ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

  • راهنمای انتخاب دیگ شوفاژ
    امروزه مهندساني كه براي صاحبان ساختمانها كار مي كنند در هنگام انتخاب ديگ هاي گرمايش آب تاسيسات ساختمانها گزينه هاي…
  • راهنمای خرید تبلت اندرویدی
     سرانجام موج تبلت‌ها به ایران رسید و تقاضا برای این محصولات افزایش پیدا کرده است. بازار نیز آماده پاسخگویی به…
  • چگونه وام ۴۰ میلیونی مسکن بگیریم
    با مصوبه مجلس همه بانک‌ها موظف شده‌اند به انبوه سازان برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار…
کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47
چهارشنبه, 02 بهمن 1392 12:00

هفت ویژگی افراد خلاق در کسب و کارهای پیشرو

نوشته شده توسط

آیا محصولات و خدمات شما، کم مخاطب هستند؟

آیا مشتریانتان به سراغ رقبای شما می روند؟

آیا در کسب و کار خود، همسو با تغییرات بازار حرکت می کنید؟

بنظر می رسد یکی از مهمترین رسالت های یک کسب و کار، دستیابی به اهداف از طریق به کارگیری افراد خلاق است.در شرایط رقابتی کنونی،سازمان ها برای بقا به خلاقیت بیشتر و بیشتر نیاز دارند و به دلیل تغییر مداوم شرایط بازار،این خلاقیت همگام با تغییرات محیط است که کسب و کارها بر موانع پیش رو غلبه می کنند. پس احتمالا شما نیز به دنبال جذب کارمندان خلاق هستید؟ اما ویژگی افراد خلاق چیست؟

 امروز مدیران کسب و کار می بایست با بررسی نیازهای سازمان و بکارگیری مهارت های مدیریتی خود، نسبت به جذب افراد خلاق اقدام کند. ویژگی های مشترکی بین چنین افرادی وجود دارد که به اختصار در این مقاله به آن اشاره خواهد شد.

مطمئن باشید که هر شخصی توانایی پرورش خلاقیت خود را دارد. اما امروزه بررسی ها نشان می دهند که گویی، ایده های جدید به سمت برخی افراد بسیار راحت تر سوق پیدا میکند. اگر شما در بازار هستید و می خواهید افرادی را برای تحریک نوآوری در کسب و کارتان پیدا کنید، چطور می توانید این افراد ذاتا خلاق را پیدا کرده و به استخدام خود درآورید؟

یک سری مطالعه جدید در نروژ پیشنهاداتی در این باره ارائه داده است. چیزی که واقعا به آن نیاز دارید، جستجوی یک سری از ویژگی هایی می باشد که با در افراد بسیار خلاق دیده می شود.

برای شناسایی این ویژگی ها، مارتینسن گروهی از هنرمندان، نوازندگان و خلاقان بازاریابی را گرد هم جمع کرد و آنها را با یک گروه متشکل از مدیران و افراد در حرفه های دیگر که کمتر با خلاقیت دارند، مقایسه کرد. کدام ویژگی های شخصیتی خلاقانه است که در هنرمندان خلاق وجود دارد و بیشتر بچشم می خورد؟

 بر اساس این سری مطالعات، مارتینسن، هفت ویژگی آدم های خلاق را چنین بیان می کند:

 گرایش به مشارکت: افرادی که قوه تصور بالایی دارند و اهل تفریح و شوخی هستند، سرشار از ایده اند و در تعهد و انجام کار توانا می باشند و میان واقعیت و تخیل، تحول ایجاد می کنند.

نیاز به ابتکار: در برابر قوانین و مقررات مقاومت می کنند. به خاطر انجام کارها توسط خودشان و نه دیگران، روش سرکشی دارند.

انگیزش: برای مقابله با مسائل دشوار، نیاز به اجرا، روشی هدفگرا، نوآورانه و استقامت دارند.

بلندپروازی: باید تاثیر گذار باشند، و توجه و شناخت دیگران را جلب کنند.

انعطاف پذیری: در دیدن ابعاد دشوار مسائل و کنار آمدن با راه های بهینه، توانایی دارند.

ثبات احساسی کم: تمایل به تجربه احساست منفی، بی ثباتی های بزرگ تر در رفتار و حالت احساسی و پایین آمدن اعتماد به نفس دارند.

معاشرت کم: تمایل به این دارند که زیاد با ملاحظه نباشند، سرسخت و لجوج باشند و اشتباهات و معایب را در ایده ها و افراد بیابند.

 اگرچه برخی از این ویژگی ها، مثبت (انگیزش) یا خنثی (گرایش به مشارکت) به نظر می رسند اما ممکن است از دیدگاه شما کمتر جذاب باشند. آیا میز کناریتان را که توسط فردی که زیاد معاشرتی نیست و ثبات احساسی پایین دارد و اشغال شده، را می خواهید؟ من که اینجور فکر نمیکنم.

مارتینسن این مبادلات را تصدیق می کند و تاکید می کند که “افراد خلاق همیشه به همان اندازه اهل عمل و عملکردگرا نیستند” و توصیه می کند کارفرمایی که به دنبال آوردن خلاقیت به سازمانش می باشد، برای انجام تجزیه و تحلیل موقعیت در مورد سنجش الزامات برای همکاری در برابر نیاز به خلاقیت، باید عاقلانه عمل می کند یا به عبارت دیگر به دقت فکر می کند که آیا لجوج (نادان) بودن یک کارمند کمتر خلاق، مبادله قابل قبولی با یک فرد منبع ایده هست یا نه؟! خیلی از متخصصان هشدار می دهند که اغلب اینگونه نیست و پیشنهاد می کنند که بهترین شرط موفقیت، گذر از یک راه میانه و پذیرش کارکردن افراد خلاق در کنار افراد با خلاقیت نسبتا کمتر است.

مدیران می توانند این ویژگی ها را در استخدام کارکنان در نظر بگیرند و بر اساس اهداف سازمان که همانا یکی از آنها حفظ بازار و ارائه محصولات و خدمات متفاوت به آن می باشد، طلایه دار صنعت خود باقی بمانند. هم چنین افرادی که به دنبال خلاقیت می باشند می توانند این ویژگی ها را در خود تقویت کنند که البته مستلزم تلاش و زمان بسیار است.

منبع : دکتر پول

خواندن 5855 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی کشت زعفران

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل کشت زعفران سال نگارش: 94 تعداد صفحه: 49 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx(ق ...
0 تعداد فروش
ریال 1,600,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید انواع پپتون

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید انواع پپتون  سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 90 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل ...
3 تعداد فروش
ریال 2,400,000

طرح توجیهی پرورش شترمرغ

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل پرورش شترمرغ سال نگارش: 98 تعداد صفحه: 81 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: docx ...
1 تعداد فروش
ریال 1,800,000

طرح توجیهی پرورش ماهی زینتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تکثیر و پرورش ماهی زینتی آب شور سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 90 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بو ...
1 تعداد فروش
ریال 1,800,000
طرح توجیهی کشت زعفران
طرح توجیهی تولید انواع پپتون
طرح توجیهی پرورش شترمرغ
طرح توجیهی پرورش ماهی زینتی

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام