ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - دانلود نمونه طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی
طرح های توجیهی صنعتی
طرح های توجیهی کشاورزی و کشت و صنعت
طرح های توجیهی دامپروری و مزارع پرورش ماهی و طیور
طرح های توجیهی خدماتی و کسب و کار های کوچک
طرح های توجیهی گردشگری و توریسم - احداث هتل و پارک و ...
comfar طرح توجیهی کامفار
مشخصات طرح های توجیهی - استاندارد طرح های توجیهی

پکیج های طرح توجیهی

  • پکیج طرح های توجیهی صنایع ساختمانی
    قیمت 80000 تومان
    گسترش کار نگارش طرح توجیهی انجام…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع خودرو
    قیمت 90000 تومان
    یکی از مهمترین صنایع موجود در…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع فلزی
    قیمت 90000 تومان
    زمینه های بکر معادن در کشور ما…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع چوب و سلولوزی
    قیمت 50000 تومان
    طی این سال ها…
همه پکیج ها ...
یکشنبه, 25 بهمن 780 14:34

طرح توجیهی فرآوری هویج و بسته بندی آب هویج

نوشته شده توسط

فرآوری هویج و تولید آب هویج و کنسانتره ی آن در مقیاس صنعتی، می تواند راهی جالب برای استفاده از مقادیر بالای هویج باشد که منجر به ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی می شود. محصولات متعددی با فرآوری هویج به دست می آیند که از آن جمله می توان به آب هویج، کنسانتره هویج، پودر هویج، کنسرو هویج و ... اشاره کرد که در صنایع غذایی کاربرد های مختلفی داشته و به عنوان یک پروژه کشت و صنعت، از سوددهی مناسبی برخوردار باشد. در این پست به معرفی طرح توجیهی بسته بندی آب هویج و فرآوری هویج می پردازیم و در خصوص آن توضیحاتی را ارائه می دهیم تا به سرمایه گذاران این حوزه کمک کنیم دقیق تر انتخاب کنند. با ایران صنعت همراه باشید.

 

هويج گياهي است دو ساله از خانواده چتريان ، قسمت مورد استفاده گياه هويج ، ريشه ، ميوه و تخم آن است. موطن اصلي هويج در اروپا ، شمال آفريقا و آسيا مي باشد و پاره اي از انواع آن در آمريكاي شمالي وجنوبي يافت مي شود . يكي از سبزيجات مهم دنيا از نقطه نظر تغذيه اي و اقتصادي هويج است و در بين كشورهاي توليد كننده جهان چين با 35درصد در رتبه اول و پس از آن به ترتيب آمريكا و روسيه با 8 درصد ، لهستان و ژاپن با 3درصد از سهم توليد جهاني بالاترين ميزان توليد را دارد . ساليانه 600 هزار تن هويج در آمريكا توليد مي شود وواريته هاي مختلفي براي اهداف مختلف توليدي كشت مي شود .

طبق آمار ارائه شده توسط ، FAO ميزان توليد هويج در ايران در طي سالهاي 1995تا 2005 ،40 هزار تن ، سطح زير كشت 1600 هكتار و توسط عملكرد 250000 هكتوگرم در هكتار بوده است كه در استانهاي آذربايجان شرقي ، خوزستان ، اصفهان ، زنجان بيشترين سهم را در توليد هويج كشور دارا مي باشند .

در حال حاضر بزرگترين صادر كننده هويج در آسيا را كشورهاي چين، سوريه ، تركيه و بزرگترين واردكنندگان را كشورهاي تايلند ، هنگ كنگ ، ژاپن، كره ، مالزي ، عربستان ، سنگاپور و امارات عربي متحده تشكيل ميدهند .

 

کد آیسیک محصولات هویج بر اساس طرح توجیهی فرآوری هویج

 

 

فرآورده های هويج بر اساس طرح توجیهی فرآوری هویج

- كنسرو هويج

- هويج منجمد

- پودر هويج

- آب هويج

- هويج خشك

- مرباي هويج

- حلواي هويج

- ترشي

- هويج سرخ شده

 

آب هویج و تولید آن

آب هويج يك مكمل تغذيه اي مي باشد . هويج منبع غني شده از كاروتنوئيدها بوده و نقش كاروتنوئيدها در سيستم ايمني بدن ، بعنوان عامل ضد سرطان شناخته شده اند ، خواص ويتاميني و آنتي اكسيداني آب هويج منجر به معرفي آن در فرمولاسيونهاي آب ميوه ها گرديده است .

هويج داراي تعداد معني داري از فوائد سلامتي مانند پيشگيري از سرطان ، ديابت ، سوء هاضمه ، نقرس و حتي بيماري هاي قلبي مي باشد . آب گيري )آب هويج(به اين منافع افزوده ميشود زيرا فيبر را حذف كرده و مواد مغذي مهم و فيتوكميكال هاي موجود در هويج به آساني بدون اثر زياد در روي دستگاه گوارش جذب مي شوند .آب هويج منبع غني از آنتي اكسيدانهاي بتاكاروتن ، آلفاكاروتن ، فيتوكميكال ها ، گلوتامين ، املاح و انواع ويتامينهاست كه بعنوان آنتي اكسيدان در نظر گرفته شده و پوست و مواد مغذي را محافظت مي نمايد .

آب هويج غني ترين منبع ويتامين Aاست كه مي توان تصور كرد . همينطور محتوي منابع ويتامين هاي B,C,D,E,G,Kمي باشد و هويج ها به هضم كمك كرده و اشتها را افزايش داده و به مادران شيرده براي بهبود كميت و كيفيت شير آنها توصيه شده است .

آب هويج يك منبع ويژه براي دندانهايي با عمل كلسيم دار شدن ضعيف مي باشد و آب هويج مي تواند عمل گردش كلسيم را اصلاح نمايد .

در درمان بيماريها ، آب هويج براي قليايي كردن بدن است و از طريق پاك كردن كبد بطور سريع به اين هدف مي رسد و كيفيت خون را بهبود مي بخشد .

آب هويج در اصلاح عفونتهاي فرمن مانند آپانديسيت ، عفونتهاي روده اي بسيار موثر است آن در درمان كم خوني ، مسموميت خون ، اولسرها ، رماتيسم ، آكنه ، و تمام شكل هاي سرطان استفاده مي شود . دوز پيشنهادي نيم تا سه ليتر بصورت روزانه مي باشد . اگر كبد و مثانه سالم باشند و خوب عمل نمايند نوشيدن مقادير بيشتر از دوز توصيه شده سبب پيدا شدن رنگ زرد نخواهد شد .

رنگ زرد آب هويج به علت وجود كارتن مي باشد كه پيش ساز ويتامين Aمي باشد ، هويج محتوي مقدار زيادي ويتامين Aمي باشد . كه آن بصورت بتاكاروتن مي باشد كه در بدن به ويتامين Aتبديل مي شود. آب هويج نقش مهمي در ذخيره ويتامين Aكودك بازي مي كند . زمانيكه آب هويج با شير مصرف مي شود مصرف كارتن به عنوان پيش ساز ويتامين Aبه مقدار زيادي افزايش مي يابد . آب هويج و شير منابع غني ويتامين Aبراي نوزادان هستند و هويج بطور گسترده استفاده مي شود . در حقيقت تخمين زده شده است كه در آلمان هويج ها 10 درصد از كل مصرف سبزيجات را تشكيل ميدهند و واريته هايي مصرف مي شوند كه كارتن بيشتري دارند .

 

 

تولید کنسانتره هویج بر اساس طرح توجیهی فرآوری هویج

با توجه به پيچيدگيهاي موجود در در تهيه كنسانتره آب هويج تا كنون تهيه اين محصول در ايران انجام نشده است. بطور كلي در ديگر كشورها نيزكنسانتره آب هويج تنها در اختيار چند كشور خاص قرار دارد . با توجه به فساد پذيري سريع آب هويج و عمر ماندگاري كوتاه آن بايستي سريع فرآيند و بصورت كنسانتره تبديل بشود.در عمليات حرارتي آب هويج در دماي بالا تغليظ مي شود كه در اين امر ضمن اينكه مستلزم حرارت بسيار زياد بوده و موجب خروج بسياري از مواد معطر از محصول توليدي ميشود كه رنگ كنسانتره توليدي بدليل انجام برخي واكنش هاي مضر از جمله واكنش قهوه اي شدن و همچنين توليد تركيبات بدطعم ، كدر مي شود . و تركيبات فرار موجود در آب هويج در اثر تغليظ تحت شرايط اتمسفر يك از بين مي رود و در حاليكه در تغليظ تحت خلاء تركيبات معطر كمتري ازآب هويج جدا شده و كنسانتره حاصل عطر وطعم مطلوب تري خواهد داشت . استخراج آب از درون بافتهاي گياهي هويج بسيار مشكل است و در بسياري از موارد تفاله بدست آمده پر از آب هويج است و در اين موارد اعمال فشار راه حل خوبي بنظر نمي رسد .

در چنين مواردي اضافه اسيد موجب افزايش راندمان توليد و همچنين افزايش پايداري حالت ابري آب هويج مي شود كه متاسفانه اضافه كردن اسيد ، كيفيت ، رنگ و طعم آب هويج توليدي را كاهش مي دهد . و با استفاده از اضافه كردن آنزيم ها بافت گياهي شكسته شده و راندمان استخراج آب هويج افزايش مي يابد. استفاده از آنزيم ها ، علاوه بر افزايش راندمان توليد آب هويج منجر به افزايش رنگ و كاهش ويسكوزيته، موجب كاهش كدورت و پايداري حالت ابري آب هويج نيز مي شود .

كنسانتره بدست آمده در دماي  C18- در حالت منجمد نگهداري مي شود و به عنوان طعم دهنده در مخلوط آب ميوه ها بكار مي رود .

 

 

کاربرد های کنسانتره هویج

طعم دهي به مخلوط آب ميوه ها و آب سبزيجات مانند آب كرفس و آب گوجه فرنگي

- رنگ دهي به مخلوط آب ميوه ها و غذاهاي ديگر

- تامين ويتامين و املاح بدن

- تقويت سيستم ايمني بدن در مقابل انواع بيماريها و سرطان و پيشگيري از ديابت ، سوء هاضمه ، نقرس و بيماريهاي قلبي

- كاهش پير شدن بافتهاي بدن و محافظت پوست و آنتي اكسيدان خون

- تصفيه كننده خون و كبد از سموم

- درمان عفونتهاي روده اي و گوارشي

- تامين انرژي و رشد استخوانها و رشد بافتهاي بدن

 

 

دكانتورهاي مورد استفاده براي توليد آب هويج بر اساس طرح توجیهی فرآوری هویج

به خاطر اينكه هويج و آب هويج خيلي فساد پذير هستند ، فرآيند پرس كردن رايج هميشه جوابگوي كيفيت مدرن فرآيند نيست .نشان داده شده است كه دكانتورها براي توليد آب هويج خيلي موثر هستند . هويج هاي شسته و انبار شده بوسيله آسياب چكشي بصورت ذرات درشت خرد مي شود ، سپس تا 80-85درجه سانتيگرادحرارت داده شده و بصورت ريز بوسيله آسياب كلوئيدي خرد مي شود . بطور مستقيم بعد از خرد كردن ريز، دكانتور براي جداسازي تفاله هويج و آب هويج استفاده مي شود .

براي فرآيند خرد كردن سرد ، قسمتي از آب ميوه گرم بايستي بداخل محفظه مش زير آسياب چكشي گردش داده بشود تا مطمئن شويم بداخل مراحل حرارتي بصورت يكنواخت جريان مي يابد .

فرآيند آنزيمي براي مش هويج با استفاده از مخازن همزن دار و مر احل هيتر و همينطور واحد تزريق براي افزايش راندمان استفاده مي شود .

فرآيند بعدي در جريان خرد كردن ريز استفاده از هموژنايزر است كه برخي اوقات استفاده ميشود در حاليكه در تكنولوژي پرس كردن متداول تا حدي درجه درشتي خرد كردن مورد نياز مي باشد ، در سيستم جديد دكانتور قادر به فرآيند جداسازي ذرات ريز به مقدار زياد مي باشد . اين بدين معني مي باشد كه دكانتور به تعداد زيادي محتويات باارزش مانند بتاكاروتن را استخراج مي نمايد . كاروتنوئيدهاي هويج دركروموپلاست ها پيدا ميشوند. بسته به درجه رسيدگي هويج ، كاروتنوئيدها در شكل ساختمانهاي كرسيتالي وجود دارند .

به علت استخراج زياد كاروتنوئيها، آب ميوه حاصل از دكانتور رنگ پيگماني قوي تري نسبت به آبميوه حاصل از عمل پرس كردن دارد و تفاله آن نيز رنگ كمتري دارد .

آب هويج بوسيله ميزان زياد كاروتن آن مشخص مي شود ، بسته به نوع ويژه آن ، غلظت ها مابين 3تا 16 ميلي گرم كاروتن در هر 100 گرم وزن هويج تازه متغير است ، مابين همه كاروتنوئيدها ، بتاكاروتن بيشترين مقدار را بخود اختصاص مي دهد ( 60 تا 90 درصد كل كاروتن ).

از نظر تغذيه اي بتاكاروتن در شكل پيش ساز ويتامين Aو آنتي اكسيدان طبيعي اهميت دارد كه مكانيسم زنجيره راديكالي را تخريب مي نمايد و بنابراين از تشكيل راديكالهاي آزاد جلوگيري مي نمايد .

مزيت فني بعدي استفاده از دكانتور ، مقدار پوره در آب ميوه است كه مي تواند بطور مستقيم تنظيم شود . آب ميوه هاي تجاري با ميزان پوره مابين 2 تا %15 (حجمي) فروخته مي شوند .

اگر تكنولوژي پرس كردن رايج استفاده بشود ، پوره سبزي باسيتي در فرآيند جداگانه توليد بشود و در فرآيند آنزيمي قرار بگيرد و سپس به آب ميوه افزوده بشود .

 

 

تکنولوژی توليد آب هويج و فرآوری آن بر اساس طرح توجیهی فرآوری هویج

اگرچه تکنولوژی های متفاوتی در فرآوری هویج وجود دارد که در سراسر دنیا بکار گرفته می شود؛ از آنجایی که تکنولوژی مرسوم در ایتالیا در این زمینه راندمان بالا و محبوبیت خاصی دارد، در این پست ایران صنعت در خصوص طرح توجیهی فرآوری هویج به توضیح مختصری راجع به آن می پردازیم. به علت تكنولوژي فرآيند دقيق و به روز شركت ايتاليايي Bertuzzi با موفقيت كارخانجات فرآيند هويج را در بسياري از كشورهاي دنيا تاسيس و ايجاد نموده است . محصولات نهايي از پوره هويج و كنسانتره آب هويج براي غذاهاي كودكان و محصولات سبك جديد مانند آب هويج طبيعي تازه مورد استفاده قرار مي گيرد . مراحل توليد به شرح ذيل مي باشد :

الف- دريافت شستن و جداسازي:

هويج بصورت فله يا درگوني و كيسه و غير به كارخانه حمل شده و شستشو ضروري است، مقدار زيادي سنگ و اشغال و اجسام خارجي ممكن است همراه با محصول به كارخانه حمل بشود .

ب- پوست گيري بوسيله بخار و برس زدن :

در دو مرحله پوست هويج بوسيله بخار گرفته شده و بوسيله برس زدن همراه با آب آن جدا ميشود و هويج ها آماده براي تبديل به محصول نهايي مي شوند .

ج- خرد كردن  مش كردن (خميره كردن) :

هويج شسته و پوست گيري شده قبل از رفتن به خط فرآيند خرد ميشوند . ابعاد خرد شدن بستگي به استخراج مورد نياز )پوره يا آب ميوه پرس شده (دارد .

د- پختن :

هويج هاي خرد شده در يك دستگاه پخت كننده لوله اي براي نرم شدن فيبرها حرارت داده شده تا حداكثر راندمان آب ميوه را داشته باشند .

ه- پرس كردن آب ميوه :

براي اين منظور از يك سيستم Belt pressاستفاده ميشود و تا حد الامكان براي بازيابي آب ميوه تا %75 با پرس كردن به تنهايي يا بيشتر از %85 با پرس كردن دو مرحله اي بكار ميرود .

و- تغليظ با مدل : Flash term

تغليظ كننده اي صفحه اي مدل Flash term بويژه براي تغليظ آب هويج تا بريكس مورد نياز بازار مناسب هستند .

ز- استريليزاسيون: stril flash

استريليزه كننده هاي صفحه اي براي فرآيند تغليظ آب هويج در بريكس 40 مناسب هستند . براي پوره هويج از استريل كننده هاي لوله اي استفاده مي شود .

براي افزايش عمر ماندگاري محصول دستگاه هوازدا توصيه مي شود .

ح- پر كني آسپتيك (مدل Thousand Aseptic Filler- T.A.F) :

اين دستگاه براي پر كردن بشكه ها يا بسته بندي نوع Bag-in-box از 5 كيلوگرم تا 1000 كيلوگرم مناسب است.

 

تیم نگارش طرح توجیهی ایران صنعت، با سالها تجربه در خصوص مطالعات امکانسنجی، قابلیت نگارش طرح استاندارد و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران محترم در این خصوص را دارد. طرح های توجیهی ما، کاملا استاندارد و در قالب مورد تایید بانک ها و سازمان ها نگارش شده و تا لحظه ی اخذ مجوزات و یا تسهیلات مدنظر ضمانت می شوند. در صورت نیاز به نگارش طرح توجیهی فرآوری هویج و تولید و بسته بندی آب هویج با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین با توجه به ارائه خدمات بازرگانی توسط این شرکت، در زمینه ی مشاوره، انتخاب و واردات ماشین آلات این صنعت نیز می توانیم شما را یاری دهیم.

 

خواندن 1464 دفعه

نگارش طرح توجیهی بروز

سلام دوست عزیز، با تشکر از بازدید شما از وب سایت ایران صنعت، حضور گرانقدر شما اعلام میداریم که کارشناسان ما آماده هستند تا این طرح های توجیهی را به صورت بروز مطابق استانداردهای بانکی و براساس اعداد و ارقام واقعی حال حاضر برایتان آماده نمایند. جهت هماهنگی در این خصوص با ما تماس بگیرید.

نگارش طرح توجیهی، انجام مطالعات امکان سنجی و بازار تخصص ماست.

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی تولید الکترود جوشکاری

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید الکترود جوشکاری سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 42 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ف ...
2 تعداد فروش
ریال 1,800,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید سولفات پتاسیم

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید سولفات پتاسیم سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 63 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
3 تعداد فروش
ریال 2,300,000

طرح توجیهی تولید ظروف پلاستیکی، فیلم های چند لایه و چاپ

عنوان طرح: طرح توجیهی مفصل تولید ظروف یکبار مصرف، فیلم های چند لایه و چاپ  سال نگارش: 96 تعداد صفحه: 64 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل ...
1 تعداد فروش
ریال 2,100,000

طرح توجیهی احداث مجتمع خدمات بین راهی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث مجتمع خدمات بین راهی سال نگارش: 93 تعداد صفحه: 48 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. ف ...
2 تعداد فروش
ریال 1,800,000
طرح توجیهی تولید الکترود جوشکاری
طرح توجیهی تولید سولفات پتاسیم
طرح توجیهی تولید ظروف پلاستیکی، فیلم های چند لایه و چاپ
طرح توجیهی احداث مجتمع خدمات بین راهی

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام