ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - دانلود نمونه طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی
طرح های توجیهی صنعتی
طرح های توجیهی کشاورزی و کشت و صنعت
طرح های توجیهی دامپروری و مزارع پرورش ماهی و طیور
طرح های توجیهی خدماتی و کسب و کار های کوچک
طرح های توجیهی گردشگری و توریسم - احداث هتل و پارک و ...
comfar طرح توجیهی کامفار
مشخصات طرح های توجیهی - استاندارد طرح های توجیهی

پکیج های طرح توجیهی

  • پکیج طرح های توجیهی صنایع ساختمانی
    قیمت 80000 تومان
    گسترش کار نگارش طرح توجیهی انجام…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع خودرو
    قیمت 90000 تومان
    یکی از مهمترین صنایع موجود در…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع فلزی
    قیمت 90000 تومان
    زمینه های بکر معادن در کشور ما…
  •  
    پکیج طرح های توجیهی صنایع چوب و سلولوزی
    قیمت 50000 تومان
    طی این سال ها…
همه پکیج ها ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
شنبه, 12 آبان 1397 11:34

طرح توجیهی پرورش و سم گیری از عقرب

در طرح توجیهی پرورش و سم گیری از عقرب سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

معرفی طرح پرورش و سم گیری عقرب

عقرب ها یا کژدم ها یکی از گونه های بندپایان هستند که در دسته عنکبوتیان قرار می گیرندکه آثار آنها روی کره ی زمین از دوره ی سیلورین یعنی، حدود ۴۲۰ میلیون سال پیش،به صورت سنگواره پیدا شده است.این مسئله نشان دهنده ی وجود عقرب ها پیش از پیدا شدن دایناسورها است آن ها رنگ‌های مختلفی مثل زرد مایل به قهوه‌ای، قهوه‌ای، خاکستری و سیاه دارند و اندازه آن‌ها بین ۵٫۱ تا ۱۸ سانتی‌متر مختلف است . عقربها از حشرات موزی سوسک سیاه و ملخ و جیر جیرک تغذیه می کنند آن‌ها پس از شکار، طعمه را ابتدا نیش می‌زنند.

سپس با حرکات  آرواره‌های خود شروع به خرد کردن بدن طعمه می‌کنند و بر اثر ترشح آنزیمی آن را به صورت مایع در می‌آورند. در ناحیه دهان پرزهایی دارند که به صورت فیلتر عمل می‌کنند و از ورود ذرات غذایی کوچک به مری جلوگیری می‌کنند؛ زیرا مواد غذایی فقط باید به صورت مایع وارد شوند. بنابراین، مواد سفت را به صورت تفاله‌های گلوله شده به دور می‌اندازند. به همین دلیل است که عمل خوردن غذا در عقرب‌ها گاهی تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد. عقرب‌ها در گرسنگی و تشنگی مقاومت زیادی دارند؛ به‌طوری‌که می‌توانند ماه‌ها بدون آب و غذا زنده بمانند. دشمن عقرب نوعی سار و مگس است عقرب‌ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیو اکتیو تأثیری به آن‌ها نداردو بدین گونه حتی از انفجار اتمی هم جان سالم به‌در می‌برند.

ظرفیت پروش عقرب در ایران

ایران یکی از مستعد ترین کشورها برای صادرات ، تولید واکسن چهار گانه آنتروتوکسمی در جهان است. کیفیت بسیار بالای آنتی سرم عقرب زدگی تولید در کشور باعث شده تا بهره برداری از سم عقرب ها مورد توجه محققان و سرمایه گذاران قرار گیرد. منطقا اگر این عمل با بهره برداری و صید از محیط زیست صورت پذیرد علاوه بر آسیب به چرخه های زیستی سبب انقراض برخی از گونه ها نیز خواهد شد.

کژدم گونه‌های زیادی دارد که در ایران دو گونه ایرانوس و خوزستانوس در ایران کشف و نام عقرب ایرانی به ثبت رسیده‌اند از حدود ۲۰۰ گونه متفاوت عقرب که در سراسر دنیا پراکنده‌اند فقط حدود ۲۰ گونه آن ها سمی هستند.

زهر عقرب

زهر عقرب به همان اندازه می تواند کشنده باشد، شفا بخش نیز است. شاید باورش سخت باشد ولی از خواص زهر عقرب می توان برای درمان بیماری های لاعلاج استفاده کرد.این زهرحاوی پروتئینی به اسم پپتید وجود دارد که دارای ساختاری پیچیده است. هر یک از گونه های عقرب دارای ساختار پروتئینی مخصوص خود هستند و این بدان معنی است که 1500 نوع مختلف از این پروتئین وجود دارد و تا به امروز تنها نیمی از آنها بررسی شده است و میتوان از ان  برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی ( آرتریت روماتوئید)، بیماری های التهاب روده و بیماری اسکلروز متعدد استفاده شود. این بیماری ها که بسیاری از افراد را به ستوه آورده اند، می توانند حداقل تا حدودی با این موجودات ترسناک درمان شود.

 بررسی خواص زهر عقرب

کشاورزی. این سموم یکی از بهترین آفت کش ها است. استفاده از زهر عقرب برای دفع آفت ها چند فایده دارد که از میان مهم ترین آنها می توان به تجزیه پذیر بودن انها توسط خاک اشاره کرد.

درمان سرطان: از زهر عقرب می توان برای نمایان کردن سلول های سرطانی نیز استفاده کرد. اگر زهر عقرب به دستگاه رنگ آمیزی تومور متصل شود، به دلیل اینکه خاصیت فلورسنت دارد می تواند رنگ تومور های سرطانی را به وضوح نشان بدهد.

پیوند ها: زمانی که عضو جدید را به بدن پیوند می زنند، امکانش خیلی زیاد است که بدن آن عضو را نپذیرد و شروع به نابود سازی بافت ها بکند. با استفاده از زهر عقرب می توان این مشکل را نیز از بین برد. چند سالی است که از زهر عقرب یا نسخه سنتز شده آن در ساخت دارو های ایمنی بدن استفاده می شود.

درمان آرتریت: تحقیقات در مورد خواص زهر عقرب نشان می دهد که این ماده می تواند به درمان بسیاری از بیماری های غصلانی و مفصلی مانند آرتریت ها کمک کند.

درمان مالاریا: مالاریا به طور میانگین در سال 5 میلیون نفر را از پا در می آورد. زهر عقرب قابلیت مبارزه با این بیماری را دارد و می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

 

روش های سم گیری از عقرب

روش های استخراج زهر عقرب متفاوت بوده که دو روش عمده آن روش شوک الکتریک و روش سایش غدد می باشد. تجربه نشان داده که روش اول مناسب تر بوده و پروتئین های بزرگی همچون موکوها کمتر در زهر ترشح می شوند.

 

روش شوک الکتریک

 برای اینکار عقرب زنده را با دو پنس مناسب از ناحیه سر و دم مهار و نیش جانور را وارد ظرف شیشهای کوچک می کنند، دو سر الکترود دستگاه الکتروشوک را برای لحظه ای در طرفین غده سمی قرار میدهند.

در اثر عمل انقباض عضلات وابسته، سم خالص داخل ظرف پاشیده میشود. ترشحات اولیه سم، زلال و شفاف است ولی بتدریج کدر و چسبناک میشود. در این حالت سم با مخاط مخلوط شده است.

 

روش سایش غدد

 در این روش از بند انتهایی دم عقرب که غده سمی نامیده می شود استفاده می کنند. (دم عقرب ها شامل 5 بند می باشد)

برای سم گیری ابتدا غده سمی را از محل اتصال با آخرین بند دم(بند پنجم) قطع می کنند و آن را شستشو می دهند سپس در دستگاههای خشک کننده حدود یک ماه قرار می گیرد تا به طور کامل خشک شود ، پس از آن غده ها را در هاونهای بلورین می کوبند تا خرد شوند سپس با آب مقطر حل می کنند . محلول بدست آمده را در سانتریفوژ قرار می دهند تا مایع محتوی سم جدا شود.

 

ولتاژ مناسب برای سم گیری از عقرب

مقدار ولتاژ و فرکانس لازم برای تحریک الکتریکی بسته به نوع عقرب متفاوت است. معمولاً ولتاژهای 6 تا 10 ولت قادر است سم خالص به صورت شفاف بدست بدهد. در ولتاژهای بالاتر، امکان ترشح مخاط افزایش مییابد.

 

نگهداری از سم حاصله

سم حاصل از هریک از دو روش را میتوان در حالت انجماد و خلاء خشک کرده و بصورت پودر درآورد. از دیسیکاتور نیز برای خشک کردن محلول سم میتوان استفاده کرد. در این حالت سم خشک شده بصورت کریستال درمی آید.
سم های حاصل در شیشه های دربسته و در محلی خشک و تاریک نگهداری میشود. 2 الی 4 درجه سانتیگراد، درجه حرارت مناسبی برای نگهداری طولانی سم است. سمگیری باید از گونه و در صورت امکان از زیرگونه های یکسان، که همگی متعلق به یک جمعیت و یک ناحیه باشند انجام شود.
سم عقرب، ماده ای است پروتئینی، در حالت تازگی و خلوص، شفاف و بیرنگ و با PH برابر خنثی تا قلیایی است. پودر آن سفید تا کرم روشن و کریستال آن زرد رنگ است.

 

 برای سم گیری از عقرب VES-4 دستگاه رباتیک

جمع‌آوری زهر عقرب برای مصارف مختلف کار خطرناکی است و ممکن است به بهای جان افراد تمام شود. اما محققان به تازگی دستگاهی اختراع کرده‌اند که می‌تواند به راحتی زهر آن را بگیرد.
دستگاه VES-4 رباتی برای استخراج و ذخیره سازی زهر عقرب است که می تواند به راه های پر خطر دیگری که توسط دانشمندان طراحی شده است خاتمه دهد. دانشمندان دانشگاه Ben M’sik Hassan II در موروکو تصدیق کردند که این ربات نه تنها عمل استخراج زهر را با سرعت بیشتری انجام می دهد بلکه این روش ایمن تر نیز است.
زهر عقرب در زمینه های مختلف پزشکی از جمله تحقیقات درباره ی سرطان و پیشرفت در زمینه ی داروهای ضد مالاریا کاربرد دارد. روش های برداشت امروزی این زهر بیشتر شامل روش های تحریک الکتریکی و مکانیکی می باشد که با توجه به شوک الکتریکی وارد شده از تجهیزات می تواند برای عقرب ها مرگ آور و برای دانشمندان دردرساز باشد. حال گذشته از آن که صرفا تصور جمع آوری زهر عقرب به اندازه کافی ترسناک و وحشتناک می باشد.
دستگاه VES-4 دستگاه سبک وزنی که توسط Mouad Mkamel و تیم تحقیقاتی وی ساخته شده است رباط قابل حملی است که هم در آزمایشگاه و هم در طبیعت قابلیت کاربرد دارد. این کار با بستن دم عقرب و تحریک الکتریکی جانور برای استخراج زهر صورت میگیرد که پس از استخراج زهر را ذخیره مینامید. دستگاه VES-4 اولین رباطی نیست که توسط دانشمندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی پرورش و سم گیری از عقرب اعلام می دارد

 هم اکنون سفارش طرح توجیهی پرورش و سم گیری از عقرب دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

خواندن 4700 دفعه

نگارش طرح توجیهی بروز

سلام دوست عزیز، با تشکر از بازدید شما از وب سایت ایران صنعت، حضور گرانقدر شما اعلام میداریم که کارشناسان ما آماده هستند تا این طرح های توجیهی را به صورت بروز مطابق استانداردهای بانکی و براساس اعداد و ارقام واقعی حال حاضر برایتان آماده نمایند. جهت هماهنگی در این خصوص با ما تماس بگیرید.

نگارش طرح توجیهی، انجام مطالعات امکان سنجی و بازار تخصص ماست.

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی راه اندازی شرکت تبلیغاتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل شرکت تبلیغاتی سال نگارش:87 تعداد صفحه: 36 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx ...
13 تعداد فروش
ریال 1,400,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی مجموعه تفریحی و ساخت آبنمای موزیکال

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث مجموعه تفریحی گردشگری و ساخت آبنمای موزیکال سال نگارش: 89 تعداد صفحه: 80 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قا ...
2 تعداد فروش
ریال 1,900,000

طرح توجیهی تولید آجر قرمز نسوز

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید آجر قرمز نسوز سال نگارش: 96 تعداد صفحه: 50 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فای ...
2 تعداد فروش
ریال 1,500,000

طرح توجیهی کشت غلات

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل کشت غلات سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 86 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx(قاب ...
1 تعداد فروش
ریال 2,100,000
طرح توجیهی راه اندازی شرکت تبلیغاتی
طرح توجیهی مجموعه تفریحی و ساخت آبنمای موزیکال
طرح توجیهی تولید آجر قرمز نسوز
طرح توجیهی کشت غلات

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام