×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 11 اسفند 1392 14:40

چالش های مدیریت منابع انسانی پیش روی مدیران (بخش چهارم)

نوشته شده توسط

اصل ۳۱: مردان و زنان به شیوه های متفاوتی ارتباط برقرار می کنند

مردان از صحبت کردن برای تاکید بر موقعیت خود استفاده می کنند؛در حالی که زنان، صحبت کردن را برای برقراری رابطه به کار می برند. همچنین در زنان کمتر از مردان خود بزرگ بینی مشاهده می شود.

 

اصل۳۲: رفتار شما، موثر تر از گفتار شماست

صدای رفتار شما بلند تر از گفتار شماست. این رفتار است که ملاک قرار می گیرد.

تضاد بین حرف و عمل، مهم ترین عامل از بین برنده اعتماد متقابل میان پرسنل و مدیریت محسوب می شود. مدیری مورد اعتماد پرسنل قرار می گیرد که احساس شود با افراد و موقعیت ها به صورت سودجویانه برخورد نمی کند. برای کارکنان بسیار دشوار است که به مدیری اعتماد کنند که حرفی می زند، اما در عمل به گونه متفاوتی عمل می کند.

 

اصل ۳۳: چه کنیم تا فعالیت تیم ها اثر بخش تر شود

تشکیل تیم، یکی از ابزار های اصلی برای ساختار دادن به فعالیت های شغلی محسوب می شود. مولفه های اصلی که موجب افزایش اثربخشی فعالیت های تیمی می شوند را می توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد: طراحی فعالیت، ترکیب تیم، منابع و سایر عوامل موثر محیطی، متغیر های فرایندی که نشان می دهند درون تیم چه می گذرد.

 

اصل ۳۴: ۲+۲همیشه ۴نمی شود!

واقعیت این است که کار تیمی، در اکثر مواقع به جای هم افزایی مثبت، هم افزایی منفی ایجاد می کند. افزایش نعداد نفرات اعضای یک گروه، کارایی هر یک از افراد آن گروه را کاهش می دهد. وقتی با هدف افزایش انگیزه و یا ایجاد هماهنگی ، از یک تیم استفاده می کنید،حتما بکوشید ابزارهایی فراهم کنید که نتیجه تلاش های فردی را نیز مشخص کرده و اندازه گیری نماید. بکوشید جنبه های مثبت و منفی تشکیل تیم را با یکدیگر سنجیده و تصمیم مناسب را اتخاذ کنید.

 

اصل ۳۵: یک میوه فاسد، برای خراب کردن یک جعبه میوه کافیست!

مدیران باید بکوشند تا در حداقل زمان، کاری کنند تا از انتقال بیماری عضو بیمار به سایر اعضای تیم جلوگیری شود. اثرات منفی زودتر از اثرات مثبت منتشر می شوند. بنابراین مدیران باید به سرعت، کسانی را که در یک گروه انرژی منفی ایجاد می کنند، تشخیص دهند.

 

اصل ۳۶: ما با هم برابر نیستیم: موقعیت مهم است!

واقعیت این است که ما هنوز در جامعه ای زندگی می کنیم که مبانی طبقاتی در آن وجود دارد. حتی در ساده ترین گروه ها نیز نقش ها و سنت هایی شکل می گیرند که موقعیت اعضا را نسبت به یکدیگر متمایز می کند.

 

اصل ۳۷: هر کسی به درد کار تیمی نمی خورد

انسانها، برای اینکه بتوانند به عنوان عضو یک تیم، کارآیی خوبی داشته باشند باید از توانایی برقراری ارتباط صریح و صادقانه برخوردار بوده، و آمادگی کافی داشته باشند تا از اهداف فردی در مقابل موفقیت گروهی صرف نظر کنند.

 

اصل ۳۸: بحث تعارض

شواهد مهم و زیادی وجود دارد که ارتباط مثبت میان تعارض و کارایی را تایید می کنند. به عنوان مثال نشان داده شده است که در گروه های تثبیت شده، کارایی در شرایطی که اعضا با هم درتضاد عقیده هستند، بیشتر از حالتی است که اعضا تا حد زیادی به عقیده مشترک نزدیکند.

 

اصل ۳۹: همرنگ جماعت شدن، یک خطر جدی برای گروه است!

به عنوان رهبر گروه، بکوشید رفتاری بی طرفانه از خود نشان دهید. بکوشید تا نظر همه را دریافت کنید و در نخستین مراحل نظرخواهی، نظر خود را ابراز نکنید.

 

اصل ۴۰: چگونه تعارضات بین کار و زندگی را کاهش دهیم؟

کارمندان، بیشتر و بیشتر متوجه می شوند که کار، زندگی شخصی آنها را تحت فشار قرار می دهد و از این واقعیت، خوشحال نیستند. مدیرانی که به کارکنان خود در ایجاد تعادل بین کار و زندگی کمک نکنند، به تدریج در جستجو، جذب و نگهداری نیروی کار شایسته و توانمند، با مشکل مواجه خواهند شد.

 

منبع : دکتر پول

خواندن 11725 دفعه

موارد مرتبط