ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

دانلود رایگان نگارش طرح توجیهی ایران صنعت نگارش طرح توجیهی  ایران صنعت عضو انجمن شرکت های مشاور سرمایه گذاری و نظارت طرح ها
عضویت در خبرنامه ایران صنعت

خبرنامه ایران صنعت

ایران صنعت در جوامع مجازی

ایران صنعت در جوامع مجازی

ما را در جوامع مجازی مختلف دنبال کنید و در جریان ایده های بروز سرمایه گذاری قرار بگیرید

اینستاگرام لیکداین تلگرام تماس واتساپ
تماس با ایران صنعت

تماس با ایران صنعت

جهت مشاوره و اخذ راهنمایی، سفارش طرح توجیهی، اعلام نظرات و پیشنهادات خود و همچنین پیگیری سفارشات خود می توانید با ما در ارتباط باشید:
05691011020

تماس با ایران صنعت
 
طرح توجیهی

نگارش طرح توجیهی

نگارش طرح توجیهی یک طرح کسب و کار خوب باید مانند یک داستان، گویا و واضح باشد و باید اهداف کسب و کار را به صورت موجز و کامل بیان کرده و راه رسیدن به آنها را نیز مشخص نماید.

نگارش طرح توجیهی شما
مشخصات طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی

برای هر پروژه و ایده نیاز به نگارش یک طرح انحصاری است تا در آن مشخصات سرمایه گذاری خاص همان پروژه مورد تجزیه و تحلی قرار گیرد. در ادامه با سرفصل های مندرج در طرح های توجیهی نگارش شده ما آشنا می شوید.

مشخصات طرح توجیهی و سفارش
آشنایی با طرح توجیهی

درباره طرح توجیهی

در این سال ها با واژه طرح توجیهی زیاد برخورد کرده اید، در مراجعه به سازمان هاو بانک ها متوجه شده اید برای بیان ایده خود جهت دریافت مجوز و تسهیلات، نیاز به طرح توجیهی دارید. حال اینکه طرح توجیهی چیست؟

آشنایی با مفاهیم طرح توجیهی

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...

ایده های سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 43
دوشنبه, 08 مهر 1392 11:40

تولید در خدمت تجارت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امروزه تجارت یکی از عوامل مهم در اقتصاد جهانی به‌شمار می‌رود که ثروت کشورها را به‌گونه غیرقابل تصوری افزایش داده است.

جهانی شدن تولید عاملی است که در شکل دادن محیط رقابتی نقش مهمی را ایفا می‌کند. رشد به درون مرزهای یک کشور محدود نمی‌شود و عوامل تولید حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد. تولید و تجارت در صورت همگامی می‌توانند دو بال پرنده‌ای باشند که اقتصاد کشورها را به سمت اوج پرواز می‌دهند و این در شرایطی امکانپذیر است که تولید در کنار تجارت و همراه با آن باشد. این شاید ساده‌ترین الگوی ممکن برای موسسه پایدار، کاهش بیکاری، حمایت از تولید، افزایش رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم و حضور تاثیرگذار در بازارهای جهانی باشد، چراکه رسیدن به تولید کیفی با نگاه صادرات‌محور می‌تواند بسترهای لازم برای رسیدن به موارد یادشده را فراهم کند؛ البته شاید بتوان پا را فراتر گذاشت و نگاه صادراتی به تولید را گام نخست توسعه دانست.

 تولید در خدمت فرآیندهای تجاری

عضو هیات عامل صندوق توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش‌صنعت، ضمن تاکید بر راهکارهایی که بتوان تولید را در خدمت تجارت قرار داد، اظهار کرد: تولید و تجارت دو بال یک پرنده و مکمل یکدیگر هستند که باید در راستای هم حرکت کنند تا اهداف اقتصادی محقق شود.

محمود دودانگه با تاکید بر این‌که تولید باید در راستای اهداف تجاری برنامه‌ریزی شود، افزود: تولید محصولات رقابت‌پذیر با نگاه تجاری به نفوذ در بازارهای جهانی می‌انجامد. وی با اشاره به این‌که تولید باید در اختیار فرآیندهای تجاری قرار بگیرد، اظهارکرد: سیاست‌های تجاری نیز باید براساس پشتیبانی از تولید طراحی شود تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه با تاکید بر این‌که دو بال تحقق اهداف توسعه اقتصادی، تولید و تجارت همگام است، گفت: در صورتی که تولید و تجارت متوازن حرکت کنند، اهداف اقتصادی محقق می‌شود.

 تقویت تشکل‌ها برای توسعه تجارت

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها در سازمان توسعه تجارت نیز درباره همگامی تولید و تجارت با تاکید بر این‌که سازمان توسعه تجارت تلاش دارد با تقویت و توانمند کردن تشکل‌ها، نقش تشکل‌ها را در تجارت پررنگ‌تر کند، گفت: برای توانمند کردن تولید سعی شده، مسئولیت‌های بیشتری در حوزه تجارت به اتحادیه‌ها و تشکل‌ها واگذار شود.

گیتی توانا با تاکید بر این‌که یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های سازمان‌های توسعه تجارت در دنیا، حمایت از توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) است، افزود: به‌منظور تسریع، تسهیل، جامعیت بخشیدن و ساماندهی امور مربوط با توسعه تجارت خارجی و بنگاه‌ها و پرداخت مشوق‌های صادراتی، برنامه‌ریزی‌های زیادی با هدف رسیدگی و تقویت نقش بنگاه‌های صادراتی در حوزه صادرات غیرنفتی کشور طراحی شده است. وی معتقد است: تحقق اهداف صادراتی کشور تا حدود زیادی به همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی، تجاری و صنعتی با بنگاه‌های اقتصادی صادرات‌گرا و سازمان توسعه تجارت ایران بستگی دارد.  به گفته توانا، در راستای توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات در کشور، دولت موظف به ایجاد زیرساخت‌های این حوزه است که یکی از این زیرساخت‌ها شکل‌گیری و تقویت تشکل‌های صادراتی است که می‌توان از این طریق شاهد توسعه صادرات بود. 

وی در رابطه با هماهنگی تولید برای تجارت، گفت: سازمان توسعه تجارت فعالیت‌هایی در زمینه مشوق‌ها و جوایز صادراتی، خوشه‌ها و شبکه‌های صادراتی، تشکل‌های صادراتی و بسته‌بندی کالاهای صادراتی انجام می‌دهد، به این ترتیب مشوق‌ها و جوایز صادراتی به بنگاه‌ها کمک می‌کند تا قدرت چانه‌زنی خود را در بازارهای بین‌المللی افزایش داده و با قیمت رقابتی‌تر محصولات‌شان را عرضه کنند که در نهایت به افزایش صادرات غیرنفتی خواهد انجامید.  توانا با اشاره به این‌که رقابت بنگاه‌های اقتصادی در تولید محصولی باکیفیت برای عرضه در بازارهای جهانی، اعتمادسازی در فعالیت‌ها و اتصال به بازارهای جهانی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: توسعه و توانمندسازی تشکل‌های صادراتی نیز یکی دیگر از راهکارهای توسعه تجارت است.

 رقابت‌پذیری و بهره‌وری

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها در سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که  رقابت‌پذیری و بهره‌وری از عوامل اصلی تعیین‌کننده حضور مداوم در بازارهای بین‌المللی هستند، افزود: همچنین اهداف اقتصاد در بعد داخلی نیز افزایش رفاه به ‌لحاظ برخورداری از بالاترین کیفیت کالاهای تولیدی در حداقل قیمت ممکن را فراهم می‌کند. علی نقیب یک تولید‌کننده صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز درباره راهکارهای توسعه تولید در راستای توسعه تجارت، گفت: در تمام دنیا، زنجیره تولید و تجارت باید به یکدیگر متصل باشند و در صورتی‌که بخواهند جدا و انفعالی حرکت کنند، هر دو آسیب می‌بینند.

 نگاه یک تولید‌کننده

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها در سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که مواد اولیه به تولید وصل است، بیان کرد: کالای تولید شده باید با هدف فروش و توسعه صادرات باشد.

نقیب که معتقد است اگر تولید و تجارت جدا از هم حرکت کنند، به‌طور قطع هر دو آسیب می‌بینند و به هدف نمی‌رسند، این‌گونه ادامه داد: تجارت و بازرگانی از خدماتی است که باید به زنجیره تولید متصل باشد تا اهداف اقتصادی محقق شود.

وی به مشکلات تولید در کشور اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلایل مختلف، تولید‌کنندگان با کمبود مواد اولیه روبه‌رو شده‌اند و از آنجایی که مواد اولیه باید پشتیبان تولید باشد با نبود این پشتیبانی تولید آسیب می‌بیند و بهای تمام شده رشد می‌کند که این موضوع باعث کاهش قدرت رقابت در بازارهای جهانی است.

نقیب رفع موانع تولید را مهم‌ترین راهکار هماهنگی تولید و تجارت دانست و گفت: اگر می‌خواهیم تجارت و تولید هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند، باید موانع تولید را رفع کرد تا تجارت بهتر عمل کند و این موضع هزینه‌های تجارت را نیز کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که تولید و تجارت یک زنجیره به هم متصل است، افزود: مواد اولیه، تولید، فروش و صادرات همه حلقه‌های یک زنجیرند که به هر یک ضربه بخورد، دیگری نیز متاثر می‌شود.

 افزایش بهره‌وری در تولید

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به این‌که برای همگامی با تولید و تجارت باید به افزایش بهره‌وری توجه شود، گفت: بهره‌وری یکی از مولفه‌های مهم در امر اقتصاد مقاومتی است که افزایش آن به رشد و توسعه تولید و تجارت می‌انجامد.

محمدرضا پورابراهیمی همچنین با بیان این‌که دستگاه‌های نظارتی باید با برنامه‌ریزی مناسب به افزایش بهره‌وری در تولید کمک کنند، افزود: بهره‌وری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مهم در امر اقتصاد مقاومتی است که تقویت آن کاهش بحران‌ها و ضایعات کاری در امر سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت. این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که بخش خصوصی باید با تدوین برنامه‌ای مدون در چارچوبی مشخص به دنبال تنظیم و توزیع منابع و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی باشد، افزود: رشد بهره‌وری در کشور می‌تواند علاوه بر جبران هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به افزایش سود سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح رفاه عمومی بینجامد.

مهدیه انوشه

خواندن 15387 دفعه

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام