاپ سه‌بعدی، مسابقه‌ای را برگزار کرد که 200 تیم در آن شرکت کرده و طرح‌های خود را ارائه دادند که نهایتاً با رای هیئت داوران تنها دو نمونه انتخاب شدند که کمپانی Local Motors نمونه‌های انتخاب شده را بصورت سه‌بعدی پرینت خواهد کرد.

 

جایزه‌ی نفر اول به نمونه‌ی دو نفره با نام Strati تعلق گرفت که توسط Michele Anoe طراحی شده است. این خودروی دو نفره دارای یک سقف باز شونده است که طراحی آن امکان پرینت کردن یکپارچه‌ی بدنه را فراهم می‌کند. همچنین باید به صندلی‌ها با قابلیت جداشدن نیز اشاره کرد که با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی تولید شده‌اند. می‌توان داخل خودرو را با استفاده از پنل‌های آلومینیومی و فیبرکربن از نظر رنگ و زیبایی تغییر داد و همچنین نقاط حساس را تقویت کرد.

جایزه‌ی دوم به به خودرویی با نام ISF تعلق گرفته است که اسکلت آن از استخوان‌بندی یک پرنده الهام گرفته شده است. این خودرو بسیار زیبا بوده و از همان ابتدای امر نظر بسیاری از داوران مسابقه را نیز به خود جلب کرده بود.

هرچند خودروی باگی Strati موفق به کسب جایزه ی نهایی مبنی بر امکان ساخت توسط پرینتر سه‌بعدی شده است، اما یقیناً شاهد نهایی شدن طرح خودروی دوم نیز خواهیم بود. شاید پرینت سه‌بعدی نمونه‌ی اولیه‌ی یک خودروی، افق‌های جدیدی را پیش روی خودروسازان ایجاد کند. تولید نمونه‌ی اولیه یک خودرو، پروسه‌ی طاقت فرسایی است که معمولا با استفاده از خاک رس و اغلب به صورت دستی انجام می‌شود، اما استفاده از پرینت سه‌بعدی این امکان را در اختیار طراحان قرار خواهد داد تا پروسه‌ی ساخت نمونه‌ی اولیه را با دقت بیشتر و زمان سریع‌تری به انجام برسانند.

منبع : زومیت

خواندن 20041 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 23 شهریور 1399 12:36

آخرین‌ها از

موارد مرتبط