ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - راهنمای انتخاب و خرید

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
سه شنبه, 19 شهریور 1392 09:40

رقبای خارجی فرش از دور خارج می‌شوند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

فرش دستباف ایران تا چند سال قبل یکه‌تازی می‌کرد، اما به‌تازگی شاهد ورود رقبایی هستیم که برای صعود خود از طرح و نقشه ایرانی استفاده می‌کنند و شاید دلیل موفقیت آنها هم همین باشد؛ کپی دستبافته‌هایی که همه هنر آن را تنها متعلق به ایران می‌دانند.
فرش دستباف تنها کالایی از ایران است که دنیا را در انحصار خود درآورده، از این‌رو برای تداوم این انحصار، ایجاد تحول و صد البته ثبت برندهای فرش ایرانی همراه با حفظ کیفیت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود. در واقع برای حمایت و حفاظت از برندهای ایران و تداوم موفقیت‌ها، به ثبت رساندن آنها در جهان لازم است که ایران توانسته با فرش دستباف حضور خود در سازمان‌جهانی مالکیت فکری (WIPO) را رقم بزند.

رئیس مرکز ملی فرش از پیوستن ایران به سازمان‌جهانی مالکیت فکری (WIPO) با فرش دستباف خبر داد و گفت: تاکنون هیچ کالای ایرانی در WIPO به ثبت نرسیده و این اقدام نخستین گام در مهار کردن رقبای خارجی فرش دستباف در دنیا محسوب
خواهد شد.
باقر آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش‌صنعت با تاکید بر این‌که پیوستن ایران به WIPO با فرش دستباف آغاز شد، تصریح کرد: نخستین کالای به ثبت رسیده در این سازمان، فرش است که پس از یک سال‌و‌نیم دفاع و تلاش موفق شدیم پنج استان را به طور همزمان به ثبت برسانیم.
وی اظهار کرد: تبریز، خوی، هریس، اصفهان و قم پنج منطقه‌ای هستند که در این سازمان به ثبت رسیده‌اند.
آقاعلیخانی افزود: با توجه به تحریم‌ها توانستیم تاکنون شش برند فرش ایرانی را در سازمان‌جهانی مالکیت فکری به ثبت برسانیم؛ ضمن این که حدود هفت برند دیگر هم آماده ثبت داریم و امیدواریم با همکاری WIPO تا دو ماه آینده ۱۰ استان کشور را در این سازمان ثبت کنیم.
وی با بیان این‌که شاهد پیشرفت رقبا و حرکات جدی آنها در هنر-صنعت فرش دستباف بوده‌ایم، افزود: ثبت برندهای فرش دستباف ایرانی برای حمایت و حفاظت از آنها بوده است.
رئیس مرکز ملی فرش ادامه داد: آخرین آمار گمرک نشان از کاهش ارزشی صادرات فرش دستباف دارد که یکی از دلایل این امر حذف جوایز صادراتی است. در واقع صادرکنندگان باید انگیزه‌ای برای تجارت داشته باشند نه این‌که کم‌اظهاری هم بکنند. به گفته وی، مرکز ملی فرش تحلیلی در این خصوص در دست بررسی دارد که در آینده‌ای نزدیک آن را ارائه می‌کند.
آقاعلیخانی با اشاره به این‌که وضع نمایشگاهی صنعت فرش ایران نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت روبه‌رو شده است، افزود: نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف که بزرگترین نمایشگاه داخلی فرش است در مهر امسال برگزار خواهد شد. وی گفت: این نمایشگاه از اول تا هفتم مهر با بیش از ۴۰هزار متر‌مربع مساحت و حضور ۵۰۰واحد تولیدی، صادراتی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد. آقاعلیخانی ادامه داد: امسال از ۱۰۰ میهمان خارجی برای دیدن از این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و ۶۰ هیات تجاری از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین‌، عراق و لبنان نیز به ایران می‌‌آیند.
رئیس مرکز ملی فرش افزود: تعداد نمایشگاه‌های خارج از کشور امسال با رشد بالایی مواجه شده است، به‌طوری‌که ۲۱ نمایشگاه خارج از کشور داریم. در واقع هر ماه دو نمایشگاه ایرانی در دنیا برگزار می‌شود. وی همچنین فعالیت هیات‌های تجاری و روند تبلیغات فرش دستباف را درحد مطلوب توصیف کرد.
رئیس مرکز سهامی فرش هم درباره برگزاری نمایشگاه‌های فرش دستباف ایرانی، اظهار کرد: امسال ایران حضور فعالی در کشورهای دنیا خواهد داشت، ضمن این‌که تاکنون نیز موفقیت‌هایی را به‌دست آورده است.
محمدرضا عابد در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش‌صنعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف مهر امسال، تصریح کرد: تعداد شرکت‌کننده‌های خارجی در این نمایشگاه هم برای نخستین‌بار رخ خواهد داد. تقاضاهای بسیاری برای عرضه فرش در این نمایشگاه شده است که از تمام استان‌ها هستند.
به گفته وی، از تجار خارجی دعوت شده است تا در این نمایشگاه با تسهیلات در نظر گرفته شده حضور یابند که چین، ژاپن، آلمان و کشورهای اروپایی و آمریکای‌لاتین نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
رئیس مرکز سهامی فرش ادامه داد: ۲۰ شهریور نمایشگاه فرش‌های ایرانی در نمایشگاه صنایع دستی کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. نمایشگاه برندهای اختصاصی و فرش‌های نفیس در اتریش نیز آبان امسال به نمایش درمی‌آید.
به گفته وی، دموتکس آلمان هم که هر سال در دی ماه برگزار می‌شود، از برنامه‌های آینده فرش است.
عابد با بیان این‌که براساس آخرین گزارش، صادرات فرش با کاهش یک‌درصدی در وزن و ۳۹‌درصدی از لحاظ ارزشی روبه‌رو شده است که مهم‌ترین دلیل کاهش ارزشی صادرات فرش، کم‌اظهاری اعلام شد.
به گفته وی، صادرکنندگان به‌دلیل این‌که باید متعهد شوند که ارز حاصل از صادرات را باید به کشور بازگردانند و در غیر این‌صورت از مالیات معاف نخواهند شد تا حدودی از ادامه روند صادرات بیم دارند.
عمده کشورهای مقصد صادراتی امارات، آلمان، لبنان، برزیل، چین و مالزی است. رئیس مرکز سهامی فرش درباره سفارش‌های کشورهای خارجی، گفت: به‌دلیل رکود شرایط اقتصادی و بازار کشورهای عربی فعلا سفارش جدیدی نداریم، اما آخرین سفارش مربوط به عمان و در حال بافت است. این فرش ۲۰۰مترمربع مساحت دارد که بیش از ۴۰متر‌مربع آن بافته شده است؛ ضمن این‌که ۶۰۰هزار دلار نیز ارزش آن است.
عابد ادامه داد: برنامه تعویض فرش‌های نو با کهنه به‌صورت حراج را به‌طور مرتب در روزهای دوشنبه در شرکت سهامی فرش داریم. این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت فرش‌ها استقبال خوبی از فرش‌های دست دوم می‌شود.
منبع : گسترش آنلاین - نویسنده زهرا طهرانی

خواندن 16654 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید نمک

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید نمک تصفیه شده سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 64 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
3 تعداد فروش
ریال 2,000,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی چاپ روی اجسام سخت

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل چاپ به روی سطوح سخت سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 72 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
2 تعداد فروش
ریال 1,400,000

طرح توجیهی تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن (PVC) سال نگارش: 97 تعداد صفحه: 44 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خوا ...
4 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی تولید مسواک ارگانیک

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید انواع مسواک ارگانیک سال نگارش:97 تعداد صفحه: 60 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرم ...
5 تعداد فروش
ریال 2,000,000
طرح توجیهی تولید نمک
طرح توجیهی چاپ روی اجسام سخت
طرح توجیهی تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن
طرح توجیهی تولید مسواک ارگانیک

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام