×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 11 آذر 1392 10:00

سرمایه‌ها به شکل عجیبی در حال ورود به بورس هستند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 معاون بازار شرکت بورس ورود سرمایه‌های سرگردان به بازار سهام را بسیار عجیب و شگفت‌انگیز توصیف و توصیه کرد: سرمایه‌گذاران از هر گونه سرمایه‌گذاری هیجانی خودداری کرده و تنها به دلایل بنیادی و آینده شرکت‌ها اقدام به خرید کنند.

علی صحرایی ، در پاسخ به این سؤال که آیا رشد اخیر شاخص بورس، برای سرمایه‌گذاران خطرناک نیست، اظهار داشت: رشد اخیر به سبب افزایش تقاضا و چشم‌انداز مثبت به وجود آمده و بسیاری از شرکت‌ها به سبب رفع تحریم‌، هزینه‌هایشان کاهش یافته است.

 وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد بازار توسط حقیقی‌ها هدایت می‌شود، تأکید کرد: در معاملات دیروز (دهم آذر ماه) 714 میلیارد تومان سهام مورد معامله قرار گرفت که 30 درصد از خرید توسط حقوقی‌ها و 34 درصد از فروش نیز توسط حقوقی‌ها بوده است؛ بنابراین بیش از 70 درصد حقیقی‌ها در بازار نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون بازار شرکت بورس با تأکید بر اینکه بازارهای موازی از جمله سکه، طلا، ارز و مسکن در رکود کامل به سر می‌برند، گفت: بسیاری از سرمایه‌های سرگردان که از دیگر بازارها سودی نبرده‌اند هم اکنون به طرز عجیبی وارد بازار سهام شده و موجب افزایش تقاضا در بسیاری از شرکت‌ها شده است.

وی در این باره به سرمایه‌گذاران هشدار داد که از هر گونه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به صورت هیجانی خودداری کرده و تنها به دلایل بنیادی و آینده شرکت‌ها اقدام به خرید کنند.

صحرایی همچنین تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها انتظار مدیران بازار سهام از سهامداران عمده این است که اگر هم اکنون اقدام به عرضه نکنند پس چه زمانی قصد فروش مابقی سهام خود را دارند.

صحرایی با بیان اینکه در شرایط فعلی افزایش سهام شناور شرکت‌ها مورد انتظار است،گفت: سهامداران عمده در فصل مجامع باید پاسخگوی دیگر سهامداران باشند بنابراین هم اکنون بهترین فرصت برای افزایش سهام شناور شرکت‌ها است.

معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه رفع تحریم‌ها در کوتاه مدت هیچ تأثیر مثبتی بر شرکت‌ها نخواهد داشت،گفت: برداشته شدن تحریم‌ها تنها هزینه‌های شرکت‌ها را کاهش داده و در برخی موارد موجب سودآوری آنان، فقط در بلندمدت خواهد بود.

منبع: فارس

خواندن 24272 دفعه

آخرین‌ها از

موارد مرتبط