×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 21 آبان 1397 13:15

طرح توجیهی تولید کنسرو ذرت

در طرح توجیهی تولید کنسرو ذرت سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

معرفی طرح توجیهی تولید کنسرو ذرت

ذرت با نام علمي Zea mays يكي از غلات گرمسيري و از خانواده گندميان (گرامينه) متعلق به گياهان تك لپه مي باشد. گياه ذرت، تنها غل هاي است كه در كشور مكزيك و گواتمالا تكامل يافته است. ذرت پرمحصول ترين غله دنيا به حساب مي آيد و از لحاظ مقدار توليد، پس از گندم و برنج قرار مي گيرد. امروزه ذرت در تغذيه بسياري از مردمان دنيا نقش اساسي دارد و یکی از چهار غله عمده جهان است.

انواع ذرت

ذرت نژادهای متعددی دارد که این گروهها بر اساس ویژگیهای بافت آندوسپرم دانه طبقه بندی می‌شوند.

ذرت بو داده، ذرت سخت، ذرت دندان اسبی، ذرت نرم یا آردی، ذرت مومی،

ذرت شیرین:

آندوسپرم این نوع ذرت شیرین، قندی و براق بوده و برخلاف آندوسپرم ذرت های دیگر، حالت نشاسته‌ای ندارد. پریکارپ آن نازک بوده که در زمان رسیدن دانه ، مواد قندی آن به نشاسته و سپس به دکسترین تبدیل می‌شود. ذرت شیرین انواع مختلفی دارد که به صورت تازه ، کنسرو شده و منجمد مورد مصرف قرار می‌گیرد.

صنعت كنسرو سازي، يكي از اكتشافات بسيار مهم بشر مي باشد كه بواسطه آن امكان نگهداري مواد غذائي براي بلند مدت فراهم گرديده است . فلسفه وجودي پيدايش كنسرواسيون در صنعت غذا ، حفظ و نگهداري آن براي فصول مختلف سال مي باشد. ذرت و ساير محصولات كشاورزي تنها در مقطع خاصي از سال توليد شده ولي تقاضاي بازار در كليه فصول و ايام سال براي آنها وجود دارد و لذا با كنسرو كردن محصول فوق، امكان نگهداري و عرضه آنها در كليه ايام سال فراهم مي گردد.

کد آیسیک طرح پرورش ذرت

طبق سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت کد آیسیک محصول ذرت 1513512398 و تعرفه گمرکی ان 20058000در واحد تن میباشد.

طبق اطلاعات بدست امده از سامانه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران استاندارد کنسرو ذرت—ویژگی ها و روش های آزمون به شماره 2789سال1386می باشد.

فرايند اجرای طرح کنسرو ذرت

ذرت شيرين نيز بصورت دانه هاي چسبيده به خوشه آن از كشاورزان خريداري و به محل كارخانه حمل مي گردد عمليات دانه كردن توسط ماشين مخصوص انجام مي گيردوپس از دانه شدن ، براي زدودن بقاياي سموم استفاده شده ، حشرات ، خاك و غيره بوسیله اب شستشو و تميز مي گردند.

كنسرو يك ماده غذائي است كه بعد از دو مرحله پخت تحويل بازار مي گردد.  در مرحله اول ذرت در مخازن تحت خلاء پيش پخت گرديده و پخت دوم ذرت در داخل قوطي تكميل مي شود . ميزان ذرت پرشده در هر قوطي بوسيله تنظيم ماشين پركن ، بطور دقيق كنترل مي گردد.

كنسرو ذرت ، كنسرو سبزي نگهداري شده در نمك است . از طرف ديگر برخي افزودني ها نيز همانند اسيد سيتريك ، بنزوات سديم و غيره نيز بعنوان نگهدارنده ( ضد كپك و فساد شيميائي و ميكروبي ) به محتويات كنسرو افزوده مي شود . لذا اين مواد در مرحله پس از قوطي پركني اضافه مي شود . لازم به ذكر است كه كليه مواد فوق بصورت گرم در قوطي پر مي شوندودرب قوطي بوسيله ماشين درب بند بسته و درز كوبي مي گردد .پخت نهائي اكثرا در مورد ذرت انجام مي گيرد كه علت آن نيز دير پز بودن ان  است . شيوه عمل بدين صورت است كه قوطي كنسرو در داخل آب داغ قرار داده شده و بصورت حرارت غير مستقيم پخته مي شود . دماي استر يليزاسيون حدود 90 درجه سانتي گراد و زمان حدود 20 دقیقه است. بعد از درج لیبل محصول شیرینگ شده و رای مدتی به انبار قرنطینه انتقال می یاد که در صورت عدم مشاهده هر گونه آلودگي ميكروبي ، راهي بازار مصرف گردند . وجود آلودگي هاي ميكروبي در قوطي ها بصورت باد كردگي قوطي ها ، سوراخ بودن آنها و موارد ديگر قابل مشاهده و كشف است . بعد از انتقال به انبار محصول برای فروش به بازار عرضه میشود.

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی تولید کنسرو ذرت اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی تولید کنسرو ذرت دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 5464 دفعه

موارد مرتبط